• Senaste avklarade SNES-spelet (utan fusk)?

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #816354  by Ufouria
 
Så, nu har jag spelat igenom (för första men definitivt inte sista gången) ett av SNES:ens bästa spel, nämligen Mighty Morphin Power Rangers. Helt i min smak. Nu har jag dock ont i tummen efter att ha spelat om sista bossen flera gånger. Kändes som Transformers på slutet.

Hoppas "the Movie" håller samma klass. Det tror jag att det gör. Kanske t om snäppet bättre (om det kan bli det).
 #816431  by 0LD5K00L
 
Spelade precis genom Super Mario RPG och det känns baskemig lika magiskt för varje gång! Säga vad man vill om att det skulle vara ett japanskt RPG i förenklad form. Det är presentationen som höjer spelet till skyarna! Musiken, karaktärerna, färgerna osv. I min bok är det nästan större än livet! :D
Image
 #816475  by Andreas No 1
 
Då klarade jag U.N. Squadron igen, för första gången på länge behövde jag inte använda någon continue (bara mina liv). :good:
Attachments:
IMG_2779.JPG
IMG_2779.JPG (1.9 MiB) Viewed 28775 times
IMG_2785.JPG
IMG_2785.JPG (2.01 MiB) Viewed 28775 times
 #828554  by FireZtein
 
Spelade igenom Mega Man X2 till SNES för första gången, tog ca 7-8 timmar att hitta allt. Roligt och underhållande, dock inte lika bra som Mega Man X. Tycker dem missat på många smådetaljer som kunde gjort det lika bra som X.
Blev lite besviken på slutbossen också, alldeles för enkel. Då var fighten med Zero mer underhållande.

Lite tråkigt är att när man har hittat tillräckligt många heart containers och kapslar så kan man brute forcea sig igenom spelet, gillar när det blir svårt och man måste sätta knapptryckningarna perfekt 8)
Hade varit kul om det gick att ställa svårighetsgrad. :MM

Någon gång ska jag också ta mig an Mega Man X3, när man väl har fått tag på ett hyfsat billigt exemplar :roll:
 #828555  by Ufouria
 
Håller med att X är bättre än X2 och X3 är oxå roligare, men det överlägset bästa är X4 men då ska man spela som Zero för att få ut mest av det (mer action och svårare). X4 har bäst musik, mest varierande banor samt att man kan spela som X genom hela spelet.

Du kan ställa in svårighetsgraden i X2 genom att skita i att ta heart containers och andra upgrades samt bara använda "vanliga" vapnet på bossarna :)
 #829094  by Ludu
 
Haha, jag påbörjade GBA-porten imorse :D Det går att spara (rätt överflödigt med tanke på spelets längd) så jag kör nån enstaka bana här och var!

Jag får skriva i GB/GBA-tråden när Jafar fått käka grus så kan vi jämföra upplevelserna :good:
 #829164  by FireZtein
 
Spelade igenom The Mystical Quest i höstas bara för att det är sån fantastisk atmosfär i spelet, sökte igenom internet efter hemligheter som jag möjligtvis hade missat och blev positivt överraskad när jag såg att det fanns en uppföljare till detta spelet. Sagt och gjort fick jag tag i en fin CIB kort efter det och förra veckan klarade jag ut det efter att det legat alldeles för länge på hyllan.

Något kort dock, kändes lättare än 1an och lite för lätt att hitta hjärtdelarna. Hittade 9/10 på första försöket. Dock fortfarande samma härliga grafik och atmosfär. Kommer säkerligen spela igenom det fler gånger framöver.
 #829189  by Nightstalker
 
EDIT
Detta var SNES tråden...inte NES tråden!
Men jag har klarat ett SNES spel med sååå nummer 14 blev Super Metroid ^^
Man behöver ju en bra start på året :good:
 #829350  by FireZtein
 
Håller med att musiken är sämre i x2 än x. Även om det fanns några guldkorn i x2 också, bland annat fastnade Flame Stag nivån i mitt huvud. Saknar dock att dem inte återanvände bossmusiken från X.

För övrigt så satte jag sista nivån av Lost Vikings igår, tog tid innan jag förstod hur man skulle fixa Tomator. :D
 #834421  by SCHNEIER
 
Satt och slentriankollade lite spel i SNES-mappen och fastnade för detta:

Image

En stund senare möter jag Pete:

Image

Efter några försök lyckades jag klå honom.

Trevligt spel! :good:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Instagram #sndb.se