• Tips på bra NES-spel som ej kom till Sverige

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #759231  by Ufouria
 
Skönheten och odjuret är riktigt mysigt plattforms/actionspel.
Edit: Hittade inte den rätta tråden som handlade om "Tips på bra spel som släpptes som PAL-B men inte kom till Sverige". Om någon hittar den tråden så kan mitt inlägg flyttas dit.
Last edited by segasonic on 13 Jul 2015, 06:16, edited 1 time in total. Reason: Done!
 #765457  by Ufouria
 
Visste inte vart jag skulle skriva detta men tycker denna tråd passar rätt bra. Här är den japanska versionen av Power Blade. Gubben påminner om Mega Man. Fienderna och bossarna skiljer sig oxå från NES versionen. Så det känns nästan som ett annat spel.
 #765459  by zyffe
 
Ser ut att vara riktigt underhållande! Lirade just ut Power Blade (vår version) för första gången, riktigt bra spel! Det där ser ju sjukt lockande ut, även om designen verkar vara något annorlunda (det första som slog mig var skillnaden i horisontell riktning vs lodrät). Kul också att de behållt den fantastiska musiken! :D

EDIT: För övrigt får någon av våra eminenta medlemmar gärna rekommendera något trevligt rollspel till NES. Min kunskap om sådana sträcker sig ända från SNES och framåt, men gällande NES ( + kontemporära maskiner och äldre generationer) är min bristande kunskap väldigt tydlig.
 #765471  by zyffe
 
@Aerobert: Kung! Tack så mycket. Skriver upp alla och ska testa asap :D

Hört mycket gott om det Ognuno! Hoppas på att den vinner omröstningen på nästa modd-projekt som xaeorix ska göra här på forumet! Gå in och rösta på den den ligger på delad förstaplats med LoZ 1. :D Ska börja med att köra ROM:en då så får vi se vad jag tycker! :D
 #784470  by Ufouria
 
Detta spel verkar riktigt bra! Har dock inte spelat det. Dessvärre verkar det rätt dyrt och Famicom omslaget är fult som stryk. Kan ju dock vara värt att prova på emulator.

Mitsume ga Tooru
 #784476  by Lurx
 
Mitsume ga Tooru är ett riktigt litet charmtroll spelat genom de första två banorna (tror jag) när jag byggde det, ska köra igenom resten sen en vacker dag!

Har för mig att det funkade klockrent på PAL konsol också utan grafikbuggar (Y) allt gick bara långsammare

Instagram #sndb.se