• Konsolutgåvor släppta i Norden

  • Svar på vanliga frågor som rör SNES.
Svar på vanliga frågor som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #666270  by instinqt
 
Dessa olika konsoller såldes i Sverige, eventuellt fler.

Fyll gärna på med information om ingående delar + deras ev. regionskoder, felaktigheter i listan, bilder av innehåll / kartonger, eller om du känner till en utgåva som saknas i listan.

Control Set (1) (Bild)
Control Set (2) (Bild 1) (Bild 2)
Donkey kong Country (Bild)
Super Mario World (1) (Bild)
Super Mario World (2) (Bild)
Super Mario All Stars (1) (Bild)
Super Mario All Stars (2) (Bild)
Super Mario All stars + Super Mario World (Bild)





Control set (1)

Box: SNSP-S-CD(A)-SCN
Manual: HW(A)-SNSP-SCN
Bergsalapapper: SCN
Precautions:SCN-1
Reklam: ?
Installationsanvisningar/affisch: HW(A)-SNSP-SCN
Enhet: SCN

Control Set (2) - Tyskt Control set med Sv. Häfte

Kartong: SNSP-S-CD(A)-NOE
Manual (enhet): OSÄKER, (???)-NOE-1
Bergsalapapper: ?
Precautions: NOE-1
Reklam: ?
Installationsanvisningar/affisch: P-(HW)-SNSP-NOE
Enhet: (CE)SNSP-FRG

Donkey Kong Country

Kartong: SNSP-CD8X(A)-SCN-2
Manual (enhet): HW(A)-SNSP-SCN-3
Manual (spel): ?
Kassett: SCN
Bergsalapapper: SCN-2
Precautions: SCN-1 + NOE-1
Reklam: ?
Installationsanvisningar/affisch: P-HW(A)-SNSP-SCN-2
Enhet: (CE)SNSP-FRG

Super Mario World (1)

Kartong: SNSP-CDMW(A)-SCN
Manual (enhet): HW(A)-SNSP-SCN-1
Manual (spel) SNSP-MW-SCN-1 + blåtonad påse till båda manualerna
Kassett: SNSP-MW-SCN + stor påse med röd varningstext, osäker på om den hör till carten eller till någon annan del
Bergsalaregpapper: SNSP-SCN
Precautions: SNSP-SCN-1 + påse till precautions och regpapper
Reklam:
Installationsanvisningar/affisch: HW(A)-SNSP-SCN
Enhet: SNSP-SCN model no SNSO-001A(SCN) + påse med röd varningstext
Övrigt: Frigolit + Kartongbit som ligger ovanpå frigoliten, RF-modulator (NESP-003 PAL) + påse, Handkontroll (SNSP-005) + påse, AC-adapter (NES-PAL-002) + två påsar, tre st kabel"klämmor" (2 blåa, en svart)


Super Mario World (2) - 90-talsgrafiken på boxen

Kartong: SNSP-CDMW(A)-SCN-1
Manual (enhet): HW(A)-SNSP-SCN
Maunal (spel) SNSP-MW-SCN-1
Kassett: SCN
Bergsalaregpapper: ?
Precautions: ?
Reklam: ?

Installationsanvisningar/affisch: HW(A)-SNSP-SCN
Enhet: SCN
Övrigt: Kartongbit som ligger ovanpå frigoliten

Super Mario Allstars (1)

Kartong: SNSP-CD4M(A)-SCN
Manual (enhet): HW(A)-SNSP-SCN-2
Manual (spel): ?
Kassett: ?
Bergsalapapper: ?
Precautions: ?
Reklam: ?
Installationsanvisningar/affisch: ?
Enhet: ?


Super Mario Allstars (2) - bara 1 öppningsbart lock, 1 "vikt".

