• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #800091  by segasonic
 
Den går inte se via forumet eftersom du stängt av den funktionen på ditt Youtube-konto.
 #800105  by segasonic
 
Youtube.png
Youtube.png (150.62 KiB) Viewed 26945 times
 #800175  by Ufouria
 
Ja med ett par E-tankar sitter man nästintill säkert, förutsatt att man inte sabbar bort någon bomb. Jobbigt att behöva göra det i två vändor eftersom man måste samla på sig vapenenergi då.

Var det bara jag som trodde (som barn) att de röda dropparna strax innan Alien Wily var blod?
Har på senare år insett att det nog är någon slags syra som droppar ner.
 #800177  by SuperGamer
 
Klarade Star Force idag. Skrev det först i highscore för det blev bra med poäng på vägen, faktiskt rekord för forumet. Är det ingen annan som har klarat spelet?

Kan säga att jag fick kämpa rätt ordentligt med det. Jag var inställd på att det skulle bli svårare och svårare närmare slutet men det visade sig att det blev löjligt enkelt. När jag var på Area C (en av de sista bokstäverna i grekiska alfabetet, som spelet följer) så var fienderna som i början av spelet. Det började i praktiken om.
 #800178  by Ufouria
 
Snyggt jobbat med det spelet!
Den enda jag vet som har spelat Star Force är Smygarn (tidigare samlare och medlem på forumet). Tror han oxå, precis som dig, fastnade för spelet och klarade det.

Edit: Kul att läsa igenom gamla inlägg. Hittade detta..
Smygarn wrote:
Sanna wrote:Jaha, då kanske man skulle ta och införskaffa Star Force.
Ja du gillar väl shooters, typ life force :) Jag tycker egentligen inte om sådana spel men Star Force va en riktig höjdare som jag diggar stort nu :good:
 #801339  by Ufouria
 
Orkade du spela igenom det utan pauser? :) Så himla mediokert. Skulle jag spela det igen så får det bli uppdelat på minst 8 dagar (typ en värld per dag).
 #801431  by SuperGamer
 
Klarade Gunsmoke. Glömde ta bild på slutscenen så fick bli på andra varvet istället. Tyvärr är det inget som visar att det är andra varvet, för poängen kan man uppnå även genom att spela första banan om och om igen (inte ta wanted-affischen).

När jag hade problem på Death Mountain var jag rädd att spelet skulle bli sanslöst svårt mot slutet, men Fort Wingate klarade jag på första försöket.

Image
 #801612  by Solmjuk
 
Guerrilla War färdigt. Jag gillade det faktiskt. Dock var det väldigt mycket som hände hela tiden, så jag blev ganska trött i skallen efter några banor in. Men full action hela vägen :good:
Image
 #801730  by Solmjuk
 
Ikari Warriors 2 & 3 ligger pyrt till nu :D
Jakal har jag inte lagt vantarna på ännu, men gillar den typen av spel, så den ska absolut inhandlas.
 #801946  by mickednk
 
Lyckades spela igenom little nemo the dream master här ikväll. Tog ganska exakt en timma och behövde inte använda något continue. Dock ska det medges att jag spelat 2 långa kvällar i uppladdning för genomspelningen. Sjukt bra spel enligt mig, tajt kontroll, snyggt och bra musik men rätt svårt. Rekommenderas starkt! :good:
  • 1
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212
  • 213
  • 227

Instagram #sndb.se