• Speedruns!

  • Publicera dina rekord till NES-spel.
Publicera dina rekord till NES-spel.

Moderators: Highscore, Moderatorer

 #57303  by Frezy_man
 
när jag kör igenom spelet snabbt så blir poängen 6-700 000. så tio varvningar räcker =P

Men det blir lättare om man "fegar" och plockar poäng i mängder på varje bana.

Gjorde ett misslyckat försök igår igen. kanske prövar igen ikväll.

 #57539  by WERY
 
Ja nytt reckord på Street fighter 2010!!!!

var på 00:46:00 förra gången men nu fixade jag det på 39 minuter :D

 #57599  by Frezy_man
 
härligt Wery.

Glöm inte att kolla in min nya contra speedrun på 10:24 . Nu går den att se =)

http://speeddemosarchive.com/Contra.html

Embedded flash

http://speeddemosarchive.com/flash.pl?Contra_1024

 #57617  by Ufouria
 
Verkligen imponerande!

Själv funderar jag då på speedrun på Werewolf men jag vet inte om jag orkar nöta det. Har spelat det ca 10 ggr nu och har redan ledsnat. :oops:
Spelade igenom det precis utan att dö. De första tre banorna går ju snabbt. Behöver aldrig stanna upp förutom på några ställen på tredje banan (kan inte bara gå på överallt och ta för mycket skada så man blir människa för då tar det tid att få ner bossen). Problemet är fjärde banan, svårt om man inte tar det försiktigt vid de flygande skyttarna, skulle behöva öva just på det momentet. Man får väl helt enkelt ta livet av sig precis efter de svåra momenten är avklarade så man kan börja om från början av den banan. Femte banan mellersta delen flyter inte heller på som det ska. Slutbossen är iaf lätt som en plätt.

 #57675  by Frezy_man
 
Vet du hur snabbt du har klarat det? Finns ju mängder med tips och trix på hur man ska bli motiverad att spela mer. T ex. Få en bättre och bättre sluttid. Men visst är det lätt att tröttna.
Hmm... Om det nu är så att man tjänar tid på att dö så kanske min bounty var ganska kass! uhm... Är det mycket som är random? Vad tror du om det... Är "utan att dö" inte det snabbaste sättet för en speedrun?

 #57695  by Ufouria
 
Nej, man tjänar inte på att dö någonstans i Werewolf, "utan att dö" är det snabbaste alternativet. Däremot tjänar man tid på att ta skada (vid vissa moment) men inte allt för mycket så att man blir människa.
Det är ingenting som är random vad jag kommer på, det enda isåfall skulle vara Fireman (eller vad han heter) som vid några tillfällen inte har betet sig som han ska.
Det dryga är att man inte kan öva på just den banan som är svår, dvs fjärde banan eftersom man har begränsat med continues. Så man måste köra om de tre första banorna igen vilket är trist.

 #58043  by Frezy_man
 
mm.. hittar inget fusk heller.

emulator om man hittar en bra kontroll är ju tyvärr bästa alternativet för att träna... Något jag gör alldeles för lite.

 #66445  by Tawny
 
hur går dte med sannas speedrun på werewolf?

 #66458  by Ufouria
 
Jag har inte spelat Werewolf något mer. Kan inte spela in det iaf (enorm lagg när man spelar via DVDn).
Har haft så många andra skojiga spel så jag har inte haft någon lust att nöta Werewolf.

 #66476  by Tawny
 
fan vad kul det ät att kolla på speedruns :)
så jävla vackert, rentav upphetsande... :)

www.speeddemosarchive.com
kolla in zelda 2 den med new life +^A och death abuse på 45 min..
och super mario 1 alla banor

det är riktigt vacker, konst! såna jävla skills alltså...

tankar ner några av dina nu frezy ;)

 #66503  by WERY
 
klarade i söndas Abadox på 17 minuter nånting o slådde världsreckordet som var mitt egna redan :D

 #66740  by Frezy_man
 
Twany:
Hoppas du gillar dom. Jobbar på en förbättring av contra rekordet. Det kommer bli min bästa speedrun någonsin. Känns som om jag sätter den vilket försök som hellst.

Wery. Du borde posta ditt abadox rekord någonstans. Kan du inte försöka spela in det på något sätt?

WEREWOLF

Fick just reda på att en werewolf speedrun nu är accepterad på SDA och ska snart postas. Det är Andrew Gardkis, rekord hållaren på Super mario bros som gjort en speedrun utan att dö.
Så det blir till att pröjsa 100 dollar till honom nu.
Så be prepeared. Den finns nog för visning inom en vecka.
Slut tiden blev imponerande 15:23
Men han aknske ska förbättra tiden snart påstår han. Fanns mycket utrymme för förbättringar.

Edit: Det går att undvika lagget Sanna. Om du spelar genom en scart växlare. kräver några extra scart.

Wery. här är några nya tider från mig

Contra - 10:20
Super C - 16:00

 #67327  by Frezy_man
 
Yepp. Here it is!

http://speeddemosarchive.com/flash.pl?Werewolf_1527

http://speeddemosarchive.com/Werewolf.html

se och beskåda hur Andrew Gardikis från Quincy MA, U.S spelar igenom werewolf på 15:27 utan att dø.

Kom också en speedrun på Astyanax på strax øver 20 minuter igår.