Kartong: SNSP-CD4M(A)-SCN
Manual (enhet): HW(A)-SNSP-HOL
Manual (spel): SNSP-4M-FAH
Kassett: SNSP-4M-FAH
Bergsalapapper: Inga(?)
Precautions: FAH-3 + EUR-1
Reklam: GP-SNSP-SCN
Installationsanvisningar/affisch: HW(A)-SNSP-HOL
Enhet: SNSP-HOL

Övrigt:

"A4"-manualer: Svenska installationsanvisningar samt A3-manual till SM Allstars.
Garantipapper: SNSP-FAH


Super Mario Allstars + Super Mario World'

Kartong: SNSP-S-CD5M(A)-SCN
Manual (enhet): HW(A)-SNSP-SCN-4
Manual (spel): SCN
Kassett: SCN
Bergsalapapper: SCN-3
Precautions: SCN-1 + EUR-3
Reklam: ?
Installationsanvisningar/affisch: (HW)-SNSP-SCN-2
Enhet: (CE)SNSP-FRG
 #667924  by instinqt
 
blaobear wrote:Control set finns nu också med :)
Azox wrote:Finns ju den där mest vanliga versionen oxo med smw som jag har komplett
Har ingen riktig bild tagen på den än:
http://web.comhem.se/azox/samlingen/14.jpg
blaobear wrote:SCN? i så fall saknar jag en version :cry:
Kreese wrote:Image
En sån här har jag. Funderar på att sälja min PAL konsol + denna...
Azox wrote:Så nu har jag tagit en bättre bild, kan säga att den nästan är helt komplett :P
Så vad ska man kalla den versionen? Snes original system set?
http://web.comhem.se/azox/spel/DSC05067.JPG
blaobear wrote:tja du... vi får kanske kolla manualerna på dem snart...
SuperGamre wrote:Mitt första inlägg här, verkar vara ett bra forum.
När släpptes de olika versionerna då? Den nyaste måste väl vara All-Stars/World, och den första den gråa med Mario World, eller?
SuperGamer
alu wrote:Någon som har koll på vilka modeller det finns till de olika utgåvorna?
Storm-Eagle wrote:Hur är det med regionskod (SCN eller FRG) på konsolerna som medföljer de olika utgåvorna?
Jag har Donkey Kong Country och Super Mario Allstars/Super Mario World utgåvorna och till dessa är det FRG-konsoler. Finns dessa även med SCN konsoler?
Control Set har iaf SCN konsol men hur är det med Super Mario Allstars (gula kartongen) och Mario World bundlarna.. SCN eller FRG konsoler till dessa?
Arkiv N wrote:Min Super Mario All Stars bundle kom med SCN konsol. Men manualen till konsolen var FRG om jag inte minns fel (ska ha bilder på datorn nånstans).
Gixen wrote:Mitt All Star bundle är SCN rakt igenom.
instinqt wrote:Min SMW+Allstars är FRG, mitt Control Set är SCN och min SMW-bundle (den "andra" utgåvan) är SCN rätt igenom.
Storm-Eagle wrote:Donkey Kong Country-bundlen innehåller alltid en FRG konsol. :)
Vince wrote:Är det nån som nånsin har sett en Street Fighter 2 utgåva???Jag har för mig bestämt att jag sett en sådan i en nu igenslagen spelbutik här i stan för ett par år sedan??Om inte den fanns svensk såld fanns det då nån utländsk sådan version???
MVH Micke
instinqt wrote:Finns en brittisk sådan i alla fall:
Image
Storm-Eagle wrote:Den var läcker!
Finns det inte en Turtles utgåva oxå (fransk/tysk/engelsk)? Är nästan hundra på att jag sett en Turtles SNES-konsol box ivf.
Azox wrote:Jag tror att min utgåva är Mario World... kan vi inte försöka lista utgåvorna efter datum när de kom blaobear? vore kul :)
instinqt wrote:Blåbäret är nog inte så aktiv. Men är det någon som vet i vilken ordning de kom / exakta datum när de kom kan det ju alltid editeras in.
