• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #824778  by Ufouria
 
High Speed och Captain Skyhawk. Fick Game Over på mission 4 får Skyhawk. Spelet är inte så tokigt som man kan tro men samtidigt så känner man inte direkt för att spela en omgång till efter game over (kanske provar igen imorgon). High Speed däremot är svårare att lägga ifrån sig. Tänker hela tiden, en gång till bara. Denna gång kommer det gå bra.. och så gör det inte det :lol: Men sedan kanske andra kulan går bra. Känns som det mest är tur i det spelet för jag ser inte riktigt taktiken förutom att trycka som en tok på alla knapparna och hoppas på att hålla kulan kvar på banan.

Någon annan som spelat och gillar dessa spel? :)
 #824853  by Jonsonov
 
Absolut! :) Efter att ha kollat på första säsongen av Castlevania-serien på Netflix (vilken jag gillade enormt mycket!) så började jag undersöka dess storyline lite och lärde mig att den baseras på just trean. När jag kollat på lite gameplay på YouTube, så kände jag att jag var tvungen att köpa spelet! :) Även om den inte var så billig ;)
 #824992  by Ufouria
 
Jag gav upp på Skyhawk. Kom till en bana där jag dog som en fluga. Nu är det Solar Jetman som gäller. Musiken är magisk. Spelet är häftigt men ack så svårt. Får se hur långt jag kommer :) Någon som klarat Solar Jetman?
 #825146  by Ufouria
 
Klarade två banor på Solar Jetman. Andra banan tog minst 2 timmar. Enda som är bra är att om man har extremt mycket tålamod och gör det försiktigt så går det kanske tillslut men spelet är så stort och det skulle krävas många timmar för att klara det. Tror man måste göra kartor för att hitta tillbaks till vrakdelarna om man råkar åka tillbaks till start.

Undrar hur många banor det är totalt i Solar Jetman.
 #825160  by Jonsonov
 
Kahn wrote:Jag såg också den serien. Gillar den verkligen :)
Alltid kul när man kan relatera till saker. Har du spelat de andra Castlevania till NES? :)
Absolut! :) Har dock spelat mer av ettan än tvåan. Gillade inte Simon's Quest så mycket när jag var liten heller. Du då, vilken gillar du mest av de tre?
 #825519  by Jonsonov
 
Jag tycker mycket om ettan också. Det är den och tvåan jag vuxit upp med, trean har ja som sagt köpt nyligen och aldrig spelat som liten. Men ettan och trean är ju lite mer lika varann än tvåan, kanske därför jag gillar dem mer. Men Mega Man är ju riktigt bra!:) Speciellt tvåan och trean.
 #830475  by segasonic
 
Minns att jag fastnade på en skärm ganska långt in i spelet utan att kunna komma därifrån. Har inte spelat det sedan dess.
 #830484  by Gory-Glory
 
Jag fastnade också i spelet, när man dog och kom tillbaka så fastnade man inne i några rör och kunde inte komma ut, så jag gav upp och stängde av spelet, jag tror att det var på sista banan, man använder ju fusket ABBA så får man nya liv.
 #830486  by Ufouria
 
Det är så frustrerande störigt när man fastnar. Det är nästan omöjligt att ta sig till slutbossen utan att fastna på vägen. Gör man det så brukar det var så oturligt att man bara har ett liv kvar vid punkten där man inte längre kan använda ABBA, så det brukar gå åt skogen ändå. Fast jag gillar ändå Ikari Warriors. Spelade det mycket som barn.
 #830624  by atman
 
Har precis klarat A Link between worlds, jag vet.. Ganska sent på bollen men det är ju ett underbart spel.

Nu hade jag tänkt att klara Battle Kid 2, på easy.. ](*,)
 #831124  by Ufouria
 
Musiken är grym om inte annars :) Och spelet är ju bra men lite stelt och vissa bossar är ju ett skämt. Dock det enda som jag inte gillar är sista banan då man kan fastna på banden när man ska hoppa. Går inte så smooth med hoppen precis.
 #831162  by Ashaman
 
Det är lite övning som krävs. Jag kan bli sjukt irriterad på det ibland. Men bra spel, lagom långt och inte för svårt. Ska köra en runda själv nu bara för det! :)
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81

Instagram #sndb.se