BBOOTS

Alwa's Awakening
Retrospelsmässan 2017
  • Senaste avklarade SNES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

av gg3gg3
 01 mar 2014, 10:49
Klarade just donkey kong country, har gett mig in på 2an nu. Initialt kan man ju lugnt säga att uppföljaren är brutalt mycket svårare. O andra sidan är första spelet lite väl enkelt också:)
 av Lirod
 01 mar 2014, 10:54
Häftigt, jag skulle också vilja ta mig an DKC-serien. Kör du bara igenom spelen eller ska du hitta alla bokstäver med mera?
 av RobTho
 01 mar 2014, 23:26
Idag körde jag o brorsan igenom Probotector, Soulblazer, Street fighter och Final fight :)

Nu kämpar vi med Vampyrbossarna på Illusion of Time helt UTAN healing potions..

FYFARAO vad svårt.. hur kan man designa en så random boss???? GÅR det att klara utan healing?

BLIR TOKIG!
 av alexkid
 08 mar 2014, 22:56
alltså goof troop går relativt fort att spela igenom. mysigt spel måste jag säga :)
ufouria, tycker verkligen du ska köpa dej ett ex å testa :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
 av alexkun
 08 mar 2014, 23:32
spelade igenom battletoads double dragon till snes igen tidigare idag fy helvete vad svårt det e.. har spelat igenom många svåra titlar men detta slår det mesta när det gäller svårighetsgrad..
 av instinqt
 10 mar 2014, 20:23
Addams Family till SNES avklarat. Det var inte så svårt om man bara var lite lugn, metodisk och hoardade 1ups innan man tog sig an något av 'äventyren' :good:

Sammanfattningsvis en stabil plattformare som ger utmaning och ganska bra replay value genom att det finns så många olika vägar att gå, hemligheter osv :good:
 av alexkid
 10 mar 2014, 20:27
Nydligen spelat igenom mario rpg.
Alltid lika skön känsla när man klarat smithy :)

av alexkid
 11 mar 2014, 08:08
Man kan aldrig spela Mario rpg för mycke herr lund ;)

av alexkun
 15 mar 2014, 14:37
Du vet att sista bossen i det spelet har en sweet som gör att du kan klara hans första form utan att varken bli träffad eller skadad^^ funkar relativt bra på hans andra form med :-p
 av Kibbe
 17 mar 2014, 13:12
Contra III samt Wild Guns på Hard. Första gången jag gjort detta faktiskt 8)

Bild

Bild
 av stefanrolen
 18 mar 2014, 19:13
Spelade precis ut Skyblazer!
Galet roligt spel, lagom svårt och fantastiskt "fina färger" vilket gör hela spelet trivsamt.

Har du inte spelat skyblazer, gör det!
 av Oregondanne
 01 apr 2014, 23:40
Pilotwings. Äntligen!! Blev inspirerad av Kacho (Game Center CX) och allt liksom bara flöt på. Efter 21 år...
 av RobTho
 14 apr 2014, 20:13
Terranigma avklarat! Blev nästan lite känslosam där på slutet. Inte spelat detta sen det var nytt!

Gick i mål på 16:09
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10