SuperGamer wrote:Exakta datum är det nog ingen som har, men nog är det väl rimligt att anta att de släpptes i anslutning till de medföljande spelen? Men kassetten med Super Mario All-Stars och Super Mario World såldes väl bara tillsammans med konsolen i Sverige? I UKV-version har jag dock spelet i en vanlig spelkartong.
kralleman wrote:Tjoho!
Inte så ofta jag tittar in här. Men nu har jag två små frågor. Det är nämligen så att jag har ett All-Stars Bundle som är "nästan" komplett och jag skulle vilja komplettera det med rätt prylar. Det som saknas är själva konsolen, kontroller, sladdarna samt en All-Stars-kassett. Mina frågor lyder då följaktligen:
- Vilken konsol fick man med i detta bundle? Finns väl de som har en lite större kontakt för strömförsörjningen (för en sådan nätadapter som har blå kontakt).
- Skall det vara någon speciell reg. kod på kassett plus manualen till kassetten?
instinqt wrote:http://www.tradera.com/SE-HIT-Supernint ... _116818317
Där har du ett gäng ganska bra bilder på innehållets regionskoder ivf, vet inte om de "snedkompletterats" dock men det verkar inte så tycker jag :)
Azox wrote:Ja vi borde spara regionskoderna i den här tråden för varje utgåva tycker jag!!
instinqt wrote:Eftersom att de flesta inte brukar lyfta ett enda finger för att hjälpa till (PIK :D) och luska i regionskoder tänkte jag bara ösa ur det jag "vet". Är osäker på en del saker dock och många delar saknas på vissa utgåvor.
Control set
Box: SNSP-S-CD(A)-SCN
Manual: HW(A)-SNSP-SCN
Bergsalapapper: SCN
Precautions:SCN-1
Installationsanvisningar/affisch: HW(A)-SNSP-SCN
Enhet: SCN
SMW-utgåva med bild på SMW-kassett
Vet ej, fyll gärna på.
SMW-utgåva utan bild på SMW-kasset (med "spejsad 90talsgrafik" i brist på annan beskrivning)
Kartong: SNSP-CDMW(A)-SCN-1
Manual (enhet): HW(A)-SNSP-SCN
Maunal (spel) SNSP-MW-SCN-1
Kassett: SCN
Bergsalaregpapper: ?
Precautions: ?
Installationsanvisningar/affisch: HW(A)-SNSP-SCN
Enhet: SCN
Donkey Kong Country
Kartong: SNSP-CD8X(A)-SCN-2
Manual (enhet): HW(A)-SNSP-SCN-3
Manual (spel): ?
Kassett: SCN
Bergsalapapper: SCN-2
Precautions: SCN-1 + NOE-1
Installationsanvisningar/affisch: P-HW(A)-SNSP-SCN-2
Enhet: ? (förmodligen en (CE)SNSP-FRG, blå "plugg" på transing osv)
Mario Allstars
Kartong: SNSP-CD4M(A)-SCN
Manual (enhet): HW(A)-SNSP-SCN-2
Manual (spel): ?
Kassett: ?
Bergsalapapper: ?
Precautions: ?
Installationsanvisningar/affisch: ?
Enhet: ?
Mario Allstars med bara 1 lock, 1 "vikt" (typ som botten på NES-kartong), detta kan vara A4-manualsversionen av SMAllstarsbundlen
Vet ej, fyll gärna på.
SMW+Allstars
Kartong: SNSP-S-CD5M(A)-SCN
Manual (enhet): HW(A)-SNSP-SCN-4
Manual (spel): SCN
Kassett: SCN
Bergsalapapper: SCN-3
Precautions: SCN-1 + EUR-3
Installationsanvisningar/affisch: (HW)-SNSP-SCN-2
Enhet: (CE)SNSP-FRG
Tysk Control set med Sv. Häfte
Kartong: SNSP-S-CD(A)-NOE
Manual (enhet): OSÄKER, (???)-NOE-1
Bergsalapapper: ? Vet inte om det ingår ens
Precautions: NOE-1
Installationsanvisningar/affisch: P-(HW)-SNSP-NOE
Enhet: (CE)SNSP-FRG
Gixen wrote:
instinqt wrote: Mario Allstars med bara 1 lock, 1 "vikt" (typ som botten på NES-kartong), detta kan vara A4-manualsversionen av SMAllstarsbundlen

