• Vad spelar ni för tillfället? (N64)

  • Diskussioner om allt som rör N64.
Diskussioner om allt som rör N64.

Moderator: Moderatorer

 #757233  by Ciconia
 
Shadows of the empire här. Bra spel bortsett från att hoppmekaniken tror fan att 80% av mina deaths än så länge har varit på grund av att jag hoppat och tagit i någon sabla kant och helt enkelt glidit min död till mötes.
 #757258  by segasonic
 
Har du klarat det förr?
Hur långt har du kommit denna gången?
 #757261  by Ludu
 
Ciconia: Ja plattformandet är rätt stelt :lol: jag gillade det ändå, det har en väldig charm!

Mario 64 är, trots sin längd, ett sånt spel som är vansinnigt lättsamt att påbörja en ny sparfil och sätta igång med stjärnsamlandet :D Huvaligen vilket kanonspel! Grafiken må ha åldrats men det är fortfarande lika smooth gameplay som alltid :good:
 #757262  by Proxan
 
WHAT har ni inte klarat SM64? Jag kör en 70-stjärnors minst en gång i månaden. Ett av de bästa spelen som gjorts helt klart :)
 #757264  by 0LD5K00L
 
Väldigt trevligt spel ja. :) Vad kul det låter, har en liknande "tradition" att en gång varje år se till att fixa alla stjärnor på nytt, fast det brukar ofta bli fler gånger än så.

Adamsäpplet: Tycker grafiken fortfarande har sin charm! :) Man har ju på något sätt försökt anpassa stilen så att allt ska funka och göra sig fint i enfärgade spetsiga polygoner.

KCL: Spelar du på Wii U? Hur funkar det i så fall med kontrollen tycker du? Minns när jag testade Super Mario 64 på Wii:ets Virtual Console att det kändes svårt att styra med en Classic Controller.
 #757270  by Ludu
 
Jo du har helt rätt, det framgick inte att jag tycker den är charmig trots att den åldrats :) Däremot har jag förståelse för de som tycker att den är lite tråkig och daterad.

Min favoritbana som barn var av någon anledning Wet-Dry World :-k Nuförtiden tror jag att det antingen är Cool, Cool World eller Tall, Tall Mountain! Rutchkanorna är en klass för sig :birdo:
 #757296  by Stiltzkin
 
segasonic wrote:Har du klarat det förr?
Hur långt har du kommit denna gången?
Nej.
Ägde aldrig en 64 näär det begav sig, utan spelade endast sporadiskt hos släkt och vänner
så det är först nu det senaste året som jag har haft chansen att spela det "på riktigt" :)
 #757313  by Dji
 
Håller på att pina mig igenom rutschkanan mot pingvinen i SM64. Det går inte. :angry:

Hade spelkväll tidigare idag och spelade Wave Race 64 med ett par vänner. Allvarligt talat, vattnet är fortfarande helt otroligt. Saknade dock Super Smash som jag tycker är oslagbart i multiplayer, måste införskaffas! Det ska bara till lite stålar… :(

Vad spelar ni andra just nu?
 #757318  by segasonic
 
Fuska mot pingvinen :-w
Stiltzkin wrote:Nej.
Ägde aldrig en 64 näär det begav sig, utan spelade endast sporadiskt hos släkt och vänner
så det är först nu det senaste året som jag har haft chansen att spela det "på riktigt" :)
Är nästan lite avundsjuk, jag vill också uppleva spelet på nytt!
 #757321  by KarlChristianLund
 
0LD5K00L wrote: KCL: Spelar du på Wii U? Hur funkar det i så fall med kontrollen tycker du? Minns när jag testade Super Mario 64 på Wii:ets Virtual Console att det kändes svårt att styra med en Classic Controller.
Lite bökigt med kameravinklarna men annars är det bra. Kör med fetdosan än så länge.
 #757332  by Proxan
 
Håller med gällande kameran (C-knapparna är oersättliga) men i övrigt funkar det ju utmärkt. Det är ju guld värt att man kan mappa om knapparna som man vill (inte alla NES/N64-spel där jag håller med om vilken knapp som är satt till A/B)

Fuskar man mot pingvinen får man ingen stjärna ;)
 #757336  by segasonic
 
Svarar på ditt inlägg i en spoiler för att inte förstöra för någon :D
Det gäller väl bara om du åker in i väggen?
Du kan väl hoppa av banan och landa på den igen längre ner och ändå få stjärnan? ;)
 #757347  by Proxan
 
Så sant så sant! 8)
Snabbaste vägen är att göra ett longjump direkt när man kommer ner i skorstenen och sedan svänga av direkt till höger för att landa precis framför sista tunneln längst ner (dyk med B precis innan marken så du landar på magen och inte tar fall damage)
 #757382  by SuperGamer
 
C-knapparna alternerat med att låsa kameran med R ger nästan fullständig kontroll över vinklarna. Det är bara vid enstaka tillfällen jag har problem med kameran.

Tillägg: Kameran går även att låsa när Mario ser sig omkring (med C upp), så man kan få nästan helt valfri vinkel. Så eventuella kameraproblem går nästan alltid att avhjälpa.
 #757429  by Ludu
 
JohanS: Wave Race är så vansinnigt fenomenalt :birdo:

Ni som gillar Lylat Wars borde verkligen testa Star Wars Rogue Squadron! Förvisso har jag bara spelat tre-fyra banor som hastigast när jag funktionstestade det. Ovanligt långt test men det säger ju en del att jag inte riktigt kunde slita mig!
 #757453  by Dji
 
Ludu wrote:Ni som gillar Lylat Wars borde verkligen testa Star Wars Rogue Squadron! Förvisso har jag bara spelat tre-fyra banor som hastigast när jag funktionstestade det. Ovanligt långt test men det säger ju en del att jag inte riktigt kunde slita mig!
Jättefin shooter som även jag har många varma minnen från. Jahopp, ännu en titel som ska handlas... :angry: :)
 #762729  by Ludu
 
Jag reviderar inte mina fina ord om Rogue Squadron, men Raid on Sullust kan gräva ner sig i ett hål och stanna där!! Y-wing är så vansinnigt seg och det där beryktade stryket den tydligen ska kunna ta syns inte till någonstans då man tio sekunder in bombarderas av målsökande missiler. Yeesh..
 #774139  by Sacke
 
Har just börjat på Zelda Majoras Mask. Lite udda zelda spel, men det verkar bra :good: .
 #782997  by Sonefors
 
Drog igång Super Mario 64 ikväll! Har aldrig klarat det. Har däremot kikat på både Let's Plays och speedruns flera gånger så jag vet att man absolut inte behöver ta alla stjärnor. Knåpade ihop 13 st första sittningen iaf. Snart slut med andra ord. :D

Instagram #sndb.se