• Fråga Dr. Mario N64-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör N64.
Diskussioner om allt som rör N64.

Moderator: Moderatorer

 #597299  by PrylBirger
 
Har du nån snes eller GC-konsoll?
Är ju lika kontakt bak i dem
Tänkte om du prövat kabeln i annan enhet? så man kan utesluta det INTE är kabeln
 #598453  by steven78
 
I found this last weekend, and i hope some one can tell me what i need to compleet the set.

Image

what is in it:

1. Mario 64 cart EUR
2. Zelda OOT cart EUR
3. Zelda guide SCN
4. console + hook ups

questions:

should the carts be cib and scn coded?

should there be small manuals of mario and zelda? and wich codes should the have?

and the pin is missing, the is impossible to get i think?


if this is in the wrong section please help me out :)

thnks
 #598485  by i<3zelda
 
Hey the box should contain the console that is black, a grey controller, Zelda and mario game coded eur , manuals of both that is eur coded i think, guidebook scn and also the pin, which actually has sold a few on tradera lately, usually goes for around 100 kr.

I guess the pak isnt for sale? Been looking for one for a looooong time now and ill pay well:)
 #600274  by Tronin
 
Vad är det för fel om N64at startar om sig medan man spelar? :/
 #600287  by Styris
 
Låter som strömfall. Känns som det är läge byta ut tranformatorn då den inte kan hålla strömmen levande.
 #600423  by Tronin
 
Hmm, lite full just nu, men är det strömgrejsen du tänker på dom behövs bytas? (A)
 #624455  by Terra
 
Någon som har koll på om det finns bergsala släppta kartonger av Jet Force Gemini, Mario Tennis, Paper Mario och Excite Bike 64? Försöker reda upp här hemma bland spelen och det är inte helt lätt. Finns så lite info om n64 och bergsala.
 #624464  by Ludu
 
Nope, manual med engelska, svenska, danska å finska :yes:
 #624885  by SuperGamer
 
På rak arm kan jag bara nämna två spel till Nintendo 64 med SCN på kartongen, Donkey Kong 64 och Fighters Destiny. Jag undrar hur många till det kan finnas?
 #624890  by Ludu
 
Mission Impossible har oxå.

Vet ej om det står SCN på OoT, men det finns en specifik svensk kartong.
 #624905  by Terra
 
AoA. Syftade du på alla fyra spelen? Alltså att det inte finns angivet bergsala på kartongerna.
N64 är en jävla röra.. Nu blir det bara massa manual jakt av alltsammans.
 #624910  by Ludu
 
Jag kan kolla alla utom excitebike nästa gång jag är hos morsfars (senast till helgen), men överlag verkar Nintendos egna till 64 inte ha något annorlunda så länge det är PAL. Det är dock en icke bekräftad teori jag har baserad på ytterst få tillfällen där svensksålda och icke-svensksålda kartonger av specifika spel har jämförts.

Jag försöker styra upp tråden Frågor om region för just den här typen av frågor men få verkar nappa ;) jag vill att folk ska kunna kika på sina spel och ge svar men de flesta har nog ingen ork.
 #628738  by Ludu
 
AppleOfAdam wrote: Vi vet ju alla att den analoga styrspaken är en pärs på N64-kontrollerna så jag undrar om det finns någon bra tredjepartsalternativ?

Image
Den här kontrollen är ju minst sagt intressant. Den heter Minipad och är tillverkad av HORI (samma som har gjort den SNES-liknande kontrollen till Gamecube) och släpptes som jag förstår det bara i japan.

Är det någon som kan rekommendera den? Fungerar en sån på en europeisk N64 eller är det moddning eller japansk enhet som gäller för att kunna använda den?
för att återanvända den första frågan som ställdes i den här tråden :) det har ju aldrig blivit något köp av en sån eftersom jag köpte nya GC-liknande spakar till originalkontrollerna. Nu är den här dock på tapeten igen eftersom A: det verkar inte hutlöst svårt att få tag på längre. B: spakarna jag köpte är på tok för känsliga. Skillnaden att spela VC-Mario Kart 64 med GC-dosa och originalet med moddad 64-dosa är som dag och natt. Sistnämnda är helt åt skogen då maxläget ligger nånstans mitt emellan mitten och kanten :/

