• Fråga Dr. Mario N64-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör N64.
Diskussioner om allt som rör N64.

Moderator: Moderatorer

 #630838  by Styris
 
Varför skulle du göra det? Du kommer inte åt nå bättre att hiva in olja i spakens centrum om du plockar isär kontrollern.
 #635158  by SuperGamer
 
Sonefors wrote:Multi-Racing Championship är SCN-märkt iaf.
Image
Mer NUS SCN?

I nuläget har vi tre spel:

Donkey Kong 64, NUS-NDOP-SCN (kassett EUR)
Multi Racing Championship, NUS-NMRP-SCN (kassett EUR?)
Fighters Destiny, NUS-NKAP-SCN (kassett EUR?)

DO:
Image
 #635167  by Lirod
 
Jag har en hel del SCN-märkta N64-lir. Ska ni sammanställa och har ni kollat listan (som PSX tror jag hade ordnat)?
 #658641  by Hammaren
 
Jag har blivit lite sugen på att pröva Zelda spelen till N64 men jag känner att jag behöver lite hjälp för att hitta rätt versioner då jag inte har en aning om denna konsol. Vilka beteckningar ska kartonger/manualer/kassetter ha för att vara svensksålda? Ser kartonger och kassetterna likadana ut i europeiska utgåvor och bara manualen skiljer dom åt? För jag har sett manualer med svensk text men boxarna ser mer eller mindre likadana ut tycker jag. Eller finns det Bergsala kartonger? Det verkar vara en värre djungel än med Snes haha. Och sen vill man ju inte köpa hem ett spel för att upptäcka att det är fel version.
 #658643  by Sonefors
 
Ocarina of Time
Bergsala-märkt på vänstra kortsidan (rätt så stort).
Flärpar: NUS-NZLP-UKV
Kassett: NUS-NZLP-EUR
Manual: NUS-P-NZLP-NSCN (svenska i manualen)

Majoras Mask
Bergsala-märkt på vänstra kortsidan (minimalt, typ som alla andra N64-spel är)
Kartong: NUS-P-NZSP-NEU6
Kassett: NUS-NZSP-EUR
Manual: NUS-P-NZSP-NDIS (svenska i manualen)

Edit:
Det är möjligt att det finns fler varianter också, dessa är de jag har.
 #658650  by danskdynamit
 
Jag har MM med tysk kartong och en bergsala. Spelet till höger på bilderna är bergsala. Notera skillnaden på baksidan där bergsala varianten har en extra bild från spelet medans den tyska har en större gul text.Image
Image
 #658658  by Hammaren
 
Helt plötsligt så är man fullärd haha =) Är ju ganska stor skillnad när man kan jämföra sådär!
Tack så väldigt mycket!
 #658719  by Ludu
 
OoT har även en text med "Instructions only in Swedish..." Etc på baksidan.

Jag har nog fel MM kartong :/ dock är det svensk manual så antingen är det sen import eller att förra ägaren snedkompletterat.
 #663459  by PrylBirger
 
Sitter här och plockar i ett gäng N64 spel jag ska sälja, när jag kikar lite extra ser jag det här "felet" på denna manual. Först såg det ut som framsidan var lite sned så man såg sidan under, men är feltryckt :)
Hur ofta ser man sånt här? Första gången jag lägger märke till på en manual alla fall.
Är även lite sned uppe som ses vid NUK4 texten.

Image
Image
 #663460  by Pinge
 
det coolaste manualfelet är väl Mr.Gimmick manualen med dubbla omslag ändå :)
 #667532  by andersb80
 
Finns det någon lista över de N64 spel som getts ut av Bergsala och därför har svensk manual? För vad jag förstår så kan man inte gå på att alla Bergsala släpp ska ha SCN märkning på kartong/manual?
 #667771  by Alphataurus
 
Hur är det egentligen med small box-versionen av Lylat Wars (inte greatest hits)? Manualen innehåller ju, som flera andra NUK4-manualer, instruktioner på svenska. Men jag har aldrig sett den small box-versionen med en svensk prislapp. Har den sålts här?
 #667784  by Ludu
 
