• Vad spelar ni för tillfället? (G&W, GB, GBC och GBA)

  • Diskussioner om allt som rör G&W och GB.
Diskussioner om allt som rör G&W och GB.

Moderator: Moderatorer

 #692981  by Aynez
 
jodå. kartor finns, men när man kommit en bit ner i gångarna så blir det jobbigt när man inser att man är typ 5 metroid kort för att kunan fortsätta, så måste man springa tillbaka hur långt som helst och gå igenom vilka man har missat och inte. Spelet skulle ha varit 10 gånger bättre med en inbyggd karta som visar var man har varit och inte :)
 #693087  by Smart Cat
 
Nja, då blir det nästan för lätt.
Metroid bygger ju mycket på det här fram o tillbaka springandet, 1:an är ju mycket så. 3:an också men där har man ju en karta så det är lättare att se var man varit.

Det är visserligen smaksak men jag blev positivt överraskad när jag spelade Metroid II, tyckte Nintendo hade lyckats bra.
 #693457  by Ludu
 
Det finns de som påstår att det är lätt att gå vilse i tvåan jämfört med ettan. Jag håller inte med alls! Jag använde musiken för att lättare navigera utan karta :yes: När musiken ändras vet man att man är ute på en "gren" och man ska vara med om jordbävningen innan man lämnar grenen* :good: Ettan är lite väl öppen. Allt ser likadant ut och att inte få starta med fullt liv är onödigt tidsslösande. Tack, Nintendo, för Zero Mission :birdo:

*Jag förbehåller mig rätten att minnas fel, det var minst 5 år sedan jag spelade det ;)
 #693511  by Aynez
 
Aaah. Musiken hade jag missat! det gör ju faktiskt det hela lite enklare!
 #693876  by Erik S
 
Gamla herderliga Donkey Kong på Game&Watch. Är väl sådär 25 år sedan jag spelade det sist. Jäkligt ringrostig må jag säga, har bara fått drygt 500 poäng än så länge. Men det tar sig väl. Kul förresten att GB och G&W har fått en egen forumdel, det får en att känna sug efter att lira det igen :good:
 #694269  by Aynez
 
Köpte några riktiga klassiker av smarta katten här om dagen. Lirar just nu pokémon blå, och det är fan minst lika kul som när man var liten parvel! Jag har dock fortfarande problemet att jag favoriserar min start-pokemon över de jag fångat, han ligger alltid typ 5 levels högre än mina andra.
 #694297  by Ludu
 
Det är ju en självklarhet :D När jag var barn blev min Blastoise Rare Candy-glitchad till lv100 medan resten fick stanna kring 30-40 :lol: Även grovt favoriserad innan fuskandet!

Don't worry, jag har spelat det på senare dar utan något sånt ;)
 #695201  by Ufouria
 
Hade glömt ett spel på A - Amazing Spiderman :/ Så jag spelar det nu. Inte fullt så dåligt som jag trott (har för mig att 2:an eller 3:an är vidrig) men det var ganska svårt och groteskt fult. Har spelat det 4-5 ggr nu och kommer iaf lite längre varje gång men jag tror snart jag ger upp.

Spindelmannen är ju inte vacker precis :DOG

Image
 #695246  by Ufouria
 
Jag gav upp det tillfälligt. Ligger i högen "ska spela igen vid ett annat tillfälle".

Har nu även testat:
Animaniacs - trist plattformsspel som jag inte kommer att spela igen
Batman Forever - saknar ord för hur dåligt det är. Har spelat det tidigare och lite längre men nu får det vara nog!
Bart Vs. the Juggernauts - skumt spel, lite samma upplägg som Bart Vs the World till NES. Kommer aldrig orka spela detta igen

Sist men inte minst Batman the Animated Series - Detta är bra! Fick dock Game Over.

Har tänkt på att nästan alla Game Boy spel har begränsat med continues. Det gör att vissa av dem blir ganska svåra.
 #695261  by Ludu
 
Ufouria: Batman tAS spelade jag som liten, jag kommer ihåg det som riktigt roligt :) Roligt men svårt, jag tycker mig komma ihåg att jag aldrig tog mig förbi Catwoman. Måhända att det hamnar på inköpslistan vid senare tillfälle!

