• Vad spelar ni för tillfället? (SNES & SFC)

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #698404  by Shor
 
Har plockat upp Megaman 7 någorlunda nyligt.
Gillar det egentligen inte...det ska vara antingen klassiska eller X-serien för min del. Det här mitt emellan känns inte lika bra.
Hur som helst så skulle det vara skoj att klara alla Megaman-spelen nån gång, så det måste nötas igenom. Tror jag har klarat 5 robot masters hittills :)
 #698423  by Ufouria
 
Jag gillade inte MM 7 från början eftersom det kändes märkligt att spela Mega Man med SNES-grafik. Men har spelat det så många ggr nu att jag lärt mig uppskatta det. Musiken växer för varje gång man spelar.

Megaman & Bass till SNES är oxå riktigt bra! En del riktigt svåra bossar innan man fått in tekniken på dem. Banorna på slutet är ganska svåra oxå.
 #698475  by Shor
 
Så ni menar att det kanske växer på mig? :)
Men jo det är just det där konstiga att köra ett "klassiskt" Mega Man på SNES som känns så konstigt...jag tycker inte kontrollen svarar lika bra..och jag förstår inte varför, men jag har stora problem att klättra i stegar av nån anledning :lol:

Kanske får kolla på RM&F om jag tar mig igenom MM7 :)
 #698539  by Shigeru
 
Jag hade grova problem att smiska sista bossen i MM 7 (bara spelat igenom det en gång) men tyckte det var skoj :) sista bossen hade dock inte varit speciellt svår med alla E-tankar så se till att plocka de :P
 #698562  by Shor
 
Tack för de uppmuntrande orden. Hade en omgång med Shade Man igår..eller flera omgångar.. men jag klantar till mig och är för oförsiktig så jag får inga bra försök på bossen.
Efter jag gjort mitt sista försök på kvällen insåg jag ju det där med att det finns en shop där man kan handla lite saker... kanske provar att köpa E-Tankar då om det går.
Blev lite smått frustrerad igår, men ska pusha på så gott det går :)
 #698625  by Alphataurus
 
Shade man är lite jobbig, men det är (som vanligt) bara att lära sig hans mönster genom att dö några gånger - sen sitter det ju rätt så bra. Det är det som är så kul med Mega Man-spel! :)

Jag började köra Dr Wily-banorna på RM&F nyss. Första verkar ganska lätt, men det underlättar ju ganska mycket att spela med Forte. Av de vanliga bossarna tror jag att Dynamo Man gav mig mest problem. Speciellt när han fyller upp sin livsenergi.
 #698659  by Alphataurus
 
Sanna: Ja, ett dash jump med double jump gör ju att man nästan tar sig över två skärmar med Forte. Men som du skriver - han är inte mycket att ha på bossarna. Jag tänkte satsa på att spela igenom spelet med Rockman så fort jag är klar med Forte.
 #701807  by Oregondanne
 
Försöker fortfarande rå på Don J på den blodröda hemliga ön i Super Tennis. I övrigt funderar jag på om det här ska bli en ny Mana-sommar (det var ju trots allt 19 år sedan sist)...
 #702493  by Ufouria
 
Battletoads & Double Dragon! En miljon ggr trevligare och mer varierande än Turtles in Time och Super Double Dragon.

Har spelat Battletoads DD till GB flera gånger på sistone och har kommit längre på det. Det känns även lättare än SNES versionen men enorm skillnad på grafiken. SNES versionen ruskigt snygg och musiken het. Även härliga ljudeffekter. Musiken låter nästan som om den kom från en Mega Drive.
Banorna är annars identiska (vad jag har sett hittills) med GB versionen.
 #702669  by Vippe
 
Puh! Spelat Super Probotector till och från nu en månad utan att klara det.. idag körde jag 3 försök och kom till slutbossen alla tre gångerna.. sista försöket klarade jag spelet utan att använda ett enda continue. Allting bara gick helt smärtfritt. Framförallt så dog jag inte huslöst många gånger på bossen på 5:e banan.

Väldigt kul spel, hade varit trevligt att spela ihop med en vän men det gavs aldrig tillfälle. Får återuppta vid ett annat tillfälle =)

sanna:

Det ser ju faktiskt väldigt snyggt och härligt ut. Svårt? Aldrig spelat.. en snabb sökning på tradera visade att det var ett ganska dyrt spel så det får vänta...
 #702711  by Shor
 
Super Probotector är kämpigt...man måste verkligen bara nöta. Kul att spela med en kompis med. Jag har försökt klara det några gånger med en kompis, men vi har inte riktigt kommit oss igenom det. Vi klarade det dock som små.

