• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #333933  by Ludu
 
Häromdagen tog jag mig igenom första varvet i G&G :) sen tog jag mig till bossen på bana 3 men då hade jag inte tid att lira nå mer.

Idag kan jag inte ta mig förbi bossen på bana 5 då yxorna vägrar döda honom. Med kniven dog han direkt men förra gången fick jag den av en slump... och jag kan inte hitta något annat än yxan :/
 #333940  by Ufouria
 
Kniven är bäst! Man kan inte hitta den nånstans utan det gäller att ha tur att någon fiende tappar en sådan.
Yxan tycker jag är sämst... eller nja.. korset/skölden är sämst, iaf så gäller det att bli av med den så snart som möjligt när man är tillbaks på första banan igen för jag tror inte det går att döda jätten med den. Om det går så måste man träffa honom miljontals gånger med den.
 #333955  by Ludu
 
Yxan är bäst på draken, den bara plöjer igenom honom och tar bort svinmånga bitar på en träff. Det jobbiga är att den är perfekt att få och ha fram till fjärde bossen men sen är den sämst på femte banan och där finns den i överflöd

Skölden är bäst på tjockröda demonerna. Det är mycket lättare att möta de två på bana 6 för att man alltid kan se till att ha skölden som skjuter sönder deras skott. På första banan gick jag tillbaka in i skogen och dödade lite spöken tills jag fick kniven. Det var inte många sekunder kvar när jag dödade jätten ;)
 #333961  by Ufouria
 
Spelet är lite elakt för det vill verkligen att man ska få yxan eller spjutet (eller vad det är) på sista banorna. :lol:
Har aldrig haft yxan på draken, oftast elden vilket funkar bra oxå.
 #334013  by Mango
 
Efter lite MM2-nötande började jag på mitt nyinköpta Startropics :) Fastnade dock på den stora blåsfisksaken, men ska väl ta tag i det strax igen :lol: Påminner mycket om Zelda, och har riktigt skön grafik med fina färger :D
 #334129  by Ufouria
 
Spelade igenom ett varv Silent Assault. Rätt skoj även fast grafiken är sämst..

Nu spelar jag The Great Waldo Search.

Edit: Nu ska jag spela vidare. Har ännu inte klarat sista "banan".
 #334256  by Ufouria
 
Bart Vs Spacemutants. Fattar verkligen inte vad man ska göra. :s Lika kryptiskt nu som jag tyckte det var när jag spelade det som barn. Det konstiga är att på något sätt så är det lite spännande även om jag när som helst ger upp.
 #334308  by Mango
 
Ikväll blev det provspelande av mina nyinköpta spel :) Goonies II och Blue Shadow mest, men även lite mer MM2, är inte långt ifrån att klara det nu :) Men jag är så dålig på att nöta spel raka vägen igenom.
 #334315  by Ufouria
 
BelfegorC4: Näe kontrollen var inget vidare. Stel och konstig. Vetitusan hur man ska göra för att springa snabbt och sedan hoppa eftersom det är samma knapp.

Blue Shadow är ett fint spel. Inte helt lätt.
 #334660  by Mango
 
Crash man var svår de första försöken, men när man väl kommit på hur man ska göra är han extremt lätt. Har inte försökt mig på de andra ännu, det kommer nog under kvällen när TV:n är min igen :lol: Måste verkligen köpa en separat spel-tv :o
Spring till ena hörnet, vänd dig om, hoppa och skjut. Spring till andra hörnet och gör samma sak. Repetera tills han är död :)
 #334680  by Ufouria
 
Clash Man (クラッシュマン) som han så snyggt heter på baksidan av kartongen. :DOG

Edit: Spelade en omgång Bart vs Spacemutants idag. Tänkte på att något ljud påminner väldigt mkt om ljudet i Ghostbusters II när man fångar ghostbusters-grejerna.

& när det gäller Chip n Dale 2 så påminner musiken om spelet i Darkwing Duck. Väldigt likt, nästintill identisk på någon bana.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 81

Instagram #sndb.se