Box: SNSP-CD4M(A)-SCN
Manual: HW(A)-SNSP-HOL
Manual SMW: SNSP-4M-FAH
Bergsalapapper: Inga
Precautions: FAH-3 + EUR-1
"Spelkarta" : GP-SNSP-SCN
Garantipapper: SNSP-FAH
Installationsanvisningar/affisch: HW(A)-SNSP-HOL
Övrigt: Svenska installationsanvisningar samt A3-manual till SMW.
Enhet: ? (står SCN på boxens baksida, men den jag fick med var en FRG).
kralleman wrote:
instinqt wrote:http://www.tradera.com/SE-HIT-Supernint ... _116818317
Där har du ett gäng ganska bra bilder på innehållets regionskoder ivf, vet inte om de "snedkompletterats" dock men det verkar inte så tycker jag :)
Tack tack!
instinqt wrote:Snyggt Gix 8)
Har du någon aning om region på kassetten?
Gixen wrote:Nope, inte en susning. Men båda SMAS som ligger på holländska eBay har FAH som regionskod...
instinqt wrote:Skriver FAH så länge. Tänkte lägga in tillbehör också :)
Det jag kollade:
Kontroll utgåva 1: Kartong: SNSP-A-CR(SCN), Guld-SoQ, Normalt text på Bergsalalogga + texten "Recommended for ages 8 to adult" på baksidan. Manualer? Precautions? Regpapper? Reklam?
Kontroll utgåva 2: Kartong: SNSP-A-CR-SCN-1, "Matt grå/guld" SoQ, Bergsalalogga i fetstil på baksidan, vita infotextrutan nedre långisdan, ingen recommended-text. Manualer? Precautions? Regpapper? Reklam?
Super Scope: Kart: SNSP-SSLR-SCN, Man: SNSP-A-SS(SCN), Spel: SNSP-LR-SCN. Precautions? Regpapper? Reklam?
Super A/V-Cable: SNSP-A-SV(SCN) på kartong. Manualer? Precautions? Regpapper? Reklam?
Super Scoremaster: SNSP-A-HJ(SCN) på kartong. Manualer? Precautions? Regpapper? Reklam?
Så, nu tänkte jag drämma in allt i första inlägget.
Edit: Såja. Tänkte lägga till tillbehören där sen också, eller blir det rörigt. Ev. får jag fotografera lite också :)
Edit2: Nej det blir en tillbehörstråd också.
Lirod
Jag har kvar min Super Mario World (1) i fint skick, som det saknas bild till, ska jag ordna fram en?
2011-07-05 08:02
Gixen
Klart du ska :yes:
2011-07-05 09:17
instinqt
Indeed.
Kolla gärna regionskoder på alla papper som ingår, enheten osv. Förutsatt att du är säker på att dessa hör till bundlen och inte har förväxlats med annat :)
2011-07-05 09:41
Lirod
Ska kolla upp allt och fotografera! Allt är 100% mitt eget från ungdomen, det har legat nedpackat tills mitt nyvunna intresse för Nintendo vaknade till liv för snart två år sedan.
2011-07-05 12:18
Jeppeboy
http://i216.photobucket.com/albums/cc99 ... /009-4.jpg
Super Mario World (1)
Kartong: SNSP-CDMW(A)-SCN
Manual (enhet): HW(A)-SNSP-SCN-1
Manual (spel) SNSP-MW-SCN-1 + blåtonad påse till båda manualerna
Kassett: SNSP-MW-SCN + stor påse med röd varningstext, osäker på om den hör till carten eller till någon annan del
Bergsalaregpapper: SNSP-SCN
Precautions: SNSP-SCN-1 + påse till precautions och regpapper
Reklam: Installationsanvisningar/affisch: HW(A)-SNSP-SCN
Enhet: SNSP-SCN model no SNSO-001A(SCN) + påse med röd varningstext
Övrigt: Frigolit + Kartongbit som ligger ovanpå frigoliten, RF-modulator (NESP-003 PAL) + påse, Handkontroll (SNSP-005) + påse, AC-adapter (NES-PAL-002) + två påsar, tre st kabel"klämmor" (2 blåa, en svart)
Lirod, vore kanon om du kunde dubbelkolla med din konsoll så infon stämmer!
2011-10-26 12:09
instinqt
Uppdaterat och inlagt.
2011-10-26 20:04
Vikeskar
hmm konstigt att det är en FRG maskin i sista bundlen. Min är den gula, men fick en FRG maskin i, ändå är allt SCN och en del bundlar fick SCN. någon som har svar på varför det är så? Borde inte det va scn i dom med?
EDIT: glömt vilken bundle jag hade, men det var allstar + swm, så det är korrekt. nu ska allt inspekteras, stör mig ändå på FRG maskin.
2012-08-01 20:38
Vikeskar
Det mesta stämde med min bundel utom detta -
Manual (enhet): HW(A)-SNSP-SCN-4 - Står SCN-3
Bergsalapapper: SCN-3 - Står SCN-2
Precautions: SCN-1 + EUR-3 - Står EUR-2
Installationsanvisningar/affisch: (HW)-SNSP-SCN-2 - Står HW(A)-SNSP-SCN-3
Dessa papper låg i lådan:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Är det korrekt? Något som saknas eller är för mycket?
2012-08-01 21:18
instinqt
Papprena tycker jag ger indikationer på att det rör sig om ett hopplock. Till exempel hör den svartvita konsolmanualen förmodligen inte till detta paket. Varför skulle man bundla 2 enhetsmanualer med enheten? :think:
2012-08-01 21:29
Vikeskar
Hmm, får börja jaga korrekt papper med andra ord suck!
2012-08-01 22:54
 #674928  by instinqt
 