Æven Tony hawk 1 till playstation på 5:13 =O Grymmt kul att se

SDA news:
http://speeddemosarchive.com/news.html

 #67331  by Bonomaul
 
Ska kolla in din Contra-run.. har inte sett den än av någon anledning. Jag vägrar tro att den tiden är möjlig tills motsatsen har bevisats (troligen om ca tio minuter alltså). :)

Edit (en kvart senare): Oh ja jävlar! :shock:

 #67333  by Frezy_man
 
kul att höra när folk faktiskt tar sig tid och kollar på minsa speedruns. Contra är kanske mitt bästa rekord. Ändå har ajg slagit den tiden med 4 sekunder och håller på att förbättra rekordet ännu mer =)

 #67444  by WERY
 
skulle gärna se dom runsen om dom fanns uppe på youtube :(

Frezy_man: Vi får ta det på nån träff o spela in eller nån gång när vi ses o spelar så kan du lägga upp mitt reckord. Dock skrämmer tanken mig på att nån ska slå reckordet så det är största hindret för mig o publicera mina runs

 #67531  by Frezy_man
 
Youtube är inget bra ställe för att se SDA videos. Du kan se på videos online på SDA. i alla fall alla videos som är postade senaste året och i framtiden.

här är werewolf speedrunen
http://speeddemosarchive.com/flash.pl?Werewolf_1527

Här är min contra
http://speeddemosarchive.com/Contra.html

säg till om det är någon annan du ahr problem att se.

Tänkte posta mitt kommande Contra rekord på youtube och rekordet på mario 3. Ingen annan har gjort det än. Tråkigt att man bara får ha 10 minuters videos där nu för tiden.

 #67573  by Bonomaul
 
Du får väl ta det som en morot att komma under 10 minuter på Contra då. :)
Men det kan ju inte gå eller? Går väl att plocka några sekunder till kanske, var ju ett par små "stakningar" på den videon som är uppe på SDA.

 #67589  by WERY
 
Ja han stannade några ggr på hangarbanan. Kan han rulla på där borde det gå på 00:09:55

 #67597  by Frezy_man
 
njae. just själva springandet går inte förbättra med mer än några sekunder. Jag har gjort perfekta genomspringningar av banorna många gånger men ändå fått sämre tid. Det är rytmen på spread skotten som går att förbättra. Även fast jag gör det väldigt bra i min speedrun så kommer det alltid gå att göra snabbare. Så ska jag knäcka det på under 10 så måste jag lära mig att skjuta snabbare. Just nu har jag inte potentialen och inte en tillräckligt bra kontroll för att kunna klara det på under 10 minuter. Men jag är ganska nära.

Ärligt talat så skulle jag kunna göra en 11 minuter speedrun som ser helt perfekt ut i tittarens ögon om denne inte vet om spread-buggen. I teorin skulle du kunna sätta en Contra speedrun på 10 blankt även fast du stannar upp i 10 sekunder på någon av banorna. Bara du skjuter tillräckligt bra.

Jag är uppe i över 1000 inspelade rekord försök nu :lol: Så det borde bevisa hur svårt det är att klara Contra på under 10. Det tog över 500 försök faktiskt att slå den tiden som ni sett.

 #67602  by Frezy_man
 
Ja visst är det. Jag räknar alla försök. gör en pinne på ett papper liksom. Och då började jag ändå räkna när jag hade mitt 10:40 rekord. Så alla spelningar innan dess är inte räknade. Skulle inte förvåna mig om det egentligen är över 2000 försök totalt. Sen känns det också särskilt extremt eftersom det inte går att göra 150 försök på en dag. Jag klarar inte mer än 10-70 försök på en dag. Sen är ofta armen (som jag spänner/vibrerar) så trött så att jag inte kan spela contra på flera dagar.

Mario 3 t ex. Där var det inte så svårt fysiskt att sitta 8 timma i sträck.
Eller Mega Man X. Där jag gjorde 15 varvningar på samma dag en gång =)

 #67615  by WERY
 
pröva med en nesmax kontroll o lås B på auto fire :D

 #67621  by Bonomaul
 
Sätter min ena kula på att Freddy trycker snabbare än turbon på Max'en. :)

 #67622  by Tawny
 
frezy: vad är det för bugg? och varför gör du inte en på probotector?

 #67630  by WERY
 
För att det är dåligt :twisted:

 #67643  by Frezy_man
 
ja. probotector är segt. Musiken långsammare tror jag. En motsvarande genom spelning på probotector är nästan 2 minuter långsammare. Fast robotarna är snyggare en muskulösa överkroppar :P
Min första Contra speedrun var faktiskt på probotector. Slutade på tiden 13:25. Har det på videoband hemma men har inte skickat den någonstans.

Jag skjuter faktiskt snabbare än många turbo knappar :lol: Och jag kan maxa en contra-bössa också då det finns en gräns över hur snabbt man kan skjuta. Och för att få den rätta rythmen på kulorna så hjälper ingen turbo kontroll ;)
Fast jag har begränsningar med skjutningen också. Jag har svårt att hålla den rätta spread rytmen i mer än ett rum utan att trötta ut armen. Hoppas bli bättre på det i framtiden.

 #67644  by rogerxy
 
Det är en fröjd att läsa hur man djupt man kan analysera ett gammalt NES-spel. När man börjar räkna på hur man maximalt kan utnyttja på vilket sätt man ska skjuta så snackar vi konst :)

 #67649  by WERY
 
Japp sånt är skoj men bäst avc allt är o vara i action o göra den bedömningen. När jag varvar spel i speedrunning så räknar jag ut hur jag ska maxa spelet för o få ut snabbaste tid o sen siktar jag på den maxningen

Det leder till att jag slår nya reckord o lär mig hur lång tid som ska ha gått vid ett visst tillfälle i spelet för att det ska vara on schedule
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Instagram #sndb.se