• SKRIV DINA HIGHSCORE HÄR!

  • Publicera dina rekord till NES-spel.
Publicera dina rekord till NES-spel.

Moderators: Highscore, Moderatorer

 #241146  by DavidBluBB
 
Påbörjade en "ett-liv" run men dog redan på tredje världen så jag bestämde mig för att klara hela spelet.

Här är poängen jag fick (dog typ 20ggr, därför jag har så lite liv :( :$ )

Image

Image
(1.615.620)

Kom dock till Bowser på en bra tid! :)

Image


Om någon annan försöker sig på detta tänk på att man inte har möjlighet att ta kort på sin poäng när man klarat Bowser.

Pausa och ta kort så fort ni komer in i boss-rummet!!
 #241337  by WERY
 
50 931 pts i Quarth. Har inte bild på det men ska slå rekordet
 #261299  by crust
 
Lite Solomon's Key highscore! La till sekvenserna innan för att visa att jag fick "rätt" slut. :)

Poäng: 7 320 750

GDV(Game Deviation Value): 80
(utvärdering av hur bra man gjort ifrån sig, flera faktorer sammantaget)


Image

Image

Image

Image
 #271754  by Silvervirvelillusion
 
Jag har en fundering och en liten rolig utmaning till er vad gäller Mario & Yoshi.

I spelets vanliga A-mode tuffar ju spelet på som vanligt så länge man själv och/eller hårdvaran mäktar med.
Både poäng och Yoshi egg count sparas. Eggcountern finns intill Yoshi, som tycks växa efterhand Yoshi-äggen kläcks. (Hemma brukade vill alltid försöka prestera så många ägg som möjligt för att se om Yoshi skulle sprängas vid ett visst antal. :lol:)

Det vore roligt om nu någon tar sig an detta spel, att notera båda dessa för spelandet i kategori A.
 #271876  by WERY
 
3D World Runner
Image

Det är 326 700 och se till o få in resultatet för jag vill gärna inte tjata om det flera ggr innan nåt händer
 #274557  by Smart Cat
 
Ödmjukhet är en väldigt klädsam egenskap...
Jag har uppdaterat aktuell tråd
 #274838  by Pinge
 
WERY wrote:se till o få in resultatet för jag vill gärna inte tjata om det flera ggr innan nåt händer
Om det inte passar så kan du posta din poäng på ngn annan site! En vänlig ton är det minsta man kan begära... trodde du visste bättre!
Tur för dig att katten la in poängen, jag hade aldrig gjort det!
 #274880  by WERY
 
Anledningen till att jag skriver det är för att andra resultat har fått vänta i flera månader innan dom kommit in trots upprepande påminnelser. Det är inte i fråga om att vara otrevlig :roll:
 #274954  by Smart Cat
 
Utan vaddå?

Den här avdelningen sköts ju nästan uteslutande av Nerden men han är ju sällan här och har fö inte längre möjlighet att låsa upp trådar
 #274956  by WERY
 
Mer som en påminnelse då tidigare resultat tagit månader o komma in efter upprepade påminnelser vid sidan av

Men resultatet är inne och jag är nöjd så game on allesammans :mario
 #279557  by 0LD5K00L
 
planerar på att göra en speedrun på SMB, och kanske fixa upp det på film...
 #279608  by Pinge
 
Gör det!
 #290379  by WERY
 
Hade inte märkt att mitt senaste försök i SMB2 är nytt rekord. Trodde först jag var 40k under det tidigare rekordet men sen när jag kollade så visade det sig att jag istället var 200k över :P
Image
 #299904  by 0LD5K00L
 
blev väldigt sugen på att ge mig på 1 liv highscoret i SMB.
 #300054  by 0LD5K00L
 
Pinge80s Super Mario Bros -1 liv highscore är historia! \:D/ Jag lyckades knäcka det med en rätt så liten marginal.

jag fick 784 550 poäng, här har vi lite bildbevis :) :

Image

Här är jag när jag spelar :
Image

EDIT : Så stökigt är det inte hos mig! (jag var hos buckethead)
 #300065  by Pinge
 
Nes Advantage = fusk! :-w
 #300078  by Silvervirvelillusion
 
Det här måste jag också ge mig på någon gång, utom tävlan, eftersom jag inte har någon digitalkamera alls just nu. Allt nötande och strategiskt poängtänk från Challenge Mode på SMB. DX kan nog vara användbart.

Jag har aldrig spelat med Advantagekontrollen, trots att jag har en sedan flera år tillbaka. Ser lite avigt ut. Men det är väl mest bara en vanesak, kan jag tänka. Som när man vande sig vid att inte svänga med kontrollen i luften för att hoppa längre en gång i tiden. :lol:
 #300103  by 0LD5K00L
 
Jag brukade också sitta hela dagarna vid mitt SMB DX, lyckades få alla medaljer och som belöning fick skriva ut ett finfint diplom ur GameBoy Printern :lol:

Min NES ADVANTAGE köpte jag för något år sedan bara, har nämligen alltid föredragit Arkadstickor eftersom att jag tycker de fungerar så kvickt och ger snabbare knapptryckningar :) .
 #300161  by Bucket
 
Jag skulle vilja ställa fråga angående Ghost 'n Goblins rekordet som innehas av Sanna.
Jag antar att det är under en spelomgång (dvs. två varv) men gäller det bara att samla ihop poängen eller måste man slå spelet också?
 #300164  by Bucket
 
och angående Kung-Fu är det Game A eller B?
Tycker ju det borde vara uppskrivet både och :)
 #300177  by Bucket
 
Det kommer inte skapas ett för Game B då?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 15

Instagram #sndb.se