NHL-setet var nice.

SMW+SMAllstars är ganska ovanlig, men den dyker upp då och då. One bundle to rule them all.
 #675935  by aslejoh
 
Super Mario All Stars (2) (Bild) - Denne linken er død, noen som har ett bilde av denne konsoll bundelen?
 #735433  by Vince
 
Jag har bestämt för mig att jag sett en Street Fighter 2 version i en spelbutik här i stan i mina unga år,är det sant eller har jag drömt?
 #735435  by Lirod
 
Den kan ha varit importerad av din lokala spelbutik. Tror inte att Bergsala hade något med den att göra i alla fall.
 #735567  by Vince
 
Finns det nån släppt överhuvudtaget då på nån annan marknad än den svenska?
Last edited by segasonic on 13 Dec 2014, 11:41, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget, tack!
 #735760  by justschill
 
Vince: Om du hade läst andra inlägget av Instinqt i tråden, så hade du sett citat från diskussions-tråden ifrån f.d. SuperNES-forumet
Vince wrote:Är det nån som nånsin har sett en Street Fighter 2 utgåva???Jag har för mig bestämt att jag sett en sådan i en nu igenslagen spelbutik här i stan för ett par år sedan??Om inte den fanns svensk såld fanns det då nån utländsk sådan version???
MVH Micke
instinqt wrote:Finns en brittisk sådan i alla fall:
Image
Instinqt bekräftar iaf att det finns en brittisk utgåva. Tyvärr fungerar inte länken till bilden längre.
Jag har dock fått för mig att det också finns en fransk utgåva. Om du mot förmodan sett en sådan bundle i svensk butik, så är det troligtvis en "ful" import (läs Lirods svar).
 #774393  by Terra
 
Har ett nytt och ouppackat ex av DKC versionen som skiljer sig från den som är skriven här.
Ser ut som följande:

