• Senaste avklarade SNES-spelet (utan fusk)?

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #694163  by coburn
 
Mega Man X2 som gav blod, svett och tårar men också glädje tillslut! :) Det var svårare än jag minns helt klart.
 #695144  by tokvev
 
Lite skämmigt men... klarade Super Mario World för första gången ikväll...
Hade det aldrig som liten utan köpte det först typ '08.
Men jag är lika glad för det! Image
 #695152  by segasonic
 
Du behöver inte skämmas, jag har spelat det en gång och klarat tre-fyra banor :P
 #695172  by satta
 
Jag håller med Lirod, ni borde plocka fram skämskudden...
Smb och smw är ju titlar som de flesta kan innan och utan! Har jag inte helt fel har Dennis inte heller klarat av smw.. Sist vi skulle spela de tillsammans fick jag frispel, så jävla dålig var han!
 #698175  by rakapparat
 
Jag och ashaman satte oss ner och körde igenom Goof Troop igår. Vi båda hade hört gott om spelet men aldrig spelat det, och Ashaman hade det i sin samling. Det visade sig vara som ryktet säger vara ett riktigt trevlig co-op spel med pusselelement. Spelet var inte särskilt långt men vi hade en riktigt rolig stund tillsammans :D
Image
 #698452  by segasonic
 
:D
 #699340  by Kibbe
 
The Legend of the Mystical Ninja. Spelupplägget blev lite tjatigt mot slutet men på det hela ett mycket trevligt spel. Speciellt om man är två :)
Image
 #701829  by Shor
 
Bra jobbat! Ja den känslan... helt otrolig. Jag har visserligen bara spelat till Amiga, men slutet var väldigt minnesvärt..kommer fortfarande ihåg musiken med.
Last edited by segasonic on 05 Jun 2014, 16:42, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget, tack!
 #701832  by bampbomp
 
Lirade igenom skyblazer här om dagen. Inte det mest utmanande spelet men riktigt roligt och klart spelvärt!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
 #703347  by Ludu
 
Tetris Attack! Clear Stage och VS på Hard. Mycket svårare än på GB men därför kom jag verkligen in i det. Det blev massor av planerade chains och combos, något jag aldrig blev riktigt bra på att förutse på GB.

Trevlig presentation och kul att spela! :good:

Edit: just ja! Poochy's musik är ju stenhård på GB. På SNES var den för laid back. Fortfarande mysig men jag föredrar den mer energifyllda GB-varianten :D
 #713486  by Ludu
 
Jag körde just igenom Story Mode som Donatello i Turtles Tournament Fighters, taggar inför filmen på bio på lördag :D (förväntar mig inget mästerverk men ändå).

Satiken vad snygga sprites turtlarna har! När jag kikade runt på vgmuseum i min ungdom (långt innan youtube ;)) blev jag alltid lika imponerad av grafiken på dem och Shredder. Inte på Aska däremot, yeesh!

Det här är ett sånt spel där jag nästan tycker att det är roligast att försöka hitta motståndarens mönster och sedan exploatera deras svaghet till fullo. Wingnut till exempel gjorde alltid samma hoppmanöver över mina projektiler så det var bara att kontra med snurrande bopinne i fejset varje gång :yes: I övrigt är det överlag ett rätt kompetent fightingspel. Om man är proffs på Street Fighter kanske det finns saker att klaga på men annars är det ett rätt bra karaktärsgalleri med relativt många moves :)
 #714162  by segasonic
 
Hur fick du in musiken där? :o
 #719157  by Ludu
 
Starwing Level 1 och 2, så jag har trean kvar innan jag är helt färdig :good:

Först tyckte jag det var väldigt fult och intetsägande, men det växer på en :) Trots att det varken är smooth eller ens i närheten av att vara lika kul som Lylat Wars finns det någon charm i det som faktiskt gör det roligt att spela. Åtminstone då jag till slut började förstå hur man siktade och undvek fiender :lol:

Edit: Åså Level 3 :good: Mycket svettigt då jag inte hade några liv kvar och bara en träff till när jag mötte Andross!
 #721555  by Shor
 
Hej,

Postar detta inlägg här, då en tråd jag ville kommentera av Longson blev låst (av förståeliga skäl) "Lista på avklarade spel av oss från SNDB".
Jag tror tanken inte riktigt var så mycket som det kanske tolkades, dvs att man ska bara säga när man klarar ett spel (som denna tråd är), utan att mer se det som en utmaning att se om alla kan "hjälpas åt" att klara av alla släppta spel.
Många på twitch har ju börjat köra såna här utmaningar, och att döma av Longson's signatur vill jag kanske gissa att han följer Absnerdity's stream (han har en lista på 901 SNES-spel som han håller på att beta av) på twitch? ;)
Det finns de som kör utmaningar som att klara alla officiella spelsläpp på NES/SNES/Genesis/SMS, så jag tänker mig att hans tanke var att vi skulle försöka hjälpas åt här att få en slags lista som visar att "vi" tillsammans klarat t.ex. alla SCN-släpp.
Rätta mig om jag har fel, eller flytta/ta bort detta inlägg som ni vill, för jag känner redan att jag springer lite offtopic här.
 #724856  by Pawhlen
 
Tack, är ju verkligen ett mästerverk, tänk dig det spelet i 3D remake ala TP eller OOT, hade varit ett givet köp. Anledningen till att jag inte kört igenom spelet tidigare på Wii:ets VC var pga att jag enbart hade tillgång till en GC-kontroll vilket INTE funkar bra öht om man ska lira SNES.


Skickat från min iPad med Tapatalk
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Instagram #sndb.se