• Vad spelar ni för tillfället? (SNES & SFC)

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #742919  by Erik S
 
Bana 31 på Lost Vikings, nu är det svettigt! Lång bana och svåra hopp som skall göras med alla tre gubbarna. Ett misstag=börja om från början på banan :evil: Ger upp för idag, tar nya tag imorgon.
 #745223  by Silfy
 
Jag lirar Zelda alttp just nu, ett fantastiskt spel men har verkligen kört fast nu. Är på väg mot "Dark Palace" efter att ha blivit den rosa kaninen igen. Se mina frågor/ kommentarer i röd text nedan, hoppas på ett proffs på zelda här inne kan hjälpa mig :) Enligt en guide står det att läsa:
"Just nu kan du röra dig på ett mycket begränsat område i mörkervärlden, men du kan följa floden
till det nordöstra hörnet.Är detta i mörkervärlden eller ljusvärlden?) Här, vid vattenfallens början, kommer du att hitta en sjö med en stenring runt (hittar faan inte denna sjö med stenring, varken som link eller kaninjäkeln). Du finner även en skylt med uppmaningen att inte
kasta någonting i sjön. Därför ska du ju naturligtvis kasta något i ringen av
sten. En dödskalle, en buske eller varför inte skylten (det går ju inte kasta med kaninen, är det alltsp link man ska vara i ljusvärlden???) Då dyker en fisk upp
och ger dig magin Quake för att du ska lägga av. Denna magi paralyserar eller
besegrar dina fiender, men håll koll på magimätaren. (är magin ens något att ha?)

Om du tittar på din karta kan du nu se ett gäng numrerade kristaller. Dessa har jag noterat) Du ska
till kristall nummer ett, den längst åt öster. Följ stigarna in mot området
där kristallen finns och du hittar en stor labyrint av ljusgröna växter. Gå
till höger först och du finner en pil markerad på marken.(CHECK!) Följ dessa pilar in
i labyrinten och försök ta dig fram. Du kan se att labyrinten är mer genom-
skinlig där du kan ta dig fram. (CHECK!)Halvvägs kommer en apa att följa efter dig.(???? MÖTER ALDTRIG NÅN APA ELLER DONKEY KONG!
Han kräver tio rupier av dig för att fortsätta hänga med. Fortsätt mot
kristallen på kartan och du når strax Dark Palace med apan i släptåg. Denna
girigbuk kommer nu kräva hundra rupier av dig för att öppna porten till
palatset. Det är bara betala. Därefter kan du stiga in. (Mitt problemär att jag gått ut labyrinten på alla sätt och ingen apa dyker upp, sedan magin som är frivilllig att hämta finner jag ej, hammaren har jag ej men den kanske finns i Dark Palace? Hursom tacksam för hjälp HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP ;)
 #745384  by Silfy
 
Ingen som är zelda alttp proffs här? Jag ska till Dark palace och får starta som den rosa kaninen, vilket betyder att jag inte kan göra något i mörkervärlden, jag vill vara Link i mörkervärlden men det går ej, används spegeln blir jag Link och ljusa världen, använder jag spegel/portalen kommer jag till mörkervärlden men är kaninen, kommer verkligen inte vidare, detta måste ju vara en bugg!! :( Ingen som vet hur jag ska göra om det går och göra nåt, läser jag en guide och kollar youtube så är dem Link från början där jag är, men jag är kaninen och kan ej komma vidare i spelet. Sjukt ju!
 #745394  by palmberg
 
Stämmer att du ska vara Link för att kunna få magin quake, men den är inte vital för att nå ditt mål just nu.
Det verkar som att du inte har the Moon pearl. (Utan den blir man kanin i Dark world.) Du hittar den i tower of Hera (dungeon nummer 3) i light world, i en big chest.
Hammaren får du mycket riktigt i Dark palace.
 #745453  by Silfy
 
Fy fan stort tack Quickman, skall testa detta ikväll. Tänkte väl att det fanns nån gamer här inne. PM:ar dig om jag tappar bort mig i skogen ;)
 #747120  by Glowsole
 
Plockade fram SFCen och körde lite Assault Suits Valken (Cybernator) som jag aldrig lyckats klara. Kom en längre bit på vägen iaf. Finns nog inget negativt att säga om det spelet, kul och schnyggt.
 #747133  by Speedmouse
 
För tillfället har jag precis spelat igenom Mega Man X. För vilken gång i ordningen vet jag inte, har tappat räkningen. :MM

Funderar på att ge mig på Illusion of Time/Gaia hyfsat snart. Blev aldrig av att jag skaffade mig det back in the days, men nu så. :)
 #749796  by Ludu
 
Sakta men säkert tragglar jag mig igenom Super Mario Kart (har blivit så långa pass i Xenoblade så jag behövde lite variation).

