• Mike Tyson's Punch-Out!!

  • Fusk, tips och tricks till NES-spel.
Fusk, tips och tricks till NES-spel.

Moderator: Moderatorer

 #2516  by Lakanman
 
005 737 5423 = Piston Honda
777 807 3454 = Don Flamenco
265 193 7842 = Piston Honda (Andra Gången)
245 151 7868 = Don Flamenco (Andra Gången
940 861 8538 = Super Macho Man
007 373 5963 = Mike Tyson)

Om du blir nedslgen ska du inte genast satsa på att komma upp om du timar satt du kommer upp precis på 9 så får du tillbaka all kraft.

För att se eftertexterna utan att ens ha spelat slår du in koden 106 113 0120.

Tryck in SELECT mellan ronderna för att få mer liv till nästa rond. Går bara en gång per gubbe.

 #2557  by Riwallen
 
Slå ut Glass-Joe med ett slag.
När det gått 41 sekunder av första ronden kommer han att backa bakåt och göra en grimas. När han sedan går framåt emot dig slår du ett slag emot ansikte eller mage. Gör det med rätt timing och han blir uträknad direkt.

 #5360  by Nystroem
 
Ett litet tips som är användbart mot t.ex Tyson. Det är ju ganska svårt att vinna på KO mot Tyson. Så därför får man hoppas på att däcka honom tre gånger i samma rond för att få en TKO. Om man nu gör så att t.ex i första ronden så slår man honom tills han har väldigt lite liv kvar, men man slår aldrig ner honom. Då får mans tarta nästa rond och han har lika lite liv, vilket innebär att man kan få ner honom på direkten om man har tur. Lite enklare att få ner honom tre gånger på en rond då :)

 #5849  by nes_nerd_no_1
 
Slå in koden 135 792 4680 och håll in A+B+ SELECT så kommer du till "Another World Circuit" dvs. det blir random-läge!

Slå in 800 422 2602 så får du höra en upptagetton (det här var telefonnumret till Nintendos hot-line ;) )

 #13859  by Super-Marko
 
Hej!

Är ny här på tung/nsdb men jäns kul ialf..

Förstpg inte riktigt hur den fungerade, om man fick ställa fågor på tips och tricks avdelningen. men vi kör på!

Har glömmt hur man klarar av "bad Bull" när han kör sin " bull charge"

vad ska man göra?

tackar för mig och avslutar nu mitt första inlägg här på forumet.!

 #13860  by nes_nerd_no_1
 
Super-Marko wrote:Hej!

Är ny här på tung/nsdb men jäns kul ialf..

Förstpg inte riktigt hur den fungerade, om man fick ställa fågor på tips och tricks avdelningen. men vi kör på!

Har glömmt hur man klarar av "bad Bull" när han kör sin " bull charge"

vad ska man göra?

tackar för mig och avslutar nu mitt första inlägg här på forumet.!
Ja du mannen, ingen har tidigare ställt någon fråga här, men det var ju ingen dum ide´ direkt! :)

På hans tredje hopp ska du slå honom i magen. Krävs en viss precision för att få in den.
Och detta gäller när han gör sitt långa hopp!

Välkommen hit! :)

 #13871  by Super-Marko
 
Tack!

lyckades golva honnom ändå:P men nu vet jag till nästa gång!
 #24277  by Widar
 
Kämpar med Mike Tysons Punch-out!! just nu... Lite småklurigt mot slutet men detta måste jag ha avklarat! :)

Någon som har några tips mot Mr Sandman och Herr Tyson himself?

 #24523  by Lakanman
 
Mr Sandman gör 11 exakt lika slag i början. Bara räkna och gå undan och ge en smäll.

 #37118  by Nystroem
 
Första gången man möter Don Flamenco ska man undvika ett av hans slag, sedan hoppar man och slår varannan vänster och varannan höger, då kan man fortsätta slå honom ända tills han åker i mattan.

Antar att folk vet detta redan, men ändå :)

 #42420  by Frezy_man
 
var allmänt och mentalt förbered mot dina motståndare. Du måste verkligen vara på hugget. Ingen öl innan. Reaktions förmågan ska vara på topp =) analysera deras mönster så gott det går. Lyckas du få ner Tyson innan rond tre är du inte dålig.

