• Fråga Dr. Mario SNES-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #708011  by Lockbetet
 
Hej, hittade den här lådan på en loppis och har försökt leta information om den, har hittat liknande på eBay men inga med samma märke/logga. Undrar nu om nån har har någon koll på den eller vet vart den kommer ifrån. Det är någon slags förvaringslåda med plats för 24 spel tror jag och gjordd av plast och svart playwood. Framsidan är som en amerikansk snes kassett, vet ej om den är tredje part eller något företag officielt inhyrt av nintendo.

Har tidigare sett en variant man skruvar fast i väggen detta är altså inte den utan en fristående låda man drar ut. Ursäkta för lite stökiga bilder kan ta fler när jag är hemma igen!





Vill också tacka alla på detta forum har bara varit här en liten tid och fått otroligt bra respons och alla har varit mycket trevliga! Synd att man inte hitta hit tidigare!

Tack, Lockbetet
 #708149  by Alphataurus
 
Jag har en likadan, som jag köpte från Tradera för cirka åtta år sedan. Det lustiga är att jag minns det som att passformen är perfekt för amerikanska kassetter, samtidigt som boxen har NTSC-JAP- och PAL-detaljen på framsidan (märket med våra och japanernas knappfärger). Det kanske är ett sätt att visa att alla kassetter passar?

Tyvärr vet jag ingenting om tillverkaren.
 #708152  by Lockbetet
 
Ja passformen är perfekt för Amerikanska kassetter! Och själva box motivet är en amerikansk kassett (lådan man drar ut). Hittat några på eBay med samma form men framsidan är ibland grå och de har annat logo där. Tror eller antar att detta var en PAL version, bara att de aldrig gjorde om insidan riktigt. PAL kassetter passar ok, men det som passar bäst är amerikanska med dammskydd.
 #709405  by von papen
 
Hejsan,

Jag har handlat en us (ntsc) snes mini konsol, måste jag modda den för att kunna använda den?

//V
 #712057  by Terra
 
Har en mini och den klarar endast att köra ett fåtal Pal kassetter, vet inte hur det är med Sfc. Min mini är antagligen en pirat iofs..
 #712605  by Dannejaha
 
Jag har 3 st kompletta med A4:
Lejonkungen,
Mickey Mouse The Magic Quest
Jungelboken

Vet inte om det finns fler faktiskt. Det kom Mickey Mouse Circus... också, fast den kartong jag sett har inte NUKV eller A4.
 #712606  by Vippe
 
Jag har ett A4 till Aladdin så antar att den också finns iaf.

Hade varit kul att veta :>
 #713023  by redman
 
Vart hittar man en strategi guide till harvest moon på snes?
Kollat på nätet men inga resultat...är dom svåra att få tag på? :)
 #716537  by bampbomp
 
Någon som vet vad jag behöver för strömsladden för att köra den här hemma i Sverige utan problem? Det är en amerikansk snes. Som ni ser sitter det någon adapter där man kopplar in strömmen. Är det något som någon satt dit för att spela i europa tro? Image
 #716746  by Shor
 
Nu ska jag inte säga helt säkert, men jag tycker det ser ut som precis det du säger. Nåt som dom satt ditt så att du kan koppla in en adapter som är lättare att få tag i här.
Min amerikanska SNES Mini har en liknande anslutning bredvid original-anslutningen för strömdelen. Det som är original ser ganska märkligt ut.
Kom ihåg att inte plugga in en AC-adapter bara...för då grillar du spänningsregulatorn (eventuellt nån kondensator med). Du behöver en DC-adapter (jag tycker mig kunna läsa det i texten där till o med).

Här kan du se hur det såg ut från början:
Image

edit: la till en googlad bild
 #720734  by wingqvist
 
Vilka SNES spel släpptes via Yapon AB i sverige/norden? Finns det någon lista?
 #720986  by danskdynamit
 
Nån som vet om det går att lira street fighter eller killer instinct mot varandra med varsin score master på SNES?
Borde ju funka såklart men vill va säker innan jag köper 2 sånna.
 #722146  by ronnhager
 
Letar efter en manual som hör till denna version av Super Mario Kart.

Flärpen på boxen är märkt med SNSP-MK-UKV.
Kassetten är märkt med SNSP-MK-EUR och SNSP - 006.