Har Hori-kontrollerna samma problem?
 #628947  by irenheim
 
Har fått ett erbjudande om att köpa 2st Z64 Backup units till N64: http://www.davewatts.org.uk/off_site/images/Z64-1.jpg.
Nån som vet något om dessa, används bara för att hantera roms? Finns det något värde i dem eller mest för folk som utvecklar spel?
 #628976  by poppe
 
Den backar upp spel på Zip-skivor, gissar på att de är värda några 100.
 #629063  by segasonic
 
Jag köpte en för för två år sedan. En äldre variant av Power Pak :good:
 #629112  by ok64ismine
 
Får för mig att Z64 går att spela upp spel på också. Ett hett tips är att kolla efter en guide hur du kan installera t.ex. en CF-kortläsare i maskinen. Borde funka, teoretiskt då alltså.
 #629128  by Goomba
 
Yepp de går att spela via den. En kompis lirar via en sån. Dock blir zipdriven kass med tiden och den är känslig när man lägger in spel på zip disketterna.
 #629749  by Gubbfan
 
Tjena skulle precis sätta ut några spel till försäljning som jag inte ville ha kvar när jag upptäckte detta klister märke. Är det någon som vet vad det innebär?
ImageUploadedByTapatalk1372533559.588153.jpg
ImageUploadedByTapatalk1372533559.588153.jpg (73.93 KiB) Viewed 8581 times
 #629761  by Styris
 
HyrspelsID skulle jag tippa ivf.
 #630359  by lab23
 
AppleOfAdam wrote:
För att återanvända den första frågan som ställdes i den här tråden :) det har ju aldrig blivit något köp av en sån eftersom jag köpte nya GC-liknande spakar till originalkontrollerna. Nu är den här dock på tapeten igen eftersom A: det verkar inte hutlöst svårt att få tag på längre. B: spakarna jag köpte är på tok för känsliga. Skillnaden att spela VC-Mario Kart 64 med GC-dosa och originalet med moddad 64-dosa är som dag och natt. Sistnämnda är helt åt skogen då maxläget ligger nånstans mitt emellan mitten och kanten :/

Har Hori-kontrollerna samma problem?
Den är känsligare än originalstickan, mer som stickan på gc än n64. Men den går inte att jämföra med de olika modellerna av ersättningsstickor som säljs idag som alla lika värdelösa.

Den kan vara lite liten om du har stora händer och Z-knappen är flyttad till L/R. Förutom det är det den absolut bästa ersättningen för originalkontrollen.
 #630610  by Ludu
 
Tackar! :) Det är ju som synes GC-variant på styrspaken. Frågan är om den är känsligare än att spela Mario Kart 64 på Wii med GC-dosa där de prickat helt rätt med maxläge etc.
 #630626  by lab23
 
Det var för specifikt för att jag ska kunna svara på :)
Men när jag försökte hitta en ersättare till originalet så testade jag precisionen i prickskyttet med slangbella i Zelda OoT med:

Original - nyskick
Original - ganska körd
Superpad 64 - bägge versionerna.
Hori minipad
Ersättningssticka - gamecube-variant
Ersättningssticka - n64-variant

Tyckte helt klart bäst om originalstickan i nyskick. Direkt följd av Horis variant.

Många talar sig varma för den senare modellen av superpad 64. Den är också mycket billigare än Hori'n. Jag tyckte själv att den var alldeles för starkt fjädrad. Det är nog till sist en smaksak. Förutom med de nyproducerade, de är faktiskt rent objektivt skräp.

Bäst är fortfarande att leta upp en originalkontroll i nyskick och se till att den alltid är välsmord.

Edit: Bättre genomgång av alternativen: http://s9.zetaboards.com/Nintendo_64_Fo ... 7186633/1/
 #630694  by Ludu
 
Tack så mycket! :D Otroligt ingående svar, både ditt och det du länkade. Stående ovationer =D>

Fjädringen spelar mindre roll för mig, fast det kanske är din formulering på vart maxläget ligger :)
 #630825  by Sonefors
 
lab23 wrote:...se till att den alltid är välsmord.
Hur menar du här, ska jag smörja in mina kontroller (styrspakar) med något för längre livslängd?
 #630835  by Styris
 
En droppe symaskinsolja i botten av spaken förlängre livslängden och nöter inte ut den lika fort. Detta gäller då orginalspakarna.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 16

Instagram #sndb.se