Se på fasen, jag hade ingen aning om att det såldes en smallbox-version :o en snabb titt på ebay bekräftade NUK4 (svensk) manual men den enda small box jag kunde hitta var just den silvriga player's choice utgåvan. Finns vanlig smallbox?
 #667932  by Lytt
 
Har roat mig under dagen med att plocka upp och fota alla mina Nintendo 64-lir ett och ett för att på något sätt kunna få en överblick över vad jag har. Övergripande för samlingen är dock att jag har manualer till alla spel (om något saknas är det alltså box eller vanligtvis kassett. Tänkte först och främst försöka få ihop de spel som kom med A4-manual till Sverige. Jag har gått igenom runt 110 spel och hittills hittat på dessa med A4-manual:

Airborder 64
Battle Tanx - Global Assualt
Daikatana
Doom 64
Duke Nuken 64 - Zero Hour
ECW -Hardcore Revolution
GT 64
Hydro Thunder
Jeremy McGrath Supercross 2000
Monaco Grand Priz Racing simulation
NBA Pro 98
Operation Winback
Penny Racers
Premier Manager 64
Re-Volt
Resident Evil 2
Space Station 64
Turok - Rage wars
War Gods
Wayne Gretzkys 3D hockey
World Driver Championship

Någon som kan hjälpa till och komplettera? Ska även undersöka lite under kvällen av vad för info som finns att hämta på näten.

Edit: Enligt infon jag tidigare fått på Nintendo 64 Forever s9.zetaboards.com/Nintendo_64_Forever/t ... 24692/116/ finns även dessa spel med Bergsalapapper:
Dual Heroes
Earthworm Jim 3D
Gauntlet Legends
Gex 64: Enter The Gecko
Paperboy
Tonic Trouble
Tony Hawk's Pro Skater 2
WCW vs. nWo: World Tour
Wipeout 64
WWF Attitude

Edit (2):

South park Rally
Last edited by Lytt on 26 Jan 2014, 23:05, edited 1 time in total.
 #668353  by SuperGamer
 
Vet du om några av de spelen också finns med vanlig svensk manual?
 #668376  by Lytt
 
Inte av vad jag sett i alla fall. Men har väl egentligen ingen större aning då jag inte kikat alltför mycket förutom på mina egna exemplar.
 #668436  by Lytt
 
:good:

Det känns nästan som att alla spel utgivna av Acclaim kom med A4-manual va? Där jag hittat i majoriten iaf.
 #672810  by Stiltzkin
 
Min snåla vana trogen brukar jag ju handla konsoler i "lösvikt" så att säga :lol:
därför snokade jag upp ett billigt japanskt N64, moddat för att även kunna köra
amerikanska spel :good:

till saken hör ju dock att den såldes så billigt för att det enbart var konsol, inget annat,
så efter att ha skaffat ett exp pack så måste jag ju ge den ström på nåt vis
och vänder mig därför till bättre(antagligen) vetande och undrar om det är så att
klossen du kopplar in i ett N64 omvandlar den inhemska ut-strömmen till den
spänning konsolen faktiskt behöver och även om övrig hårdvara är regionsbunden?

Tackar :)
 #672848  by Tenchio
 
Det går utmärkt att använda en europeisk strömdel till en japansk konsol. Jag har för övrigt en till salu.
 #672941  by AndiOne
 
Ja de är kanoners de där!
Gäller även till GameCube.

Ja köpte ett amerikanskt N64 från USA o bad dem kasta nätdelen för o få ner vikten lite ^^
 #675941  by RobTho
 
Vilka spel kom i bigbox?
Känner bara till

Pokemon stadium
Lylat wars
Majoras mask (adventure set om det räknas)
 #675944  by Gavelinus
 
5 man spel jag verkligen älskar (Bara spel jag själv spelat i denna lista). Ingen speciell ordning. Tog bara med single player-spel. :)

1. Conker's Bad Fur Day
2. Super Mario 64
3. Banjo-Kazooie
4. Gex: Enter the Gecko
5. Jet Force Gemeni
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 16

Instagram #sndb.se