• Tiny Toon Adventures

  • Fusk, tips och tricks till NES-spel.
Fusk, tips och tricks till NES-spel.

Moderator: Moderatorer

 #2529  by Lakanman
 
Tre extraliv
Ta ett hjärta och gå till slutet av bana 1-2 där Elmyra finns. Undvik först både henne och utgången men låt dig sen bli fångad av henne när timern står på ett jämt tiotal ex 150, 160, 170 osv. Om du gjort rätt ska du nu komma till ett rymdskepp där du möter Duck Vader. Lyckas du besegra honom så får du tre extraliv.

 #22206  by rocc
 
Läste precis samma sak i Nintendomagasinet.. Försökte men lyckades
inte. Har du lyckats?

 #22209  by BelfegorC4
 
Jag lyckades med det under det glada 90 talet :)

 #22219  by J. Lilja
 
Det hände mig igår av misstag och jag fattade ingenting. Nu förstår jag hur det ligger till! :lol:

 #22341  by rocc
 
Alltså jag har kommit till han duckvader men däremot inte lyckats när jag försökte komma dit vid jämna tiotal.
 #865233  by Tandglese
 
Intressant! Jag visste inte att Duck Vader fanns med i detta spel tidigare. Gjorde en sökning och såg en video på Youtube med beskrivning, då det är möjligt att möta honom utan att det måste vara vid möte med Elmyra.

Så här står det i beskrivningen. "Tiny Toon Adventures (NES) Secret Bonus Level (UFO spaceship Duck Vader Level)
To enter the secret bonus level, Collect a number of carrots equal to odd multiple of 11 (11, 33, ... 99, etc.). Then, grab a level ending key (or let Elmyra catch you), and Duck Vader's ship will pick you up.".

Kul med nya upptäckter från spel jag inte har spelat på minst 20 år :D

Instagram #sndb.se