• Senaste avklarade SNES-spelet (utan fusk)?

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #752905  by Ludu
 
Sagt och gjort! Imperiet är störtat och trilogin är avklarad! Markant skillnad i svårighetsgrad jämfört med förra, jag fick inte slut på continues en enda gång :good: Jag blev till och med lite orolig att jag på nåt konstigt sätt kommit åt Easy igen men icket :lol: Extraliv överallt och inte lika smockat med fiender. Mycket lättare bossar oxå, det är inte varje dag man får Zangief-a ihjäl en Rancor som Chewbacca 8)

Fruktansvärt roligt spel! Det känns som att de tagit allt det positiva från Empire och skalat bort de saker som drog ner helheten. Om ni blir avskräckta av New Hopes brist på lösenord är det här ni ska börja med!
 #754090  by Lirod
 
Das Vater och jag klarade ikväll Super Mario World! Ett av de allra bästa plattformsspel någonsin!
Attachments:
image.jpg
image.jpg (619.47 KiB) Viewed 11146 times
 #754094  by 0LD5K00L
 
Spelade också Super Mario World nyss! Världens bästa spel överhuvudtaget skulle jag nästan säga. :)

Körde ni genom specialvärlden? :)
 #754104  by Lirod
 
Vi lirade oss bara fram till Bowser ikväll, men tanke är att vi skall återkomma till spelet och låsa upp allt. Annars är det Metroid Fusion som är näst på tur för oss, vi har spelat igenom de tre första spelen tillsammans och längtar till Prime-trilogin som ingen av oss spelat.

:good:
 #754132  by Speedmouse
 
SMW, vilka minnen! Håller med föregående talare om att det är ett av de bästa spelen någonsin och tveklöst bästa plattformsspelet! Uppföljaren är inte fy skam heller. :)
 #754842  by Huntbeach
 
Lirade igenom Final Fantasy III (VI). Har spelat det ett par gånger förr men då har jag kommit till sista stället, lallat runt och gjort massa annat tills man tappade gnistan och lagt det åt sidan. Men den här gången lirade jag igenom hela.
Riktigt bra spel är det i alla fall. Älskar RPGs från SNES-eran.
 #755645  by Ludu
 
Igårkväll tog jag mig igenom Indiana Jones' Greatest Adventures. Oh my damn! :o Här snackar vi gömd pärla av bästa sort! Riktigt långt var det oxå men tack vare lösenord BEHÖVER man inte kötta sig från start till mål i ett svep. Dock hade jag svårt att slita mig så det blev ett långpass, riktigt jäkla kul :D
 #755650  by Ludu
 
:good:

Visst läste jag nånstans att Empire var din favorit i Super Star Wars-trilogin? Du får gärna utveckla då jag själv fann det svagast i serien :)
 #755653  by Ufouria
 
Indiana Jones till SNES är som sagt riktigt bra och underskattat. Jag klarade det dock aldrig. Fastnade någonstans. Ska ta och spela igenom GB versionen en vacker dag. Det verkar oxå riktigt bra.
 #755654  by Speedmouse
 
Visst är det så, anledningen till det beror nog snarare på mig än spelet dock. Var det första spelet i serien jag spelade och ett av se första spelen jag skaffade till SNES när det kom, samtidigt är det min favorit av filmerna i serien. Så är väl mest en nostalgisk grej. :)
Tycker dock det är bättre än första i serien, det tycker jag har lite för mycket barnsjukdomar och stötig spelkontroll. Men alla är ju bra i vilket fall som helst. :)

Indiana Jones är ju minst lika bra dock. :good:
 #755721  by Ludu
 
Ufouria: ge det ännu ett försök, helt klart värt att spela igenom :)

Speedmouse: ja det brukar ju väga in en del :yes: vilken svårighetsgrad kör du på när du spelar Empire? Har du några tips på hur man hanterar kaoset eller har du, som jag, mest bara tur? Som jag skrev innan känns det som att framtida varv blir på Easy men du kanske vet något jag har missat :)
 #755723  by Speedmouse
 
Har kört på Brave, det är svårt nog. Det som funkat för mig är att inte ha bråttom och att inte snöa in för mycket på ljussvärdet när man kör med Luke, utan använda det när det är som viktigast. Använder det aldrig när man rider på tauntaun t.ex, oavsett vilken styrka jag har på blastern. Ismonstren bör man också ta på avstånd med blastern.
I slutet av spelet med Luke brukar jag ha Elevate markerad ifall man blir knuffad av stormtroopers när man hoppar runt på de små plattformarna, lätt att rädda sig då.

