• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #290008  by Pinge
 
jepp, men jag kommer till Sthlm på fredag igen ;)
men back to topic!

hur många av Svarta Seriens kassetter kom endast som 5skruvars i sverige?
Dom jag vet är:
Dk
Dk Jr
Dk 3
Devil world
Clu Clu Land

Osäker på:
Balloon Fight
Popeye
 #290015  by Pinge
 
jo samma här, men frågan är om dom även kom som 3-skruvars i sverige..
 #290026  by WERY
 
Det borde dom då man släppte spelen i flera utgåvor och i omgångar vilket gjorde att spelen gick från att vara 5-skruvars till att bli 3-skruvars med samma skruvsort till att bli 3-skruvars med den där speciella 3,8 mm skruven som kräver gamebit

Jag är ganska säker på att man slutade helt med att tillverka 5-skruvars efter 1987-88
 #290029  by instinqt
 
Smart Cat wrote:Du och Instinqt sitter säkert och kollar när jag ropar hem saker på tradera.
Hur ska jag hinna hålla koll på vad du gör på Tradera OCH förfölja dig IRL??!?
 #290049  by Gixen
 
Smart Cat wrote:Den här tråden är tänkt att använda till kortare frågor eller frågor med korta svar.
Alltså inga, diskussioner eller liknande.
Det börjar ju jättebra.... :lol:
 #290055  by Leopardkungens
 
:o 40miljoner ex sålda av SMB, imponerande siffra! Jag är inte riktigt hemma på Wii fronten, men nu menar att ett Wii spel sålt bättre? Kan det verkligen stämma?

Hur många ex sålde SMB3? Den måste väl vara det mest sålda scn "fullprisaren"? SMB lär väl inte ha sålt alltför många ex bara spelet utan de flesta var väl i bundle med konsoll?
 #290086  by Ufouria
 
"Är det lätt att byta etikett?"-tråden är nu sammanslagen med denna Dr. Mario tråd.
Liknande frågor passar perfekt att ställa här istället för att skapa en ny tråd för en fråga som kräver 1-2 svar. :)
 #290124  by GNo1
 
pinge80 wrote:jo samma här, men frågan är om dom även kom som 3-skruvars i sverige..
Balloon Fight har jag haft som 3 skruvars.
Och Popeye var väl ganska tidigt spel så jag tror inte det finns i 3 skruvars. Jag har inte sett något iaf de år jag samlat.
 #290179  by Pinge
 
true, tror jag har en 3s Balloon också vid närmare eftertanke
 #290180  by Ufouria
 
Pro Wrestling då?
Det jag har till försäljning har 5 skruvar. 3-skruvsvariant finns/inte finns?
 #290190  by Pinge
 
jo det finns 3s
 #290217  by Cpt Tuttle
 
Har fått en liten fundering...
SMB förekommer ju som bekant på tre kassetter...

Som singelspel
Tillsammans med Duck Hunt
Och tillsammans med Tetris och NWC...

Jag är inte intresserad av att ha allihop bara för att ha, utan jag är intresserad av spelen.
Sett till priset ute på marknaden och hur lätta de är att få tag i... Vad är bästa idén då tror ni?
Köpa SMB, Duck hunt, Tetris och NWC separat (inte så troligt?)
Köpa SMB/Duck hunt, köpa Tetris och NWC separat
Köpa SMB/Tetris/NWC, samt ett löst Duck hunt
Eller köpa SMB/Duck hunt OCH SMB/Tetris/NWC, och då stå ut med att ha en dubblett av SMB vilket ju inte nu är några stora bekymmer... ;)
Jag vet, lite som att fråga hur långt ett snöre är, men...
 #290220  by Leopardkungens
 
Om du skiter i region så kan du hitta SMB/NWC/Tetris som NOE jävligt billigt, sedan tror jag det är ganska jämnt i pris om du väljer Duck hunt eller SMB/Duck hunt.
 #290226  by Cpt Tuttle
 
Jo, regioner är för mig totalt ointressant så länge det är spelbart på min enhet (vilket ju NOE är). Tack för svaret.
 #290229  by Ufouria
 
Alla tre spelen är i princip gratis. Går att få dem alla för <50 kr/st
 #290237  by Smart Cat
 
Vi i Skandinavien fick ju NES före övriga europa, släpptes konsolen i övriga Europeiska länder samtidigt och i så fall När?
 #290241  by WERY
 
Maj-Juni 1987 ska den ha släppts i övriga Europa vad jag vet...
 #290248  by BelfegorC4
 
Enligt Wikipedia så fick de flesta PAL-B länderna NES 1986, PAL-A kom dock 1987.
In Europe and Australia, the system was released to two separate marketing regions (A and B). Distribution in region B, consisting of most of mainland Europe (excluding Italy), was handled by a number of different companies, with Nintendo responsible for most cartridge releases; most of region B saw a 1986 release. Mattel handled distribution for region A, consisting of the United Kingdom, Ireland, Italy, Australia and New Zealand, starting the following year.
 #290250  by WERY
 
Men är det verkligen sant att flera länder fick NES samtidigt som Sverige 1986? Har aldrig hört det förut :-k
 #290253  by Smart Cat
 
Näe inte jag heller och allt prat om att övriga Europa låg efter Sverige så vi fick vänta in dem innan vi fick SMB3?
 #290256  by WERY
 
Om jag minns rätt så tog Owe upp detta när vi besökte Bergsala i höstas. Nån som kommer ihåg om han sa att övriga Europa fick NES 1987?
 #290658  by poppe
 
Jag såg att den här frågan har varit uppe tidigare, men jag kunde tyvärr inte hitta något svar.

Är det någon som vet vad som är grejen med stjärnan på vissa manualer. Dom här två är identiska förutom en stjärna och ett inringat (T) i nederkanten.

Image
 #290670  by Ufouria
 
Har aldrig tidigare sett att det kan finnas två versioner (en med och en utan stjärna).

Skulle det kunna vara en tidigare och en senare version, t ex att den utan stjärna kom med EEC märkt kartong och den med stjärna kom med SCN märkt kartong (om det nu finns en sådan till BoS).

Ah.. hade bara sett Bionic Commando med stjärna på manualen tidigare men nu hittade jag en som saknar stjärnan.
Innebär det att det även finns en BC som är märkt SCN på flärparna?
http://www.tradera.com/BIONIC-COMMANDO- ... _113089311
 #290672  by poppe
 
Så skulle det kunna vara, men jag förstår inte varför stjärna är drä när allt annat är identiskt (vad jag kan se).
 #290676  by Ufouria
 
Tänkte att den kanske är där för att markera att det rör sig om en senare utgåva. Vissa spel släpptes ju både som EEC på kartongen och som SCN (bl a Bubble Bobble, Blades of Steel har jag för mig samt flera till).
 #290677  by poppe
 
Så är det nog, kan vi inte bestämma är dom med stjärnor är dyrare ;)
 #290678  by Pinge
 
stjärnan har inget med boxen att göra tror jag.. även Fighting golf finns med o utan stjärna, samt NES-SM-SCN-1 finns även med *

poppe: stjärna = haöva priset :)
 #290682  by Ufouria
 
Mega Man 5 har en stjärna efter titeln på "kanten/toppen" av kassetten. Undrar vad den ska vara bra för.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 111

Instagram #sndb.se