• High score-tävling i Balloon Fight - Balloon Trip

  • Publicera dina rekord till NES-spel.
Publicera dina rekord till NES-spel.

Moderators: Highscore, Moderatorer

 #745498  by rakapparat
 
Nu är det dags för en tävling här på SNDB!
Image

Vi börjar med ett enkelt spel som kan vara svårt att bemästra om man vill nå ända fram - Balloon Fight! Närmare bestämt formen Balloon Trip. (Bild) Klara dig så långt det bara går och få så hög high score som möjligt. Högst vinner! Och för att trigga dig ännu mer så ligger ett fint förstapris i potten!

Lite regler:
  • Inga fusk som GameGenie eller liknande tillåtna.
  • PAL-version av spelet.
  • Endast på riktigt hårdvara, emulering är ej tillåten.
  • När du är nöjd med din score, fotografera av din tv. Eftersom det är svårt att hinna med innan startskärmen kommer igen så
  • starta ett nytt spel och fota då. Posta därefter bilden här i tråden och vi skriver in ditt bidrag i första inlägg efter det har validerats som korrekt.
  • Hur många bidrag du vill!
  • Tävlingen pågår till den 31/3 kl 23.59
Nuvarande rekord för forumet innehar Retromask på 214,040 poäng. Slår man även detta så tar man även in sig på första platsen på forumet high score - inte illa!

Stort lycka till - må bäste Balloon Tripper vinna!
Image

150403:
Tävlingen avgjord! Rekordet för forumet slogs med av alla som placerade sig på high score listan! Snyggt jobbat allesammans. Stort grattis till Toffe-86 som tog hem första platsen!


Highscore.
  1. 1. Toffe-86 - 756,890
    2. DAVE - 514,150
    3. Ashaman - 269,850
    4. Sonefors - 235,330
 #745500  by snotcrow
 
Vad vinner man? :)

Fan vad kul rAshppMan(rakapparat + Ashaman). Nu blev man riktigt taggad på att åka till söders skivhandel för att köpa på sig en NES och balloon fight.

Spelar det någon roll om det är PAL eller NTSC?
Edit: Formulerar om frågan. Är det PAL only?
 #745503  by bampbomp
 
Kul med tävling! :good:
snotcrow wrote: Nu blev man riktigt taggad på att åka till söders skivhandel för att köpa på sig en NES och balloon fight.
Det enda Balloon Fight vi har inne nu är på en multikassett och den används nu mer som träningskassett ;)
 #745504  by snotcrow
 
@rakapparat: Låter vettigt med PAL helt klart. Kan väl vara olika versioner av spelet också som skiljer regionerna dem emellan? Så t.ex. poängräkningen kan vara annorlunda.

@bampbomp: I see :) Kollade tradera snabbt och det fanns en kasett för 469 köp nu, och en budgivning som lär passera 300+ iaf. Trodde det var ett 100 kr spel. Fel hade man :)
 #745514  by Pinge
 
Varför inte ntsc?
Det är ju samma spel, tänkte att jag kunde vara med o köra på playchoicet.

Ingen emulering = powerpak ej tillåtet?
 #745561  by toffe-86
 
Jag börjar då....
999999 första livet!
Slutade med 999999+713500
Phase 71 blev det game over

Edit: Va fan!!! Ballon trip, tyckte det stod ballon fight!!!
;)
Last edited by segasonic on 07 Mar 2015, 08:02, edited 1 time in total. Reason: Dubbelpost.
 #745565  by Ashaman
 
Haha, Toffe :)
999.999 är nog inte omöjligt, men jäkligt svårt!
Jag har kört ett tag idag å närmar mig rekordet med stormsteg, mer än så säger jag inte :DOG
 #746952  by Ashaman
 
Jag och Rakis pratade om reglerna idag. Vi tänker att om ingen säger emot inom 24h så kommer vi att ändra följande regel:

- Endast ett bidrag per tävlande.

Till hur många bidrag du vill.

Detta för att få lite mer liv i tråden för att det ska bli lite roligare för alla samt att det kanske blir lite mer hauss för alla.

Om någon tycker annorlunda så överväger vi ändringen, men mest troligt kommer vi ändra ändå. Tanken är att det här ska vara kul och att man kanske ska kunna diskutera och prata om spelet under tiden också á la Poppes "vi spelar nes tillsammans" fast med ett litet pris för den som spelar bäst!

Tankar och tycken om det här?
 #746959  by hiro
 
Jag och DAVE snackade om detta med, för att kunna trigga varandra så borde poäng uppdateras hela tiden! Så mycket bra initiativ (:
 #746973  by Ashaman
 
Det står ju under hans avatar ju! Bollnäs Damnit! Kan inte ladda upp bild nu, men 173870 är mitt bästa!

Edit: hittills!
Edit2: tänk bandy rakis, tänk bandy!
Edit3: Image

Instagram #sndb.se