• SNES Mini

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #823395  by Ufouria
 
SuperGamer wrote:Någon som kan förklara varför Nintendo tillverkar så få?
Tycker de verkar finnas i överflöd och många säljs redan för under inköpspriset på tradera.
 #823401  by kimsimonsson
 
Antagligen är säkert 50% av alla sålda konsoler till salu via privatpersoner. Många verkar ha bokat flertalet för att säkra upp sig att få en. I många fall tvivlar jag på att det kanske var anledningen (scalpers) men det låter ju onekligen bättre som argument för
säljaren att använda. :)
 #823444  by JHN
 
RIktigt välproducerat och informativt. Verkar stämma för det mesta han publicerar på YouTube. Började prenumerera nu. :)
 #823485  by Stiltzkin
 
Ufouria wrote:
SuperGamer wrote:Någon som kan förklara varför Nintendo tillverkar så få?
Tycker de verkar finnas i överflöd och många säljs redan för under inköpspriset på tradera.
Det du ser är de enheter som bokats upp i flertal av säljare
med avsikt att begränsa marknaden för egen vinning :nogood:

Låt dem sitta på sina ockerpriser till den dag Nintendo släpper en ny omgång :DOG
 #823486  by Speedmouse
 
Gött åt dem. Verkar inte vara några större bekymmer med att får tag på SNES Mini. Blev uppringd av GameStop idag angående min SNES Mini trots att jag avbokade den för längesen och jag var inte speciellt snabb på att boka den heller när den lanserades.
 #823488  by Stiltzkin
 
Knepigt.
Kollade Pricerunner i helgen och den fanns inte i lager nånstans :-k
 #823500  by Speedmouse
 
Det kanske hittills bara är förhandsbokningar som gäller och blir kanske lagervara senare? Ingen aning vad butikerna har för system kring det, men det har ju påståtts att alla som vill ha en kommer få en, sen kommer de ju börja tillverka NES Mini igen så alla kan få en.

GameStop var det som sagt inga problem med i alla fall. Bokade där ett par dagar efter den släppts för bokning och redan var "slut" för längesen hos alla andra butiker.
 #823503  by Stiltzkin
 
Härligt att du fick tag på den iaf :good:

Själv inväntar jag en enhet från Spanien :)
Är bra sugen på att släppa den på Tradera för butikspriset så hamnar
den hos nån som verkligen vill ha den :)
 #824312  by likeguitars
 
Jag var på Media Markt (Torpavallen i Göteborg) igår och det fanns två ute i butiken. Kändes soft att ta ett av dem och gå till kassan. Var dock lite orolig när tjejen i kassan typ bände ut kartongen som satt hårt fast i skyddsplasten. Men det gick vägen. 1590 kr fattigare men lycklig :DOG
 #824315  by KarlChristianLund
 
Sjukt kul att kunna köra igenom Earthbound, Star Fox 2 och några andra lir man aldrig tagit sig tid till. Vad kör ni för kontrollers till? Sugen på att sitta i soffan emellan åt istället för på golvet.
 #824328  by Proxan
 
Jag har lång HDMI och lång USB för ström så har konsolen på bordet framför mig i regel, inga problem med kabellängd på handkontrollen alltså. :)
 #824403  by Vigdul
 
Var sjukt sugen på Star Fox 2, men har inte orkat förstå mig på den här strategidelen och istället lirat klassiker som jag redan kände till sedan tidigare...
 #834403  by SCHNEIER
 
Vad säger ni, hacka eller inte hacka? :-k

Såg en video på det senaste hacket, och det är ju busenkelt. Kommer nog inte att hacka, gillar mer att ha originalinställningar.
 #834406  by Ufouria
 
Tycker varken hackat eller malet!

Jo, jag hade lätt hackat det om jag haft en så att man kunde använda den och spela alla spel på den. Fast å andra sidan finns det ju bättre alternativ om man vill spela allt.
 #837600  by Televinken
 
Ngn i södra Stockholm som kan hacka min konsol?
 #861731  by mos
 
Hallå!
Nu börjar jag närma mig att ha spelat igenom alla spel på snes minin som jag vill spela och funderar på att lägga in lite fler spel! vilka ska jag inte missa, tycker ni? det finns många jag aldrig spelat, jag tänker typ:
Soul Blazer
chrono trigger
flera Final Fantasy?
hit me up!
 #867173  by Gixen
 
Äntligen funkar det! :)

Det började med att jag drog ner Hakchi CE, men det gick inte installera pga att jag inte hade NET framework på datorn. Hepp, då installerar jag väl det då. Men se nej det gick inte för jag kör Win 7.
Den äldsta versionen av NET framework som Hakchi krävde stöddes dock av Win 7 så den drar jag hem tänkte jag. "Service Pack 1 krävs för installation". Ok, ska dra ner SP1, men det gick inte heller för Windows slutade uppdatera Win 7 i Januari :lol:

Så jag fick krypa till korset och köra en äldre version av Hakchi vilket resulterade i att jag fick tillbringa rätt lång tid med att lägga in omslag manuellt till spelen, den äldre versionen stödjer givetvis inte auto-google funktionen.
Men nu funkar det iaf! :good:
Bra investerade 370:-
SCHNEIER wrote: 29 Apr 2018, 12:51 Såg en video på det senaste hacket, och det är ju busenkelt.
Eller hur! :arg:
 #867176  by Ufouria
 
Grymt! Hur många SNES spel har du lagt in?

Jag tänkte ett tag när de fortfarande fanns billigt på Elgiganten köpa en NES mini och lägga in fler spel på. Men det verkade krångligt. och jag tror att det inte gick via Mac. Så jag sket i det. Skulle kunna tänka mig att köpa en som redan är klar med samtliga spel och betala extra för jobbet (den som lägger in spelen) men har inte intresset eller tiden på att kolla upp det själv. Finns mer spännande saker/analyser att ägna sig åt.
 #867177  by Gixen
 
Har lagt in ca 50 extra, men är inte klar än. Dock så har jag svårt att hitta givna kandidater längre, ser inget syfte i att lägga in spel jag ändå aldrig kommer spela. Men ett tiotal till ska väl inte vara några problem.

Instagram #sndb.se