• ART GALLERY (lägg upp era spelteckningar här) / Home Made

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #100153  by Sunking
 
Ja fota den, jag vet inte hur den ser ut.

 #100156  by Pinge
 
Okej, här kommer min polares spelpärm från back in the days, fylld med massa skumma grejjer, en hel del Sega o amiga också tyvärr :D

ImageImageImageImageImageImageImageImage

 #100178  by Vigdul
 
Jag har också en nintendo-pärm som jag dock har ställt samman på senare år, där allt är i plastfickor. men jag tycker fan dom där pärmarna ni visar ser trevligare ut, mycket mysigare att bläddra i. det finns en personlig touch som min saknar.

 #100179  by Vigdul
 
Jag har letat fördärvat efter mina gamla nintendo-serier som jag hade tänkt lägga upp här. Jag fattar inte varför dom inte sitter kvar i pärmen med mina andra gamla teckningar...

 #100326  by Copy_con
 
pinge80 wrote:Okej, här kommer min polares spelpärm från back in the days, fylld med massa skumma grejjer, en hel del Sega o amiga också tyvärr :D

ImageImageImageImageImageImageImageImage
Mysigt :) En Nintendopärm var/är ju ett måste!
Anledningen till att jag ritade Goonies II på framsidan var att jag fick hyra det spelet en helg i januari/februari och blev helsåld på det. Ärligt talat blev jag lite besviken över att jag inte önskat mig det i julklapp istället för Castlevania. Och som ni vet - förutsatt att ni inte var bortskämda ungjävlar förstås - så var ju regeln: Ett spel till jul och ett spel på födelsedagen. :)

 #100391  by Pinge
 
vi hade typ 50 spel när jag var 14... nes fick vi när jag var sju, som med din mattematik så var jag bortskämd isåfall :lol:

fast jag hade ju två systrar och två päron som spelade... så under dom åren borde vi isåfall fått 70spel.... 7*2*5..... jävlar vad fattigt vi hade det egentligen :cry:

edit: vi hade både goonies 2 och castelvenia ;)

 #100467  by Sunking
 
Aha, jag trodde ni snackade om en officiell Nintendo-pärm :)

 #100551  by Pinge
 
Sunking wrote:Aha, jag trodde ni snackade om en officiell Nintendo-pärm :)
:lol:

visstedet coolt ändå att det finns en hel del nintendopärmar runt om.. oberoende av varandra har dom skapats och älskats!

 #101499  by Widar
 
"Nintendo Videopeli" :lol: :lol: :lol:

 #101535  by Pinge
 
Widar wrote:"Nintendo Videopeli" :lol: :lol: :lol:
ja, undra vart fan han fått den ifrån får granska den senare :)

 #101548  by Gixen
 
pinge80 wrote:
Widar wrote:"Nintendo Videopeli" :lol: :lol: :lol:
ja, undra vart fan han fått den ifrån får granska den senare :)
Det är ju en sån där registreringslapp, så den följde säkerligen med NES:et.

 #102237  by Luzur
 
ja ritade av framsidan av Super Mario Bros 2 när ja va liten, undrar omd en finns kvar nånstans...

*går iväg å letar*

 #102307  by Vigdul
 
fortfarande inte hittat den?

 #102472  by Vigdul
 
Luzur wrote:ja ritade av framsidan av Super Mario Bros 2 när ja va liten, undrar omd en finns kvar nånstans...

*går iväg å letar*
Medan du är och letar tog jag saken i egna händer. Här är resultatet:

Image
Image

Nu väntar jag bara på din "tolkning".
Last edited by Vigdul on 25 Oct 2008, 13:15, edited 1 time in total.

 #102473  by Tawny
 
schysst! :)

 #102553  by Tawny
 
nu är visst pici online igen.. här komemr min metroid-"saga" :)
inget elakt tack,, jag var typ 9 när jag skrev denna :lol:

Framsida:
Image

Sida 1:
Image

Sida2:
Image

Sida3:
Image

 #102571  by Vigdul
 
Elakt, varför då? Den var ju skitgullig ju!

