• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #746389  by Filurkatten
 
En fråga, fick köpt ett gäng spel utav en person som haft dem sedan länge tillbaka.
Ett utav spelen är vanliga Punch Out!! dock så har spelet ESP/DAS som regionskod.
Enligt personen är det ej köpt på senare tid utan då det begav sig så jag undrar helt enkelt om det skulle kunna tänkas stämma?
Med andra ord, har någon sett en svensksåld Punch Out!! ESP utgåva?
Det är endast kassett så har ingenting att gå på förutom vad personen sagt.
 #747149  by Cleareyes
 
om man kör t ex bubble bobble, castlevania eller mario bros 2 tysk NOE utgåva, är det då tysk text i spelet nånstans (startskärm, options eller dylikt) eller är det engelska rakt igenom och det tyska bara dyker upp i t ex manualen eller möjligen på kartongen?
 #747316  by snotcrow
 
Jag är ute efter Batman på nes i samtliga utgåvor (varför inte? :)). Kan det stämma att hela europa fick EEC märkning på spelet? Var inne på tyska ebay och hittade bara EEC, samma med Sverige där inget SCN finns?
Har famicom och USA redan. Kan det finnas någon mer?
 #747337  by Ufouria
 
De tyska kartongerna är NOE märkta och de franska är FRA och har fransk text på baksidan. Ska även finns en ESP utgåva. Men omslaget på de övriga skiljer sig inte så mycket från de svensksålda utgåvan så att samla på alla Batman utgåvor som släpptes i Europa känns ju rätt trist.

Här har du ett mumsigt tyskt exemplar :)
ebay.de/itm/NES-Nintendo-Game-BATMAN-TH ... 2a3c27f849
 #747597  by thetof91
 
Er der forskellige boxart på selve kassen? Kan finde billeder af 1. udgave boxart, hvor det ikke fylder det hele ud.
Men 2. udgave er det der med boxart der fylder det hele?

Og med fylder ud mener jeg som her
Image
 #747873  by Longson
 
Hej!

Har en inplastad Zelda bigbox men vet inte vilken region den är i.
den har NES P ZL.

Longson
 #748930  by Denso
 
En kompis till mig har en Nes klon hon haft sedan sent 80 tidigt 90-tal.
Någon som har lite info om denna maskin, ev värde? :)
Image
 #749439  by RobinUffe
 
I det senaste avsnittet av min och min frus podcast så pratar vi om NES-omslag.
Snygga, fula, obskyra och konstiga. Innan inspelningen plockade jag fram mitt Shadowgate ur hyllan och funderade om det fanns något jag kunde prata om kring just det omslaget. Då slog det mig att jag aldrig riktigt funderat kring vad den lilla fyrkantiga ikonen betyder.
Den där frimärksliknande lilla lila ikonen med ett slott på, ni vet. Varför sitter den där? Är det någon som förekommer på andra spel, som jag bara missat.

Finns det några svar eller intressanta teorier kring detta? Image
 #749676  by krille
 
Hej vad heter och vart köper man dom där plast lådorna som folk har sina nes spel i?
fins det även till andra nintendo spel?
 #749677  by xJoe
 
UGC, Universal Game Case är väl de vanligaste. Finns lite överallt att beställa. Tyvärr måste de modifieras för att passa NES-spel.

Själv har jag spanat på Bitbox-fodralen nedan länge, men inte orkat beställa än :-)

http://www.stoneagegamer.com/bitbox-nes.html

Mitt eget resonemang är att Bitboxarna är bättre till just NES-spel eftersom de passar utan modifikation, men det utan att ha provat varket UGC eller de här.
 #749678  by krille
 
Nu tänkte jag mera på sådanna här som dom har på supermario 3 och megaman spelen i denna tråd.

viewtopic.php?f=11&p=749670#p749670
 #749680  by segasonic
 
Av denna herre har jag köpt mina: viewtopic.php?f=14&t=18597
 #750377  by Ufouria
 
Hur kommer det sig att många spel verkar ha släppts enbart med SCN-1 manualer (alltså ej SCN utan 1:a)? :-k

Tänkte t ex på Dr Mario, Super Off Road och Super Spike Ball (det var de jag kollade upp, någon på Tradera som säljer SCN-1 manualer).
 #750960  by knoxx
 
Hej
Undrar om nån vet lite info om ett spel som heter Rodland. ESP märkt, tror inte det släpptes som scn.
Känns som det kan vara lite ovanligt. Jag undrar om alla spel till Nintendo har samma skruvar på bakstycket.
Det ser nämligen ut som nitar på detta spelet. Fake?
 #750974  by Ufouria
 
Ja, är det nitar så är det fake/repro. Originalet ska ha samma skruvar som alla andra icke svarta serien spel.

Släpptes som ESP och ITA.
 #751037  by segasonic
 
Det är inte skruvar du ser då? Inverterad Torx som har "taggarna" på utsidan av skruvskallen.
 #751844  by segasonic
 
Skit i spriten. Skaffa en gamebit så du kan öppna kassetterna och sudda därefter kontaktytorna med ett ganska mjukt suddgummi. Har du inget ganska mjukt lär andra modeller också fungera, jag personligen föredrar vita och ganska mjuka.
 #751887  by segasonic
 
Har inte provat så många metoder men svarar ja. Har hänt en gång att det inte riktigt gjorde susen, men de kontaktytorna var inte vackra.
Är du av annan uppfattning?
 #751901  by snotcrow
 
Inte alls. Jag har bara kört med t-röd. Har funkat fint för mig. Var något spel jag fick jobba på rätt länge innan det startade. Vid sådant tillfälle kanske man borde switcha till ett suddgummi för variation.
  • 1
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 111

Instagram #sndb.se