Sen kan man peppra select eller start ( minns ej ) i pausen för att din "KOmätare" ska nollställas =)

 #42478  by Frezy_man
 
"För att se eftertexterna utan att ens ha spelat slår du in koden 106 113 0120."

hehe.. den var fin :P

Oj det var ingen dålig bump Nystroem gjorde.
 #151139  by OldSchoolPlayer
 
När man möter andra motståndaren, tysken Von Kaiser gäller det bara att få en stjärna av honom vilket du lättast får när han går neråt höger/vänster & satsar på sitt hårda slag, då ska du slå honom i magen. När du nu har stjärnan aktar du dig för hans nästa slag, slår honom en gång och förbrukar sen stjärnan och hur mycket liv han än har tar slaget allt liv han har och han åker ner :badgrin:
 #166288  by Wompa
 
När man möter Indien alltså Tiger heller vad i helvete han kallas... då gör han sin super attack där han i princip bara snurrar och slår dig.
Varje gång man hör ett bing ljud ska man trycka bakåt så blockar man hans slag, när man har blockat 5 gånger blir han groggy och då är det bara slå han i ansiktet så dunkar han i mattan.
Kom jag på igår när jag satt och spelare 8-[
 #166311  by OldSchoolPlayer
 
Det vet väl dock alla som spelat spelet mer än en gång? :DOG Man behöver inte gå efter ljudet, bara när man förväntar sig att slagen når en.
 #166376  by Wompa
 
Jaja, okej... bara jag som inte visste om det då ;)
Men jag gick efter ljudet för då timade jag det perfekt! Varför talade ingen om det tidigare? 8-[
 #166380  by osiris
 
Grymt skönt spel, va grym känsla när man första gången fick vinna över tyson efter man själv förlorat oändligt många gr!
 #190117  by Stonkish
 
Wompa wrote:När man möter Indien alltså Tiger heller vad i helvete han kallas... då gör han sin super attack där han i princip bara snurrar och slår dig.
Varje gång man hör ett bing ljud ska man trycka bakåt så blockar man hans slag, när man har blockat 5 gånger blir han groggy och då är det bara slå han i ansiktet så dunkar han i mattan.
Kom jag på igår när jag satt och spelare 8-[
Finns flera olika sätt att knocka han på. Den här motståndaren spottar bokstavligen ur sig en massa stjärnor om du bara får in slagen rätt. Tex när han hukar sig för att göra sin uppercut ska du slå han i kistan med samma hand som han vinklar sig åt. I början av första ronden kan du få ur han en massa stjärnor som gör att du kan göra processen kort med han rätt fort. Bifogar lite filmer jag hitta på Youtube med 4 olika taktiker.

http://www.youtube.com/watch?v=XiidCeUX ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=3K28w1hb ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=0jwTixHa ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=zGCQZ9yj ... re=related

:DOG
 #190120  by rogerxy
 
Intressant det med Great Tiger Stonkish.
Helt otroligt att man 20 år efter släppet fortfarande får reda på saker som man inte hade en aning om. Va fasen, spelet är 2 gubbar på en skärm & inget mer, hur mycket kan man få in egentligen? Inte konstigt att det är det bästa NES-spelet :yes:
 #404651  by nes_nerd_no_1
 
Upptäckte en sak idag när jag satt på bussen & spelade detta spel!
När man möter Piston Honda för andra gången, så går det på ett enkelt sätt att göra en KO på honom!

När han gör sin "specialare", då han hoppar bakåt och sedan hoppar fram & börjar mata slag, så ska man slå honom i magen precis innan han ska börja med sin serie av smällar.
Gör man detta, och tiden visar 1:00 eller 2:00, så får man KO på honom direkt! :yes:

Specialaren jag pratar om är den som han gör 0:57 in i detta klipp:
Last edited by nes_nerd_no_1 on 21 May 2011, 14:51, edited 2 times in total.
 #404728  by smid
 
Phhieeeew :o
 #404757  by nes_nerd_no_1
 
Duktig liten mod! :mrgreen: :birdo:

Upptäckte för en stund sedan att tiden måste vara på 1:00 eller 2:00 för att man ska få in en KO på honom...
 #405120  by nes_nerd_no_1
 
Men vad fasiken... Nu har jag lyckats att få KO på första gången som jag får ner honom, men tiden har stått bl.a. på 1:02 och 2:03, vilket rör ihop det för mig & min teori... :s

Instagram #sndb.se