 #102586  by Bede
 
haha slutet var ju bäst :P

 #102604  by Vigdul
 
Här kommer ett soloäventyr inspirerat av The Goonies II. Jag lägger bara upp dom första sidorna (det är över 20 sidor långt), eftersom det knappast blir bättre ju längre jag kommer in i äventyret.

http://img508.imageshack.us/my.php?imag ... en1av5.jpg
http://img368.imageshack.us/my.php?imag ... en2iv6.jpg
http://img528.imageshack.us/my.php?imag ... en3yr9.jpg

Notera hur jag har glömt T:et i "Jakten på skatten" på första sidan.

 #102619  by xorox_88
 
diggar att de är olika stavningar på samma ord :D på första sidan

 #102624  by Vigdul
 
Syftar du på ordet "nyckel" eller?

Jag var aldrig någon höjdare på att stava men har blivit bättre med åren.

 #102816  by Copy_con
 
Vigdul wrote:Här kommer ett soloäventyr inspirerat av The Goonies II. Jag lägger bara upp dom första sidorna (det är över 20 sidor långt), eftersom det knappast blir bättre ju längre jag kommer in i äventyret.

http://img508.imageshack.us/my.php?imag ... en1av5.jpg
http://img368.imageshack.us/my.php?imag ... en2iv6.jpg
http://img528.imageshack.us/my.php?imag ... en3yr9.jpg

Notera hur jag har glömt T:et i "Jakten på skatten" på första sidan.
Haha fy fan vad bra :D

"Bra gjort, det var en snobbjävel. Du är 1000 kr rikare"

 #102904  by Vigdul
 
Kul att du uppskattade det copycon.

Du nämnde i en annan tråd att du hade gjort ett brädspel baserat på Metroid, har du tid/ork/lust så vore det kul om du fotade det och la upp det här.

 #103207  by Luzur
 
Vigdul wrote:
Luzur wrote:ja ritade av framsidan av Super Mario Bros 2 när ja va liten, undrar omd en finns kvar nånstans...

*går iväg å letar*
Medan du är och letar tog jag saken i egna händer. Här är resultatet:

BILD

Nu väntar jag bara på din "tolkning".
då får du nog vänta ett tag, rotade igenom större delan av kåken iförrgår kväll, men den verkar borta. men ja ska leta vidare, sen den ju för ca 5 år sen sist. :?
och den såg precis som din fast utan Seal of Nintendo märket eller färger, utan ja ritade bara Mario och namnet ovanför. :)

 #103233  by Copy_con
 
Vigdul wrote:Kul att du uppskattade det copycon.

Du nämnde i en annan tråd att du hade gjort ett brädspel baserat på Metroid, har du tid/ork/lust så vore det kul om du fotade det och la upp det här.
tid/ork/lust att fota det skulle jag ha om jag visste var det finns. Om det finns kvar alls. Men jag lovar er att jag skall göra det, om jag hittar det någon gång i framtiden. :)

 #103861  by Vigdul
 
Luzur: Jag väntar tålamodigt.

Copycon: Håller tummarna på att Metroid-spelet finns kvar nånstans.

 #107318  by Vigdul
 
Nu har jag grävt fram mina gamla Nintendo-serier. Eller serier och serier. Det är bara en serie, och den är inte ens fullbordad. Eftersom jag inte har tillgång till någon scanner är det väl ingen höjdarkvalité på bilderna, men serien i sig är det ingen höjdarkvalité på heller så det gör väl detsamma.

Jag ritade det här kort efter att jag skaffat ett importerat Super Famicom. Huvudpersonen i serien, Buzal, är nog obekant för dom flesta, då han härstammar från ett spel som hette Bombuzal vilket aldrig lämnade Japan. Med största sannolikhet p.g.a att det var så dåligt. På den tiden jag hade mitt Super Famicom så var det ju inte så enkelt att få tag på nya spel, så man tog vad man fick. Att jag använde just Buzal som huvudperson beror med största sannolikhet på att han var så enkel att rita.

Image

Dom övriga karaktärerna känner ni nog igen. Kanske borde jag nämna att prisjägaren på ruta 8 ska föreställa Kapten Falcon från F-Zero.

Image
Image
Image
Image

Som ni ser så är sista rutan färglagd. Frestelsen att ta fram rödpennan när Luigi fick huvudet avskuret med en Rambokniv måste helt enkelt varit för stor för att motstå för mig... Förmodligen är det därför serien aldrig blev längre än den blev. Här kommer en close-up:

Image
Image

 #107338  by Pinge
 
:lol:

Instagram #sndb.se