Donkey Kong Country

Kartong: SNSP-CD8X(A)-SCN
Manual (enhet): HW(A)-SNSP-SCN-2
Manual (spel): SNSP-8X-SCN
Kassett: SNSP-8X-SCN
Bergsalapapper: SCN-2
Precautions: SCN-1
Reklam: Inget i min iaf
Installationsanvisningar/affisch: P-HW(A)-SNSP-SCN-1
Enhet: SNSP-SCN / Model No: SNSP-001A (SCN)
Övrigt: RF-modulator (NESP-003 PAL) med svart klämma och genomskinlig plastpåse
Övrigt: AC-adapter (NES-PAL-002) med tre svarta klämmor och genomskinlig plastpåse

Konsolen ligger i en plastpåse med röd varningstext på och papper ligger samlade i en till plastpåse med röd varningstext på.
Övrigt så saknar den tyvärr handkontrollen och tillhörande påse/klämma men står angivet på kartongens baksida att det skall vara en: "One High-tech Controller (Model No. : SNSP -005)"
Ska fixa bilder ngn dag.
Last edited by Terra on 14 Jan 2016, 22:08, edited 1 time in total.
 #798561  by xpca
 
*UPPDATERAD*

Kommer lite information om den Holländska/Franska basenheten som släpptes i Sverige.

Kartong: SNSP-S-CD(A)-HOL-2
Manual (enhet): HW(A)-SNSP-HOL-3
Bergsalapapper: Ja
Precautions: SNSP-FAH-3
Super Nintendo garanti bevis: SNSP-FAH-1
Reklam: ?
Installationsanvisningar/affisch: P-HW(A)-SNSP-HOL-3 (Instruktion på ena sidan och reklam på andra.)
Enhet: SNSP-001A (FRG)
Kontroll: SNSP-005
Antennadapter: SNSP-003
AC-adapter: NES-002E/NES-002EU

Bilder:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Last edited by xpca on 08 Dec 2017, 15:00, edited 2 times in total.
 #800462  by xpca
 
Slängde in lite mer information om min basenhet för den var inte den tyska versionen som jag trodde. Så letade fram lite mer info och tog kort osv
Last edited by xpca on 10 Nov 2016, 20:05, edited 1 time in total.
 #815402  by Mario82
 
Hej!

Jag skulle vilja veta exakt vilken regionsmärkning allt hade som följde med i Super Mario World (1) utgåvan. Alltså den med smw kassetten på framsidan av kartongen. Jag hade själv denna utgåvan när jag var liten och har nu fått tag på en i toppen skick. Är det någon som äger en ny eller har en kvar komplett sen ni köpte den så får ni gärna höra av er så att jag kan kontrollera.

Mvh
 #815405  by zyffe
 
Kolla i huvudinlägget Mario, instinqt har skrivit upp detta redan.
 #822244  by Segafreaks
 
Här kommer bilder. Förlåt att det gått lite segt! :DOG
1.jpg
1.jpg (4.22 MiB) Viewed 19530 times
2.jpg
2.jpg (2.41 MiB) Viewed 19530 times
3.jpg
3.jpg (2.1 MiB) Viewed 19530 times
4.jpg
4.jpg (2.9 MiB) Viewed 19530 times
5.jpg
5.jpg (801.62 KiB) Viewed 19530 times
6.jpg
6.jpg (3.17 MiB) Viewed 19530 times
 #825271  by toffe-86
 
Ang den holländska/franska utgåvan som släpptes i Sverige. Varför är den inte listad längst upp? Inte uppdaterad eller osäker kring om den såldes?
 #825631  by rakapparat
 
@toffe-86
Du tänker på den här som xpca listar? toffe-86 @ Konsolutgåvor släppta i Norden" onclick="window.open(this.href);return false;
Är det bekräftat att utgåvan såldes här och att den såg ut på det viset (eller ungefär i alla fall) så borde den ju läggas till. Vad säger SNES-experterna?
 #825632  by xpca
 
Kan garantera att mina föräldrar inte har importerat den iaf :D Det låg ju med ett svenskt infoblad iaf

EDIT: Köptes på "Toys" i samband med SMW som har prislapp därifrån.
Last edited by xpca on 08 Nov 2017, 17:21, edited 1 time in total.

Instagram #sndb.se