• Speedruns!

  • Publicera dina rekord till NES-spel.
Publicera dina rekord till NES-spel.

Moderators: Highscore, Moderatorer

 #67660  by Frezy_man
 
Tawny wrote:frezy: vad är det för bugg?
Spread glitch. Vet inte om man ska kalla det en glitch eller bugg men normalt sett så kan man bara göra två stycken vågor av kulor med din shotgun ( spread vapnet ). Och maximalt kan du få ut 10 kulor på skärmen ( 20 stycken om man spelar 2 stycken ). Har du spelat spelet mycket så har du kanske märkt att man kan bryta barriären så att säga och få ut kulorn i en lång rad istället för två salvor med kulor. om du skjuter tillräckligt snabbt så kan du hålla den spread-rythmen hur länge du vill. lättast att få fram denna spread trytm är att ladda dina kulor mot fiender och väggar. På base banorna är det svårare att få denna spread-rytm. Då måste du skjuta en ny salva precis när kulorna träffar ett föremål. Gör man det tillräckligt bra så kan du få alla kulor på ett led istället för att sprida dom. På det sättet kan man spränga kloten och passera rummet mycket snabbare. Och det är den tekniken man får använda sig av på bossarna.

Kanske ger er en bättre uppfattning. Det är lite svårt att förklara tyvärr.

 #67665  by Frezy_man
 
Därför jag spelar så mycket contra ;) Det är så jävla extremt och djupt när man sätter sig in i det. Och man kan klara bossar e tc. så galet fort om man får till det perfekt. Jag har nästan skitit ner mig ibland när man lyckas med helt galna saker. T ex. En boss fight som tar 3 minuter för en amatör med vanliga puffran. den kanske man kan sänka på 4 sekunder om man får till en bra spread rythm med spread vapnet och samtidigt rör sig perfekt.
Inte heller är det mer än några få detaljer som är random/slumpmässigt. Med dom teknikerna jag använder mig av så kan man varva spelet utan att dö även om man har extrem otur med vart random enmies dyker upp. Och bossen på Energy zone där håller jag mig på tillräckligt avstånd så man kan hoppa över honom om han skulle få för sig att börja kuta rakt fram.

 #67699  by WERY
 
whööhöoooww jag slog reckord på abadox nyss. fick 00:16:37

Klarade det på ett liv vilket jag aldrig gjort förr. Nu har jag maxat spelet markant
=D> \:D/ :-w :-({|= :nespad: :nes:

 #67766  by Frezy_man
 
spelar du NTSC eller? Du måste spela in det där som sagt. Tror den videon skulle kunna få många visningar på t ex. youtube. Och bli en fint rekord på någon rekordsite.

 #67806  by WERY
 
Ja Abadox kom bara till USA och Japan så... Min är en USA kassett

Slog nytt reckord på SCAT oxå igår natt. Min ordinarie tid på 33 minuter ersätts av 00:27:15

Blir snart dax o köra en speedrun på Roller Games och Street Fighter 2010.
Mätte efter klockan tidigare men nu har jag hittat ett stoppur att ta tid med o då får jag mer exakta resultat.

Normalt sett kör jag bara speedrun på USA spel o aldrig på SCN

 #67936  by WERY
 
Det dröjer ett tag men jag kikar förbi hos dig när det är dax o spela in :D


Slog nytt reckord i roller games. Det gamla var 25 minuter och mitt förstås men nu klarade jag det på 00:19:54

Dog bara en gång så nu har jag maxat nästan. Mitt nya mål får bli att överleva igenom hela spelet och förbättra reckordet med kanse en minut

 #68042  by WERY
 
JAaaaaaa! :D

Street Fighter 2010: The Final Fight 00:29:03

räknade med att jag skulle klara det på 35 minuter. Dog väl en 2-3 ggr så nu har jag nästan maxat det spelet. Kändes ändå som om jag hade lite tur där på slutet men va fann :D

 #68853  by Frezy_man
 
Jag klarade Contra på 10:17 i måndags - 7 sekunder snabbare än mitt nuvarande publicerade rekord- Så uppdraget är slut för den här gången =) *super-glad* =)

Har umgåtts med Wery i helgen ( han spelar SNES nu ). han gjorde några inspelningsförsök på Abadox och street fighter 2010. Tyvärr inga nya rekord den här gången. Men kanske nästa gång. Det var kul att se Wery spela abadox. Han vet typ vart var enda fiende i hela spelet finns. Att någon orkat bry sig att studera 2010 är också kul att se.