Jag har fem spel i GB-väskan men vet inte riktigt vilket jag ska börja med: Battletoads, Double Dragon, McDonaldland, TMHT2 eller Warioland II. Det lutar åt hamburgertema...

Edit: Hur i hela friden spelar man det här?? Jag har fastnat på ett ställe där man står på en plattform som rör sig längs en bana. På nåt sätt ska man få plattformen att hoppa ner till ett annat spår :koopa: Jag försöker plocka upp den, trycker diverse knappkombinationer men inget händer. Manualen är hemma i boxen (förstås) och internet är inte hjälpsamt heller då det verkar vara för obskyrt, inklusive Spot-versionen som släpptes i Amerika.

Edit 2: givetvis löser jag det så fort jag skrivit av mig :lol: Man skulle hoppa och landa på plattformen ovanför ett specifikt ställe på banan.
 #695461  by Erik S
 
Apropå Rescue of princess Blobette så köpte jag det tillsammans med min första Game Boy. Det såg ju spännande ut, men jäklar vad besviken jag blev.... Riktigt uselt :lol: Har det fortfarande kvar dock :-w
 #696763  by Aynez
 
Jag blir så jävla förbannad. Helvetes förbannade fan



Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
 #696766  by Aynez
 
Nej, som tur var så gick jag dit direkt efter jag mött sista bossen i pokemon league. Så det tog inte mer än 20 minuter att fixa boxen och gå tillbaka till mewtwo-äcklet :)

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Last edited by segasonic on 15 May 2014, 21:25, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget, tack!
 #696786  by segasonic
 
Så surt!
Tur det inte var värre.
 #696801  by Ludu
 
AARGH!! Så jäkla drygt! :lol: Tur att du inte hade haft en långkörare innan utan att spara! :)

Det var skönt att slippa det där i Firered/Leafgreen. Överlag har de förbättrat de mesta i GBA-spelen, men de har inte samma charm :birdo:
 #697589  by Aynez
 
Spelar Zelda 3 just nu. Ett spel jag aldrig hade som unge. Fan vad bra det är. Helt i klass med fyran enl mig.

edit: menar såklart tvärt om med siffrorna... skyller på solsting
 #699900  by Ludu
 
Är det bara jag som är värdelös eller är Tennis fruktansvärt orättvist?

Jag har spelat Mario Tennis till GBC väldigt mycket (och även N64 å GC) så jag är van vid att kunna placera bollen. Lobbar, stoppboll, topspin, slice, you name it. Det kluriga är att med sin arsenal finta bort sin motståndare.

I vanliga Tennis blir ju var och varannan boll nät eller ute :( jag vågar knappt röra styrkorset då jag slår eftersom bollen flyger hejvilt överallt, men det resulterar ju i att bollen åker rakt mot den andra spelaren varje gång istället. Motståndaren kan däremot lägga bollar på linjen och smasha utan problem :/ Vad gör jag fel :koopa:
 #699903  by Ufouria
 
Ja Tennis till GB är skitsvårt! Jag testade det för inte så länge sedan och förlorade på en lätt svårighetsgrad. Har dock aldrig spelat något Tennis-spel tidigare.

Det andra Tennis-spelet ska tydligen vara riktigt bra. Fick väl betyg 9/10 av NM t ex.
 #699958  by Shigeru
 
Har precis börjat med Aria of sorrow, hoppas det är lika grymt som Dawn, har ni några tips på bra bullet souls?

Edit: gör det ingen skillnad om man stackar en soul? Samlade en massa av en men enligt mina stats får jag inte mer luck med 11 än med 1?
 #700226  by Erik S
 
Spelar Super Mario Land och Duck Tales. Otroligt lätta spel, men riktigt härlig nostalgi :D Jag har lagt mååånga timmar på dessa spel i min ungdoms dagar.....
 #701038  by Ludu
 
Jag vet inte om jag håller med om att DuckTales är så lätt som alla säger. Nog är det lätt alltid men ett fåtal missar vid bottenlösa stup så är det bara att börja om från början. Lätt men på sätt och vis rätt oförlåtande :)

Jag har iaf klarat level 1 i Tennis men anser det inte vara helt avklarat förrän level 4 är bemästrad! :good:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Instagram #sndb.se