• Kid Icarus

  • Fusk, tips och tricks till NES-spel.
Fusk, tips och tricks till NES-spel.

Moderator: Moderatorer

 #2513  by Lakanman
 
Kod för att komma till sista banan och får hur mycket prylar som helst. Perfekt om man vill klara spelet och titta hur det ser ut :)

DUVANS MAMMOR KOMMER BORTOT

 #2551  by Riwallen
 
Om du skjuter uppåt hela tiden när du dödat en drake så händer det något konstigt med skatten :?:

 #5850  by nes_nerd_no_1
 
Riwallen wrote:Om du skjuter uppåt hela tiden när du dödat en drake så händer det något konstigt med skatten :?:
Har aldrig fattat det där... Ingenting händer ju????
 #22059  by likeguitars
 
För att pruta i affärerna håll in a och b samtidigt på bägge handkontrollerna. Ibland funkar det, ibland höjs priserna istället.
 #22122  by Tawny
 
iloveyoulikeguitars wrote:För att pruta i affärerna håll in a och b samtidigt på bägge handkontrollerna. Ibland funkar det, ibland höjs priserna istället.
bara handkontroll 2.

jag har vetat när priserna höjs och när de sänks har jag för mig, men glömt.. eller är jag yr nu tro?
 #77317  by Linamos
 
Tawny wrote: bara handkontroll 2.

jag har vetat när priserna höjs och när de sänks har jag för mig, men glömt.. eller är jag yr nu tro?
Jag sitter här å läser lite gammalt. Men är det inte så att det finns två olika utseenden på handlarna. Den ena höjer och den andra sänker.. Man får bara lära sig vilken som är vilken.

 #77321  by Tawny
 
jag tror man bara kan pruta hos den ena av de, och ibland höjer han och ibland sänker han..
det kan vara så att första gången man försöker höjer han och sen sänker, eller första gången på varje bana

 #77347  by rogerxy
 
nes_nerd_no_1 wrote:
Riwallen wrote:Om du skjuter uppåt hela tiden när du dödat en drake så händer det något konstigt med skatten :?:
Har aldrig fattat det där... Ingenting händer ju????
Det var ett trix som jag läste i Nintendo Magasinet, men det hände aldrig nåt för mej heller. Bara buffel & båg!
 #243378  by Sonefors
 
Det händer visst något, skatten förvandlas till Pit. Man måste börja skjuta uppåt direkt när bossen dör och fortsätta tills skatten dyker upp. Gjorde det senast i måndags.
 #679864  by Stiltzkin
 
ett litet kod-tillägg, nåt ja använde mig av om yngre:

DANGER !!!!!! TERROR HORROR

:good:
 #731085  by Stiltzkin
 
ang. koden till det tyska spelet så antar jag att det är p.g.a att spelet är just tyskt.
har varit med om liknande i Simons Quest, då spelet var PAL men ingen av koderna
jag provade från Gamefaqs funkade:( visade sig att det var olika koder för PAL/NTSC
trots att teckenuppsättningen var densamma :koopa:

Instagram #sndb.se