Battletoads & DD måste jag nog prova med...såg grymt kul ut och musiken...gah...kan nog spela enkomt för musiken i vad jag hörde från videoklippet.

Själv har jag inte gett upp på Megaman 7 än, men det går segt, samt jag har svårt att få tillfälle att spela det längre stunder. Blir mest att försöka på Wily stages nån gång, dö, sluta ](*,)
 #703344  by Ludu
 
Ja Battltoads & DD såg riktigt schysst ut :) Inte som Battlemaniacs som i mina ögon verkar lite halvers, eller har jag förstått fel?

Shor: Fortsätt kämpa! :) MM7 kräver ju en del av spelaren men snart får du eftertexterna att rulla :good:

Jag har testat Super Mario Kart som inte gör sig bra på en 32" widescreen LCD :-& Jag har av någon anledning inte fixat 4:3 på den kanalen och har inga batterier i fjärren.

Jag fastnade aldrig för det då jag var yngre och det verkar inte ändra på sig. Det är på tok för slirigt och därav svårt :( Jag körde första cupen i 50cc och hade inga problem. Hoppade direkt till sista cupen på 100cc och fick storstryk. Det känns som ett sånt spel man faktiskt måste köra time trial för att lära sig hantera go-karten!

Jag har ingen lust att öva upp det just nu så jag får ta tag i det sen 8-[
 #705013  by Oregondanne
 
Secret of Mana. Med en tysk ordbok intill kaffekoppen...
 #705015  by RobTho
 
Har kört igenom de flesta RPG som är spelvärda till snes det senaste halvåret.
Sitter med Breath of Fire II just nu för första gången i mitt liv och jag är väldigt positiv!
Schyssta menyer, väldigt smidiga fighter, inte FÖR mkt random encounters (Final fantasy II), kanonstory och bra humor :good:

Om något negativt ska nämnas så krävs det en del grinding för att hålla takt med fienderna.
 #711657  by RoZioN
 
Jag köpte ju en mängd SFC-lir för ett tag sedan, spelat en heldel sen dess, igår började jag jag spela Gunmans Proof. Så skönt skruvat Zeldaesque SoM fast med western tema.

Jag fick fram en Ko igår (som hade på sig en sailor moon kostym) som jag fick rida runt på ett tag. Riktigt trevligt lir.
 #712055  by Terra
 
Illusion of Time går varmt.. Klarade aldrig det i barndomen så det ska bli kul att få se vad som sker efter där det tog stopp.. Innan dess var det Soul Blazer som varvades och ska såklart avsluta allt sammans med Terranigma. Så att man känner sig bortskämd, vilken trilogi.

RoiZioN, tack för upplysandet av Gunmans Proof! Inte stött på det förut, ser underbart ut.
 #717231  by Mikegyver
 
Fick hem ett super famicom idag så man började testa med lite rgb kablar och dylikt och se hur man kunde förbättra bilden och så och då fick jag för mig att testa kirbys dreamland 3, satans vilket mysigt spel!

Fan vad man bara blir glad av det :D
 #717516  by Mikegyver
 
Jag tycker då det, känns lite snabbare och inte lika "klumpigt" att kontrollera tycker jag som vissa andra kirby spel och så gillar jag även hans djurkompisar som har lite olika attacker beroende på vilken kraft kirby har och så. Dom var väl med i dreamland 2 men tror det är fler i detta.

Du får nog kolla så att du kan spela det med då ifall du inte har en amerikansk konsol, funkade då inte med konverter för mig med japansk kassett var som sagt tvungen att skaffa ett Super Famicom
 #717533  by Ludu
 
Låter trevligt :)

Jag har en model 2 NTSC undanstoppat som jag använde till Earthbound och Mario RPG så det vore ju kul att ha mer användning av den :good:
 #717542  by Mikegyver
 
Är det så så har du ju mer spel än kirby att skaffa :P

E.V.O: Search for eden är ju underbart och lite av ett bortglömt spel, kan inget annat än att rekommendera det med
 #723340  by Pawhlen
 
Har nu en gång för alla bestämt mig för att ta mig igenom A Link To The Past för första gången, dock ej på originalkonsolen utan VC-versionen på Wii U (äger inget SNES tyvärr) Har precis klarat av första templet i Dark World
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Instagram #sndb.se