• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #781661  by mackan
 
Började med startropics igår, gillar det skarpt än så länge :)
 #781684  by mackan
 
Kahn: ja, det är inte omöjligt att det blir så :p.

Håller med om knackig kontroll, inte riktigt överens med den än.
 #781712  by Speedmouse
 
Ja, det är märkligt det där med spelkontrollen. Spelen som Nintendo släppte själva hade ju alltid toppenkontroll annars. :-k

Star Tropics hypades en del när det kom minns jag och hade till och med egen reklamplats på cornflakespaketen. :lol:
 #781722  by Ludu
 
Jag spelade igenom det för ett tag sen, som ni säger är det riktigt trevligt rakt igenom trots att kontrollen i princip är själva definitionen av vanesak. Det är inte bara ett tråkigt "The End"-meddelande när man klarat det :D

Jag har Zodas Revenge ospelat, men jag behöver skaffa ett NTSC-NES (helst toploader) och det är låg prio på det i nuläget..
 #781723  by mackan
 
Coolt :)
Kämpar just nu med spökbanan på kyrkogården, jävlar vad dryg den är :p

Är det ett sånt där spel som inte funkar på en pin-moddad konsol?
 #781744  by Ludu
 
Just ja, den man kan gå fel och måste börja om från början av grottan :P

Vet ej, men då jag har Mega Man 6, Ninja Gaiden III, TMNT3 och Zodas Revenge känns det bättre att fixa riktig hårdvara :) Jag vet att Mega Man vill bråka med moddade konsoler.
 #781746  by mackan
 
Ja, jag tog mig igenom den till slut, sen kom det dör att man ska lägga brevet i blöt, fick googla för att hitta kod, antar att det är samma oavsett region. Nu är jag vid nåt skepp där jag ska ge en mask till en papegoja, men fattade inte lycka av vad den tjattrade om :p.

Ok, är också inne på att köpa en NTSC-konsol och skifta beroende på hastighet osv, Battletoads är ju också ett sånt spel som helt enkelt inte funkar på en moddad konsol, skulle vilja checka av Battletoads NTSC från listan också :p
 #781752  by mackan
 
Ja, 747 var det ja. Men overall har jag gått från att gilla spelet till att nästan älska det, bortsett från kontrollen då, men börjar komma mer överens med den nu. Så jävla roligt att få uppleva sånna här mysiga/drömska spel från scratch, har inte spelat en minut av det innan. Alla pratar om att det ska vara så bra slut på spelet också, men jag försöker att inte ha för höga förväntningar ändå ;p
 #781772  by Hrossharsgrani
 
Startropics har jag försökt ta mig igenom två gånger, men tröttnade rätt snabbt båda gångerna. Det är ju så tråkigt att man börjar spela något annat istället (har för mig att det var Racket Attack jag började nöta istället förra gången och det är ju inte heller fantastiskt direkt). Dålig musik är det pckså.

Jag spelar Dragon Warrior II för tillfället och har tagit mig fram till Hargons slott. Det är precis som i ettan ett konstant grindande, kan inte rekommendera något av spelen.
 #782575  by mackan
 
Började med turrican igår, fick köra på lättaste för att ha en chans att lära mig spelet, tycker det är svårt nog ändå, men jäklar vad snyggt spelet är :)
 #783032  by Speedmouse
 
Hade lite tid över ikväll och drog igång en omgång The Guardian Legend, vilket var ett spel jag alldeles för sent upptäckte för drygt ett år sedan och spelade igenom då.

Det är ett fint återseende. :)
 #786421  by mackan
 
Har börjat gett mig på Dragons lair ](*,)
Kommit en bra bit in på "reapers domain", men fy fan
vilket frustrerande spel.
 #786424  by Speedmouse
 
Ja, samtliga Dragon's Lair är hemska spel. Minns att jag försökt mig på versioner till både C64 och Game Boy, men gett upp ganska snabbt. :/

Hojta till om fem år när du klarat det. :lol:
 #786426  by mackan
 
Jag tycker att det är ganska roligt med utmanande spel, o det får gärna ta lite tid, jag hoppas kunna klara av det här spelet men det känns lite tungrott just nu :p
 #786429  by Ufouria
 
Samma här. Du kommer förmodligen lite längre vid varje försök och det är ju ganska kort så det går fort att komma fram till stället man dog på sist.

Bara kämpa på! :)

Jag minns inte alls hur man skulle "gå" i hissarna. Jobbigt om man väljer fel utväg.
 #786697  by Gory-Glory
 
Speedmouse >> Japp Darkwing Duck är ett riktigt bra plattformspel :good:

Jag gillar Capcom/Disneyspelen till NES, dom är riktigt bra gjorda :)

Jag spelade inte så mycket NES år 1992 när spelet kom ut, då hade jag Amiga 500 och missade alla NES-spel, så jag tar igen dom nu istället :D
Last edited by Gory-Glory on 24 May 2016, 21:35, edited 1 time in total.
  • 1
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 81

Instagram #sndb.se