• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #325950  by Ufouria
 
Har precis spelat River City Ransom istället för att jobba. :twisted:

Spelade Street Gangs (River City Ransom) i typ 3 min för ca tre år sedan. Under den korta stund jag spelade tyckte jag det var trist så jag sålde det direkt. Gav spelet en ny chans idag med inställningen att det här kommer att vara skit, sämre än DD spelen men tji fick jag. Det var ju skoj. Finns ju massvis av grejer man kan kasta på sina fiender, t om plocka upp dem och dunka dem mot de andra. :lol: Kasta sten var skoj oxå, speciellt om man råkar kasta den i huvudet på sig själv. Trevligt att man kan köpa mat etc och bygga upp styrka mm.

Jag dog flera gånger. Blir det game over till slut eller kan man spela hur länge som helst, bara börja om från senaste hållpunkten?
 #325954  by Hullofella
 
Jag har börjat köra lite Simon's Quest, som jag faktiskt tycker har ett sämre rykte än det förtjänar. Sen är det kanske också ett spel som jag har ett lite sentimentalt förhållande till.
 #325974  by Hullofella
 
Upplägget är verkligen inte perfekt, särskilt inte hur de implementerade övergången mellan dag och natt, men själva idén att göra mer av ett äventyrsspel i Castlevania-miljö tycker jag mycket om.
 #326234  by Ufouria
 
P.O.W. det är skoj tills man dör vilket jag gjorde nu på en boss. Antar att man har hur många continues som helst (?) men det är lite drygt att börja om från början av banan. Väldigt fin grafik och betydligt trevligare än vidriga Double Dragon. Föstår inte varför Bergsala tog in DD och inte POW, Battletoads & Double Dragon mfl.
 #326344  by Pinge
 
jag har knappt testat P.O.W, borde kanske göra det! Finnarna fick ju det
 #326358  by Ufouria
 
Ja det fick de ja, vilka lyckostar. :)

Tycker du borde ge det en chans iaf. Det är inte alls så värdelöst som DD. Däremot var det nästan lika svårt. Kom dock på att man skulle gå upp mot fienderna nerifrån och vara någon pixel under. Bossarna är dock helsike svåra då man dör på en träff.
 #327384  by 0LD5K00L
 
Sanna wrote:Jag tycker Rambo verkar skoj. (har inte heller hört att det ska vara kasst)
Har dock aldrig spelat det.
Jo, de flesta säger att det är kasst pga att AVGN gjorde en video om den. Han skämtar ju rätt mycket och det är hans karaktär att tycka kasst om spel, så jag tycker inte att man ska ta hans videos som en seriös källa. :)
 #327960  by Ufouria
 
Blev sugen på att spela Bart vs the Space Mutants (största spelbesvikelsen som barn) men kom på att jag har den amerikanska konsolen framme. Orka byta... höjden av lathet! :lol:
 #328430  by many
 
Jag vet att man antagligen inte ens får posta här eftersom man inte är en super player men JAG BLIR VANSINNIG PÅ PUMP MANS BANA.

Den som skriver att skiten är lätt kommer obönhörligen få bajs i brevlådan.
 #328432  by many
 
Nej förresten byt det till Solar Man...
 #328804  by Mango
 
Blev ägd av Fat cat i Chip n dale :( Det värsta är inte bossen, det är den där trånga övergången med rullband som rullar i motsatt riktning och 3 fiender en bit innan bossen, det är fan omöjligt att komma igenom utan att dö 2 hjärtan så första försöket på bossen blir med 1 liv! Hur gör ni?
 #328813  by Kveldulver
 
Fega och säkra metoden: Smyg fram en liten bit i taget (framåt bakåt) precis innan rullbandet utan att lämna den "fasta" plattformen, så att du lockar fram den sluga vesslan. Sedan är det bara att undvika hans sugpropps skott och se på medans han faller mot en säker död. Jag rekommenderar att du har med dig en extra låda också. Man skall alltid bära på en låda, för det är bra att ha.

Sedan finns det den offensiva metoden: Bär med dig en låda och skjut i exakt rätt tidpunkt på vesslan. Träffar du honom (eller henne?) precis där skärmen bryts dör han/hon på en träff.

Sedan är det bara att var med med lådor i högsta hugg och mosa allt som rör sig snabbare än blixten så skall allt ordna sig.

På feta katten är det bara att stå en liten bit strax till vänster om skärmens mitt, där är du trygg. Tag något steg åt höger när du kastar kulan och kliv direkt tillbaka efter du kastat. Upprepa samma förfarande.
 #328815  by Kveldulver
 
Jag spelar Blaster Master! Har svårt att smälta hur jäkla grymt spel det är. Även fast man har spelat det i många herrans år så känns det ändå så fräscht på något vis. Har nog mycket att göra med den sköna fysiken på stridsvagnen, att man kan gå ur sitt fordon som en pytte liten plutt och 3:e persons perspektivs momenten när man går in i en grotta. Musiken gör nog sitt också...
 #328838  by Ufouria
 
Ja Blaster Master är helt fantastiskt!!! :D
Om du har en Wii rekommenderar jag Blaster Master Overdrive när du har spelat dig trött på NES versionen. Det är lika underbart!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 81

Instagram #sndb.se