Har sökt och försöker lista ut vilken manual som hör hemma i denna men lyckas inte.

Bifogar bilder på kassett och box.
Vilken manual är det jag vill ha? :)

Image
Image
Last edited by Kahn on 23 Sep 2014, 13:02, edited 1 time in total. Reason: Flyttad till lämpligare tråd.
 #722208  by ronnhager
 
Tackar för hjälpen, försöker lära mig att hitta i detta härliga forum men det går så där än så länge ;)

Alltså borde mitt Super Mario Kart vara av den fjärde utgåvan och ha en "SNSP-MK-SCN-1" manual.

Tack igen för det!
aerobert wrote:Hej, använd gärna sökfunktionen. Detta har man kommit fram till. http://sndb.se/viewtopic.php?f=58&t=19552
 #723927  by aerobert
 
Släpptes Knights of the Round, King of Dragons och Saturday Night Slam Masters för SNES här i Europa?

Fick möjligheten att köpa dessa tre titlar för 1500kr (kassetter) men fick känslan av att de skulle vara repros av NTSC-exklusiva titlar.
 #724308  by dallen96
 
Jag undrar om ni vet hur många (och kanske tillochmed vilka) disneys classic video games som släpptes? inte bara i sverige utan i europa.
det är alltså dessa med blå box som släpptes sent i snes eran.
de vi listat ut än så länge är:
Mickey mouse magical quest
Mickey mouse magical quest 2: the great circus mystery
Lion king
Junglebook
Timon and pumba
aladdin
vet ni några mer?
 #724344  by HighChaparall
 
Jag köpte ett Pocky & Rocky på RG igår och spelet startar upp felfritt och menyerna är som de ska. Men när själva overworld-kartan och banorna spelas är grafiken helt bananas. Vissa av spritesen fungerar såsom Pocky/Rocky samt fiender och items... Men bakgrunden och omgivningen är helt omkastad!

Jag har provat att rengöra, starta om... Ja allt. Men problemet kvarstår, och grafiken har kastats om helt random vid varje omstart, men menyer och subscreens fungerar flawless.

Jag hade samma problem med Pocky och Rocky som liten (på exakt samma konsol) och trodde då att det var kassetten det var fel på. Men med tanke på att alla mina andra ca 40-50 SNES-kassetter spelas felfritt börjar man ju fundera på om det är konsolen ändå? För oddsen att jag fått tag i en P&R-kassett med EXAKT samma fel är ju osannolika.

Någon som upplevt samma grej eller spm möjligen kan göra mig klokare i detta? Har tyvärr ingen annan konsol att testa i heller.

Help!

Edit:
Bifogar en bild på startscreen och ett utdrag ur Level 1...
Image

Image
 #724349  by Dannejaha
 
Ptja... du bad om råd och jag har haft samma problem. Det fungera efter rengöring men var fortfarande lite konstigt med vissa sprites och att det starta om sig. Efter lite mer rengöring fungerade det.

Ska vara tyst nästa gång :-)
 #724351  by HighChaparall
 
Det var inte meningen att uppröra dig om du tog det så hårt, men om du läste första inlägget så skrev jag där att jag testat rengöring och omstarter. Satt 30 min igår och bara topsade. Men resultatet verkar ändå helt random... Och med tanke på att startskärmen och menyerna inte stökar tror jag inte det är rengöring som är lösningen.
 #724353  by Dannejaha
 
Tog det inte hårt, trodde bara du skapade tråden för att du ville ha hjälp, inte raljera på den hjälpen du får.

Du uttryckte att du rengjort och startat om... det hjälpte inte för mig heller, utan jag fick rengöra det ännu mer. Förstod inte av din text att du suttit så länge och försökt, det räckte med 30 s för mig.
 #724355  by HighChaparall
 
Okej, men hade du exakt samma problem med att grafiken bara brast i banläget + på världskartan?
 #724356  by Dannejaha
 
Ja liknande, tror det var P&R till och med, men inte helt säker där. Även haft att spel flutit på och sedan startat om sig själv. Så random fel kan ju uppstå.

Ditt problem är dock något annat, det kan vi konstatera efter ditt rengörande :-)
 #724359  by HighChaparall
 
Tack för din input iallafall.
Jag vill inte ge upp på den här, så sjukt bra spel!
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 24

Instagram #sndb.se