Jag hävdar fortfarande att det är svagast i serien. Visst har jag funnit en charm i det som jag aldrig sett förut men en fuskande CPU och värdelös acceleration gör det mer frustrerande än roligt. Det tar ungefär ett halvt varv av konstant gas att uppnå en fart som kan mäta sig med motståndarna, därför är F-zero-tekniken att släppa gasen i snabba intervaller utesluten. Det innebär att man måste bemästra den sliriga sladdstyrningen. Inget konstigt med det, men beroende på den fart man har uppnått är det väldigt svårt att avgöra om man i sladden börjar svänga direkt eller först glider en bit. Speciellt på chokladbanorna är detta knepigt.

När det väl gäller känns det som att röda skal gör vad fasen de vill. Sista varvet på en svår bana liggandes på andra plats, ettan rakt framför mig och trean långt bakom har hänt flertalet gånger med följande resultat:
#1 Ettan hoppar över skalet
#2 Ettan använder en stjärna i sista sekunden
#3 Skalet girar helt åt vänster och FÖRSÖKER träffa trean
Inte nog med det! Ett föremål per varv (i princip) medan de andra kan mata sina grejer hur mycket de vill känns sjukt orättvist.

I morse stod jag etta på pallen i Star Cup 100cc. Jag gruvar inför 150cc när Special Cup är avklarad, 100cc är svårt nog 8-[

Vad har ni för tankar kring första Mario Kart?
 #749797  by Lirod
 
I barndomen kunde jag ta mig igenom 150cc blundandes men idag har jag ingen aning. Fortfarande en favorit i serien men självklart inte lika balanserad som nutida titlar i serien.
 #750012  by Ludu
 
Se där! Vem brukar du köra med? Jag började med Yoshi i vanlig ordning men han sackade efter så mycket att Luigi fick ta över rollen som main man.
 #750923  by Speedmouse
 
Ska vara regn och allmänt trist väder i helgen, bra läge att dundra igenom gamla hederliga Star Wars-trilogin till SNES. Tycks aldrig tröttna på dem, oh the memories. :)
 #751376  by Huntbeach
 
Har börjat lira Street Fighter II Turbo igen efter att ha fått storstryk av en galet duktig japan på en game bar i Tokyo.
Åker jag tillbaka en vacker dag (som jag hoppas!) ska jag ge honom en match ;)

Edit:
Speedmouse wrote:Ska vara regn och allmänt trist väder i helgen, bra läge att dundra igenom gamla hederliga Star Wars-trilogin till SNES. Tycks aldrig tröttna på dem, oh the memories. :)
Grymma spel! :) Har dock inte lirat igenom return of the jedi ännu. Det kanske man skulle ta och göra.. Gillar empire strikes back skarpt!
Last edited by Kahn on 28 Apr 2015, 13:00, edited 1 time in total. Reason: Dubbelposta inte.
 #751379  by Speedmouse
 
Jo, man var inte direkt bortskämd med bra filmbaserade spel på den tiden precis. Empire är nog favoriten, mest på grund av nostalgivärde (andra snes-spelet jag köpte för egna pengar på den tiden) och det är även favoritfilmen i serien. :)

Ser man subjektivt på saken är nog Return of the Jedi bästa spelet som spel sett. :)
 #753461  by Speedmouse
 
Har snöat in på rymd-shooters efter mitt lilla äventyr med Guardian Legend. Tänkte ge mig i kast med Darius Twin som nästa spel när tid finnes.

Ni som spelat det, är det bra? Värt att nöta? :)
 #753470  by Qore
 
Fått för mig att min grej nu är Shoot em ups och börjat med Life force på Nes. Riktigt kul. Så har ni rekommendationer på fler liknande spel hojta;)
 #753472  by Speedmouse
 
Ok, Darius får det bli då! :)

Qore: Körde Life Förce nyligen med. Ge dig på Gradius 3 till Snes om du har möjlighet, klassiskt Gradius med 16 bits-grafik. :)
 #755454  by zathe922
 
Spelar just nu Treasure Hunter G till SNES, översatt till engelska såklart.
Ett av de bättre japan exklusiva snes rollspelen jag testat, vissa delar är ganska svåra dock.
 #759572  by Aynez
 
Spelar Earthbound för tillfället. Jag tycker verkligen inte om JRPG'n, men tänkte ge detta en chans då det hålls så högt av många och har en ganska oseriös ton. Det var ganska kul till en början, men nu börjar det kännas lite samma samma.. och då har jag inte fått fjärde gubben än (vad han nu heter, poo?)

Njae.. jag förstår vad folk ser i denna typ av spel, men det är inget för mig.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Instagram #sndb.se