• The Legend of Zelda

  • Fusk, tips och tricks till NES-spel.
Fusk, tips och tricks till NES-spel.

Moderator: Moderatorer

 #2518  by Lakanman
 
Ifall du vill komma direkt till andra varvet, döp då dig till Zelda.

 #2533  by Bonomaul
 
Är inte det lite omständigt att byta namn bara för att komma till andra varvet? Låter som en bättre idé att spela igenom första varvet isåfall..
Sen tycker jag inte, som i mitt fall, att det skulle passa så bra med en karl som heter Zelda.

 #2534  by pcx
 
:lol: :lol: :lol:

 #2535  by Lakanman
 
Om man typ har klarat ett varv en gång och vill köra av andra varvet kan det vara smidigt. Eller om man är trött på första varvet och är sugen på att få lite mer utmaning då alla grejor är på nya ställen.
 #134020  by Chefren
 
Jag har tamejfan aldrig klarat andra varvet. Tror jag kört första borgen.
 #134070  by Ufouria
 
Lakanman wrote:Ifall du vill komma direkt till andra varbet, döp då dig till Zelda.
Första gången som jag spelade Zelda (som "vuxen") för två år sedan (spelade det även som barn) så döpte jag mig till Zelda. Hade nästan spelat igenom hela andra varvet när jag insåg att jag faktiskt spelade just andra varvet och inte första (visste inte att det fanns två varv). :lol:
 #134180  by Smart Cat
 
:lol:
I ett av klubbladen står det att det faktiskt finns ett tredje varv, är det någon som vet om det är sant?
 #135432  by Chefren
 
Någon måste ju ha klarat andra varvet och kan bekräfta detta?
 #135440  by Smart Cat
 
Men det är också enda stället jag har läst att det ska finnas ett tredje varv. Hittade ett inlägg på flashback som sa att det ska finnas tre varv på både Zelda 1 och SMB1 men det bestreds av ett antal andra spelare som inte tyckte att det var någon skillnad alls.
 #135457  by Gixen
 
Något tredje varv finns inte. Visst, du kan fortsätta men det är ingen skillnad ifrån det 2:a
 #135474  by Smart Cat
 
Fin dikt, Roger. :yes:
 #135478  by Vigdul
 
Det är förmodligen "Tryckfels-Nisse" som varit framme i klubbtidningen igen.
 #415897  by Heggestad
 
Där är myten! Minns den tidningen som igår, det där påstående har stulit otaliga timmar av mitt liv!
 #438321  by ^MeTaNoLiC^
 
har spelat igenom spelet hundratals gånger och kan som alla andra bekräfta att ett 3'e varv är en myt, även i SMB...
 #532742  by GHFear
 
Vadå en myt i SMB?? o_O Jag har själv spelat igenom det och sett alla 3 "100" gånger. xD

Varv 1. Goombas är vanliga

Varv 2. Buzzy beetles ersätter Goombas + Alla rör sig snabbare.

Varv 3. Spineys ersätter Goombas + Buzzy beetles

Det här är bara en sak som ändras, men det finns andra saker som t.ex pipetraps skiter i om du står på dom, dom går upp ändå på varv 3 har jag för mig.

Så det finns 3 olika varv i SMB...

Edit: Spelat igenom min "Pal" version av SMB och där är bara 2 olika varv...?? Men på NTSC versionen så är där 3.
Konstigt :O

Edit 2: Okej... nu har jag spelar igenom NTSC på konsol och kan konstatera att där med bara är 2 varv! MEN jag spelade också igenom NTSC versionen på emulator och där va 3 varv ;) Så jag tror att det finns olika revisioner???
Jag ska testa NTSC-J på famicom och se om det är annorlunda. :)
Last edited by Sonefors on 08 Jun 2012, 01:05, edited 1 time in total. Reason: Quote.
 #679554  by Lirod
 
Nintendo Videospelsklubb wrote:I förra numret utlovade vi fler tips. Här kommer några:

Hemligt tips 1: (från andra varvet)
Level 7 och 8 har tydligen de flesta haft svårt att hitta. 7:an hittar Du med hjälp av elden. Sökbland buskar i närheten av 8:an på första varvet. 8:an kanske är lättare att hitta, men samtidigt ligger den på ett ställe som är lite oväntat. Ta med Dig bomber och gå till ett ställe där vatten rinner.

Hemligt tips 2: (från första varvet)
Trots att de flesta har rekvirerat kartan av oss, (skicka in 10:- i frimärken så får Du den också), har många problem med att hitta 9:an. Ta med Dig bomber och vandra högst upp i bergen. Där finner Du två utkiksklippor bredvid varandra. Spräng och du hittar 9:an.
Källa: Nintendo Videospelsklubb, nr 2 maj 1988, sida 2f.
 #679777  by MilleN
 
Tänk om det fortfarande hade funkat att skicka in 10:- i porto för att få kartan :)

Instagram #sndb.se