 #68893  by Tompa
 
Wery hade ju fått en tre minuter bättre tid på Street Fighter 2010 om han inte haft sån otur på sista bossen, riktigt sur...

 #68895  by Tawny
 
WERY wrote:Slog nytt reckord på SCAT oxå igår natt.
hehe jag skrattar varje gång jag ser det namnet :)
för er som inte vet, scat är bajsporr :)

 #71331  by WERY
 
Fick nyligen runt ca 25 minuter på Double Dragon 1. Nu undrar jag hur snabbt jag fixar 2an o 3an men det borde kollas upp iaf

 #87536  by WERY
 
Rygar_USA_01:16:14

Mitt mål är att slå tiden med 20 minuter. Gjorde många tabbar där

 #88238  by Kajjan
 
Tawny wrote:
WERY wrote:Slog nytt reckord på SCAT oxå igår natt.
hehe jag skrattar varje gång jag ser det namnet :)
för er som inte vet, scat är bajsporr :)
w00t?? trodde scat bara va slang för bajs, nu fick låten scat-man en helt annan betydelse...nästan som garfield minus garfield <http://garfieldminusgarfield.net/page/1>

 #107145  by WERY
 
Nytt rekord på Rygar.

01:15:44 vilket inte var nåt vidare mot mitt förra på 01:16:14 :(

Edit; fick 00:29:18 på Batman 2 oxå

 #107236  by Frezy_man
 
gött. Jag har inte ens klarat spelet men polaren här i norge har klarat Rygar PAL på 30 minuter IIRC.

Jag sitter och försöker ta tilbaka mitt rekord på Super mario bros 3.. Kan ju ta ett tag :P

 #107266  by Ufouria
 
Frezy_man wrote:polaren här i norge har klarat Rygar PAL på 30 minuter IIRC.
:shock: PAL versionen så snabbt, sjukt bra.
Kan du inte höra med honom om han räknat antalet träffar som krävs för att få ner Ligar (troligtvits har han inte räknat dem men man vet ju aldrig)?
Skulle vara intressant att veta hur många gånger så många träffar som behövs (jag skulle tippa på 3-4 ggr fler).

 #107339  by Frezy_man
 
Okej. Jag ska høra med honom (Kristian Emanuelsen). Han hade visst klarat PAL B versionen på 29:45 ;) Det e snabbare æn NTSC rekordet. Men jag har før mig att PAL versionen faktiskt gick och klara snabbare med hjælp av någon Warp. Men jag kommer inte ihåg och ær inte så insatt i Rygar. Har inte ens varvat det :P

Samma kille som har europeiska rekordet på Zelda 2 och Shadow warriors och du kan rækna med att han flæskar till med några andra grymma rekord nær han får en NTSC DVD recorder 8)
Han e en baddare på b la punch out också. Sen Har jag hørt att hands Zelda 2 rekord kanske till och med ær bættre æn NTSC rekordet. Shadow warriors rekordet e inte dåligt det heller :)

 #107342  by Ufouria
 
Hur snabbt har han klarat Zelda 2?

 #107347  by Pinge
 
Sanna wrote:Hur snabbt har han klarat Zelda 2?
Förmodligen snabbare än jag klarar första palatset :oops: :lol:

 #107354  by Ufouria
 
Där är den ja, tack. :)

Undrar vad Gixens nuvarande rekord ligger på?

 #107357  by rogerxy
 
Såg precis igenom din Contra-speedrun & det ser så jävla lätt ut :D
Dock är den ju, precis som du skriver, inte perfekt. Finns ju sekunder att tjäna

 #107362  by Pinge
 
på lördag ska Frezy få spela contra med publik (och promille) i Hjo :D

 #107457  by Frezy_man
 
Har suttit på jobbet sedan 17:30 ;) har lite svårt med MSN.

Pinge: heh. Då jævlar 8)

 #107628  by rogerxy
 
Jag tycker det är kul att du dör precis när du dödar sista bossen i Contra :P
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12

Instagram #sndb.se