• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #317943  by Skogur
 
Har stört mig ett tag på att det inte fanns en tråd om detta på NES-sektionen när det är ett NES-forum, liksom Senast Avklarade och senast köpta i både NES och övrigt spelrelaterat så tänkte jag att denna också skulle vara det. Så jag startar :)

Just nu spelar jag Kid icarus.
 #318061  by Ludu
 
Jag har tänkt samma sak, men ändå alltid i slutänden tyckt att det passar i övrigt-delen och att man inte behöver dela upp på just den här kategorin.

Nåväl, if this catches on: jag har just tagit mig förbi den förbenade stigande vatten-banan i Castlevania III :D Spelet hade varit förhållandevis lätt fram till dess men jag märker ju att jag har mycket kvar och att banan efteråt inte heller är att leka med :yes:
 #318083  by Ufouria
 
Har du varit på banan "klocktornet" (tror jag den heter) där man måste vända tillbaks och gå tillbaks hela vägen till starten av banan igen?
Det tyckte jag var drygt. Har man tur och går "rätt" väg så slipper man ju den banan men jag har haft otur varje gång jag spelat. Har även alltid "lyckats" komma till banan med stenraset. :/

Finns en guide på typ 20 sidor i ett nummer av Nintendo Power. Ska nog kolla i den nästa gång jag spelar så jag kan välja väg så att jag slipper de banorna.
 #318111  by Ludu
 
Ja fast SÅ himla dryg tycker jag inte att den var. Det är väl tack vare den banan man kan spela som Grant, och det gjorde ju många saker väldigt mycket lättare :D

Jag är på stenraset nu. Jag klarade mig felfritt fram till stället som tar rålång tid som man bara ska uppåt. Jag dog 4 gånger på samma sten #-o
 #318131  by smid
 
Min kompis kommer över nu för att spela NES hela dagen pga det risiga vädret. Det blir SMB3 och Pro Am, ska se hur nära rekordet man kommer. Sedan blir det nog en del Kirby. Hon skulle ta med sig en del spel som jag inte hade, får se vilka det blir...
 #318505  by Ufouria
 
Började spela Zelda II. Måste ju inviga min hyrkassett. :)

Nu sparade jag utan att ta livet av mig som jag alltid gjort tidigare. Upptäckte att om man "snabb" sparar och sedan fortsätter på den sparade filen så har man 3x link igen. Jag dog nämligen en gång på första bossen (så jag borde bara haft 2 x link). :$
 #318791  by smid
 
Jag gav upp att slå rekordet till Pro Am, my god måste tagit en vecka. Spelat SMB3 tills staven landade snett så att jag kunde posta i myt-tråden.
Nu under dagen blir det Probotector 2 tror jag.

Edit: Finns det inte tre "vad spelar du"-trådar nu? :/
 #318961  by Pinge
 
spelade nyss lite Duck Tales, men efter två banor började vissa fiende-sprites tilta.. så jag stängde av... tog kassetten som låg i "ska rengöras högen", skulle inte gjort det
 #318989  by 0LD5K00L
 
Det har man ju råkat ut för ett par ggr, kom ihåg en utav det första gångerna jag skulle köra ut hela SMB 3, vid värld 7 försvann halva Mario och ersattes med en kombination av ett flimrande koopa-skal och en "P-vinge" :lol:
 #319007  by Ufouria
 
Usch vad drygt! När man nästan har spelat klart och blir tvungen att stänga av för att det inte går att spela mer pga av knäpp grafik.
Jag har inte spelat nått idag. :(
 #319032  by 0LD5K00L
 
Antingen så scramblas grafiken så spelet fryser sig, eller så har man tur och kan fortfarande spela spelet med scramblad grafik. En gång när jag var på slutet av Ninja Gaiden/Shadow Warriors så lyckades jag få tillbaka grafiken normalt igen genom att väldigt lätt klappa till ovansidan av Nes:et :D
 #319075  by Rickard Ingvarsson
 
Jag spelade Blue Shadow för första gången någonsin idag, brännde av min 5 countinues (läs 5 liv.....) nånstanns i mitten utan 3e världen, tyckte det va skitsvårt!
Får nog ge det lite tid framöver o försöka klara.
 #319081  by Ufouria
 
Helt lätt är det ju inte! Det spelet tog lite längre tid en genomsnittet att klara av, iaf för mig.
Tog väl ungefär samma tid som det tog att klara av Shadow Warriors 1 för första gången.
 #319121  by Rickard Ingvarsson
 
nä, jag hade lite problem med kontrollerna i början, men när man väl kom in i det så var dom riktigt sköna!
Får ta och spela igenom det som sagt, hur många världar finns det föresten, 8 ?
 #319149  by Rickard Ingvarsson
 
oldschoolgamer: :yes: KI är väldigt roligt!

Sanna: Jaha, då var ju inte mitt första försök ssssååååå dåligt ändå :D
 #319205  by Bubsy
 
Igår plockade jag fram NESet efter ett halvårs inaktivitet, spelade Little Nemo The Dream Master, som alltid kom jag till sista banan där det går åt helvete, i grottan efter första bossen klarar jag mig tills jag ska byta från lila ödla till groda, har dött 20+ gånger på det igår. Slutade med att jag öste dosan i väggan + i golvet, lyckligtvis har den vant sig efter mina okontrollerade utbrott när jag förlorar.
 #319226  by Ufouria
 
+1 på den.
Det momentet är det överlägset det mest frustrerande momentet i hela spelet. Att med groddräkt ta sig mellan de där eldflammorna och samtidigt undvika att bli träffad av ballongerna som kommer flygande. Sedan hoppa över och byta till en annan dräkt (är de ödlan igen då). En eller två träffar tar man ju oftast mellan eldflammorna och sedan en träff till när man ska hoppa över (eller på tillbaka vägaen. Man har ju inte så många livs-"pluppar". Efter tredje träffen är man död.
 #321629  by smid
 
BelfegorC4 wrote:Leta upp den tredje så får du en kaka =)
Oops, såg att den enda andra som fanns låg i "övrigt spelrelaterat" och blandade ihop alla "senast klarat" och "senast köpta".

Ingen kaka för mig :(
 #324433  by Mango
 
Gixen wrote:Plockade fram Simon´s Quest. Får se om man orkar köra igenom hela....
Go go! Enbart musiken är värd det som pinge nämnde :D Piska tills fingrarna blöder och kontrollen faller i bitar!
 #324464  by smid
 
Jag kommer ihåg när jag spelade det hos en kompis när jag va liten. Vi tyckte att det va så JÄVLA coolt att spelet skiftade från natt till dag, inget annat spel hade gjort så innan vad vi visste. Så sjukt modernt. När man testar att spela det nu blir man ju så trött på det att man spelar 1an istället.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 81

Instagram #sndb.se