• Nintendo 64 Mini

  • Diskussioner om allt som rör N64.
Diskussioner om allt som rör N64.

Moderator: Moderatorer

 #819515  by Vigdul
 
Hm, jag vet inte. N64-spelen lämpar sig väldigt bra att göra remakes av, men originalspelen har inte precis åldrats med värdighet tycker jag, till skillnad från pärlorna Nes och Snes.
 #819535  by Speedmouse
 
Läste precis nånstans att Nintendo registrerat ett nytt varumärke för handkontroll till N64, vilket de även gjorde till SNES en tid innan den släpptes. Inte omöjligt ändå alltså. :)
 #819537  by Lirod
 
Länkade om det på förra sidan, Vigdul svarade på det.

;)
 #819542  by Speedmouse
 
Inte lätt att hänga med i svängarna när det byts sida hipp som happ. :P
 #825664  by Elrinth
 
https://www.nintendo.co.uk/Support/Nint ... 90819.html" onclick="window.open(this.href);return false;

inte 100% säkert detta är n64 classic dock. kan ju bara vara virtual console-spelen till switch också. Dock så vore det märkligt då kontrollerna som visas i manualerna är N64-handkontrollen. Så det lutar mot N64 classic iaf.
 #825698  by CM300
 
I Sin and Punishment-manualen så hänvisas till Wii U, och dess knappar.
Last edited by Lirod on 09 Nov 2017, 21:51, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget, tack!
 #861209  by daniel131
 
Känns som att jag hade fel, undra om den kommer få se dagens ljus någon gång :-k
 #861210  by Speedmouse
 
Om jag hört rätt så är väl spelen till N64 svåra att emulera korrekt utan glitchar och buggar. Något i stil med att kassetterna inte är sammansatta på samma sätt, utan kan skilja sig från spel till spel. :-k
 #861211  by Filurkatten
 
Inte väl insatt i N64 hårdvaran men tror den har möjlighet att exekvera custom kod.
Alltså att man kan programmera nya funktioner, dessa kan skillja från spel till spel så för att emulera N64 krävs det att alla spel (de med olika bakom liggande motorer) emuleras olika då de alla agerar olika mot hårdvaran.
 #861256  by SuperGamer
 
Jag har svårt att tänka mig att Nintendo saknar kompetensen för att hantera det.
 #861259  by 0LD5K00L
 
Det är i så fall inte mer än att man får skräddarsy emuleringen för varje enskild titel som de bestämmer sig för att ha med. För <15 spel så kan det inte vara hela världen för ett så stort företag.

Åtminstone är det få spelkassetter på N64:an som innehåller extrahårdvara som en processor. Problemet med tidiga emulatorer var att det kostade för mycket systemresurser att ha hela N64:ans hårdvara 1:1 återskapad och körd som mjukvara i Windows/DOS osv. UltraHLE var byggd för att kunna spela Super Mario 64 mer eller mindre.

Instagram #sndb.se