• Werewolf: The Last Warrior

  • Fusk, tips och tricks till NES-spel.
Fusk, tips och tricks till NES-spel.

Moderator: Moderatorer

 #391037  by Filurkatten
 
Slippa ladda upp "NOOO!" attacken i mänsklig form (måste ladda upp den en gång först):

Ladda upp attacken och fortsätt att hålla inne A knappen tills du vill skjuta iväg den.
Precis när du skjutit iväg attacken ta och tryck och håll in A knappen igen för att slippa ladda om den, detta kan återupprepas om och om igen.
Om det redan är ett "NOOO!" skott på skärmen när du skjuter en andra gång så försvinner det första.


Super Werewolf form på första banan:

Man blir ju Super Werewolf om man fyller "ANGER" mätaren, men man blir det även om man tar två röda W, vilket vanligt vis inte går då de inte dyker upp när du redan blivit varulven. Så det vi skall göra är att dubbel spawna två röda W.
När man slår på en sak som spawnar ett föremål och scrollar bilden frammåt en bit så går det att slå på den igen för ytterligare ett föremål.

Så efter första minibossen hoppa över det röda W som spawnas:
Image
Fortsätt framåt i mänsklig form, passera den första skylten du ser men stanna höger om den andra och slå på den:
Image
Nu har du spawnat det första röda W, du behöver få skylten att spawna ett till.
Så fortsätt framåt en liten bit där gräset möts, så att det röda W är så långt till vänster som det kan:
Image
Gå tillbaka och slå på skylten ytterligare en gång, nu har det spawnats ännu ett rött W bakom det första!
Image
Ta dem båda och hamna i Super Werewolf formen på första banan!
Image
(OBS, om du plockar upp mer ANGER efter du blivit Super Werewolf så kommer du snart att förvandlas tillbaka till människa)
 #391397  by Pinge
 
coolt, har du kommit på detta själv?
 #391405  by Filurkatten
 
Tror det är relativt vanliga knep.

Det med att man skjuter utan att ladda om är ju inte så svårt att hitta men det andra är ju lite klurigare att lista ut varför det händer. Det senare trixet används ofta i speedruns har jag sett men jag använde det när jag var mindre för att få upp hälsa/ANGER men förstod inte varför det hände ibland och ibland inte.
Man fick slå på en sak ta föremålet, gå runt lite och hoppas att det fanns ett till om en stund. :P

Instagram #sndb.se