• Fråga Dr. Mario SNES-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #724363  by HighChaparall
 
Ska göra det så snart jag har tillfälle. Har bara en SNES. Har googlat fram att folk haft liknande problem med Pocky & Rocky samt Super Ghosts N' Ghouls... Tydligen kan det bero på vilken generation av konsolen man har. Men eftersom min egen erfarenhet inte räcker till, så reachar jag ut till er!
 #725186  by HighChaparall
 
Köpte en till Pocky & Rocky-kassett idag och EXAKT samma fel inträffar. 3 av 3 P&R har därför lidit av samma fel i min konsol... Mycket märkligt. Då måste det vara min konsol som är allergisk mot Pocky & Rocky. Alla andra 40 spel fungerar felfritt som sagt.


Skickas från min iPad via Tapatalk
 #726964  by JoGy
 
Hej igen,
Kom på en känslig förfrågan till....
Var och hur kan jag köpa verktyget/hysan till att öppna SNES cartridges med?? Tacksam för svar!
 #729880  by Servadac
 
Jag har köpt ett Donkey Kong Country på eBay som ska vara amerikanskt men som när jag spelar det har tysk text i spelet. Någon som vet varför det blir så? Jag tror knappast att de har satt in ett kretskort från en europeisk version för språkmenyn som finns i den dyker aldrig upp.
 #731103  by Tomp
 
Första hiten jag fick när jag googla var detta fusk. Kolla om det funkar
Effect: 30 Lifes
When: Before Choosing Players
How: Up, up, down, down, left, right, left, right, B, A, start
Till Super Probotectors på SNES

10p till han som sa konamikoden. Eller contrakoden som AVGN kallar den (passande)

EDIT: Efter mer forskning kan det vara så att det fusket bara funkar på japanska versionen (jäkla SVAJN!).
 #732852  by Oregondanne
 
Spelar Lemmings för tillfället (PAL-utgåva, köpt av den gode Sven666 på retromässan i Stockholm härom månaden) och glömde skriva ner lösenordet man fick efter att ha kommit ganska långt. Försökte således googla fram det för att börja på samma bana jag var på, men inget lösenord verkar fungera från någon av alla sidor jag testat. Någon som känner igen problemet? Skiljer sig lösenorden åt i olika versioner av spelet?
 #732872  by segasonic
 
Testa något av de europeiska lösenorden som står här, med lite tur är det samma på Nintendo och Sega.
http://www.gamespot.com/lemmings/cheats/
 #732975  by Oregondanne
 
Tack för hjälpen, men tyvärr fungerar de inte. :( Ska vara sju bokstäver. Har sökt som en galning efter europeiska lösenord/pal-lösenord osv men inte hittat något. Men antar att det måste finnas om även Mega Drive-versionen fungerar så. Jag får helt enkelt ta och spela om och vara beredd med pennan nästa gång, haha.
 #735909  by Oregondanne
 
Det där är tyvärr samma koder som de jag redan hittat, så de fungerar inte. Jäkligt mysko, måste jag säga... Men tack för hjälpen!
 #737946  by mystemo
 
Jag har köpt NOE versionen av Pocky & Rocky och det visade sig att introt i spelet saknar text men allt annat i spelet fungerar perfekt. Jag har rengjort spelet väl och tagit ur och satt i kassetten flera gånger men texten saknas fortfarande.
Jag har kollat lite på nätet och på vissa sidor säger de att det inte är någon text i den europeiska versionen medans andra sidor säger att det är text men vissa europeiska konsoler har problem med att visa den.

Har för mig att det var text när jag hyrde spelet förr i tiden men det kan vara jag som minns fel eller så kan det ju också vara skillnad på SCN och NOE versionerna.

Någon här som kan ge ett definitivt svar på frågan?
 #738984  by Huntbeach
 
Har ni något favoritspel som alltid åker fram när man sitter och dricker öl med polarna?
Div 2-playerspel som Turtles in time, Super probotector och Super mario kart funkar ju alltid. Men det som är roligast enligt mig är nog Super street fighter II. Det är extra kul att spöa på varandra med några öl bakom västen ;)
 #738996  by Elrinth
 
wario ware till wii har varit riktigt skoj vid fler än ett tillfälle då jag bodde i kollektiv och då vi hade fester :DOG
 #738997  by Alas
 
Super probotector o super smash gissar jag att ni kör på easy då för att komma nån vart (Vet inte om probotector har easy mode dock)... Ni blir ju annars uppätna snabbt där av alla elakingar!

Jag skulle på rak arm rekommendera bubble bobble o chip'n dale .
 #738999  by Lyret
 
Smash Tv till Snes

Super off road, Rc Pro Am, Baldes of steele eller varför inte en hederlig match i gamla trotjänaren Tennis till NES :)
 #739008  by MilleN
 
Goldeneye med enbart bitchslap är löjligt jäkla kul ;)

Annars är super mario 1, chip n dale och turtles 2 odödliga klassiker :)
 #739009  by Alas
 
Juste... unirally är böggött att lira med bärs!
 #739015  by Huntbeach
 
Många bra spel som nämns här! Nu trodde jag man bara snackade SNES i SNES-delen ;) men det är ännu bättre om alla konsoler räknas med :P
Super Smash Tv måste va jäkligt rörigt om man redan ser lite suddigt av drickan hehe. Kul co-op-spel dock!

Sen måste jag påpeka att Super probotector spelar man på hard, inget annat ;) Såvida man inte har ett gäng sopor att spela med dvs.
 #739021  by MilleN
 
Oops :) Jag trycker alltid på "visa aktiva trådar" så man tänker inte på vilken kategori frågan ställs i ;)

Nä gäller det bara snes är det ju bara super mario kart och turtles in time som gäller ;) Men som sagt, Goldeneye äger ;)
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 24

Instagram #sndb.se