BBOOTS

• floppy disk till Snes???

• Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

av SuperGamer
 29 okt 2015, 18:56
Är AOROM etc mer något i stil med FX-chipet i Starwing? Eller är FX-chipet (och det där i Yoshi's Island vad det nu heter) också något helt annat än mappers?
 av wonamik
 30 okt 2015, 14:14
Men alla kassetter kommer väll paja nån dag bara av att det gått lång tid?
 av SuperGamer
 30 okt 2015, 17:59
Som det står i instruktionsböckerna: "Nintendo godkänner ingen säkerhetkopiering. Sådan kopiering krävs heller inte för att skydda din mjukvara."

Det ska vara sparfilerna då. Men för mig har det fortfarande bara hänt på något enstaka spel att batteriminnet har lagt av. Förutom på Pokémon GSC där det har skett på alla, på grund av att klockorna drar batteri.
 av Farbror Barbro
 31 okt 2015, 06:25
Spelar ingen roll vad Nintendo "godkänner" då det är den faktiska lagen som gäller. För några år sedan var det fullkomligt lagligt att göra en säkerhetskopia av ett spel så länge man hade kvar originalet. Hur det står till idag vet jag inte.

Finns dock en del sjuka lagstiftningar gällande kopieringsskydd, eller fanns åtminstone. Vill minnas att runt 2011 var det olagligt att kringgå kopieringsskydd på exempelvis Blu-Ray och DVD-filmer under förutsättningen att enheten man försökte spela upp dem på kunde hantera skyddet (t.ex. en Blu-Rayspelare). Om man däremot försökte spela upp dem på en enhet som inte klarade av skyddet så var det lagligt att kringgå det eftersom det annars vore omöjligt att spela upp filmen på den. Snurrigt värre... :lol:
 av SuperGamer
 02 nov 2015, 11:44
Det var påståendet att säkerhetskopiering inte behövs som jag ville lyfta fram, inte att Nintendo inte godkänner den. Enklare att skriva av både meningarna än att sätta in hakparenteser.