Det är ett par exempel på en mängd småknep man får luska ut för att klara sig helskinnad. :)
 #755787  by Ludu
 
Ja det var bara i början jag utan större framsteg utnyttjade ljussabelvolten maximalt :lol: Jag lär undvika hard mode om jag ska behålla de fina minnen jag har av spelet ;)

Däremot körde jag just igenom Batman Returns på Mania :D Efter ett försök på normal där jag fick storstryk av Catwoman hörde jag att det var skillnad på de olika sluten. Därför körde jag på svåraste istället men märkte ingen större skillnad :-k På ett försök hade jag ett ynka slag kvar på Pingvinen när han golvade mig på min sista continue ](*,) Efter det återvände jag med 5 liv och en continue kvar så det var inte lika nervigt.

Förutom en del plattformande, änterhakande och batmobilkörning är det ett helt vanligt beat-em-up a la Final Fight. Gillar man såna är Batman Returns rätt badass :)
 #756235  by Glowsole
 
Fick tillslut Sir Richard i Sunset riders. Fantastiskt run and gun. Verkar inte som att det är många här som lirat det(?). Varför har det aldrig gjorts en remake eller uppföljare?
 #756239  by Proxan
 
Sunset Riders är för jävla bra spel, lite för kort bara. Känns dock som ett klockrent Turtles in Time (måste spelas, alla som spelat det älskar det)
 #756240  by Ludu
 
Goof Troop är riktigt najs! :) Sista banan kan bli rätt klurig.

Sunset Riders är ett av mina favoritspel till SNES :D Det är så vansinnigt kul! Ett av de få spel jag körde om och om igen och tillåme klarade på hard för att alla banor var så pass inövade. Det bör absolut spelas av alla som har ett SNES och gillar run and guns :good:

Bra jobbat!
 #756250  by Ludu
 
Jag tror jag föredrar Sunset trots att Wild Guns är riktigt bra det med :yes: Kontentan är att både solnedgångsridning och vilda pistoler är cowboyföreteelser som bör upplevas :good:
 #756256  by Glowsole
 
Personligen tycker jag att svårigheten är perfekt och lagom långt i Sunset riders. Har varit väldigt sugen på Wild Guns, men den verkar ju vara ännu dyrare än Sunset. Har ni tips på andra run and guns? Gärna i western :).
 #756310  by Ludu
 
Probotector (Contra Hard Corps) på Megadrive som jag spelar just nu känns väldigt Gunstar Heroes jämfört med de andra delarna i serien så om du inte redan spelat det bör du absolut spana in det :)
 #756408  by Ludu
 
... och efter att ha klarat det hoppade jag på Super Probotector. God damn! :o Jag hade fått för mig att Hard Corps skulle vara det svårare spelet men i sann Konami-anda får man inte se det riktiga slutet förrän hard mode är avklarat och hard mode i Super Probotector är inte att leka med :$

Efter många försök kunde jag nå slutbossarna med lasern i behåll och med tungan rätt i mun kunde jag till slut besegra allihopa :D Hard mode var i min mening lite väl svårt, i synnerhet om man tappar sina vapen på fel ställe, så framtida varv blir nog på det allmänt trevligare men fortfarande utmanande normal :good:

 #756416  by Glowsole
 
Jodå. Har spelat båda men aldrig haft tålamodet för att klara Contra III. Har för mig att Treasure har något med skapandet av Hard corps så det skulle inte vara så konstigt :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12

Instagram #sndb.se