• Kommentarer till tips och tricks

  • Fusk, tips och tricks till NES-spel.
Fusk, tips och tricks till NES-spel.

Moderator: Moderatorer

 #90409  by Smart Cat
 
Skulle det inte kunna vara vettigt även med en liten tips o trix avdelning för andra NINTENDO-konsoller också? Man behöver ju göra det så stort att man tar med andra tillverkare men en liten avdelning för ex. N64 och SNES. Trots allt så diskuteras det ju en del andra konsoller här också även om mainfokus ligger på NESen.

 #90411  by Smart Cat
 
Jo, det hade väl i och för sig varit vettigt men då försvinner de ju bland alla andra diskussioner och blir inte lika överskådliga.

 #90414  by BelfegorC4
 
Känns som det kan bli rörigt även om vi skulle skapa en del som heter Tips och Trix - Nintendos Övriga konsoller
Övriga konsoller är ju: SNES, N64, GC, WII, GBA, GB, GBC, Pong, G&W och Virtual Boy.

 #90427  by Smart Cat
 
Jo, det har du rätt i men jag tänkte inte att man skulle ta alla konsoller utan de mer vanliga och de som är lite äldre (ex SNES och N64).
Tror väl inte att det finns så mycket tips till exempelvis G&W och när det gäller ex Virtual boy så är det väl inte så många som äger en sån för att det ska vara berättigat med en egen avdelning.

Annars som alternativ så kanske man kan ha några andra avdelningar till de spel som är lite större och som har kommit ut i flera olika titlar till olika konsoller (ex. Metroid, Mega Man och Zelda etc.) Det kanske skulle vara lite mer lätthanterligt.

 #91467  by J. Lilja
 
En hel sektion känns lite överkurs, men om nån skapar en tråd inne i "Övrigt spelrelaterat" och den visar sig hålla fin standard så går det ju alltid att få den klistrad. ;)
 #276339  by Silvervirvelillusion
 
Hej!

Ingen har skrivit här på ett tag. Det är nog för att alla vet allt!
Jag vet dock inte allt och tänkte jag skulle fråga en sak. Jag hittade ingen mer direkt tråd för diskussioner kring tips och tricks.

Jag har spelat Darkwing Duck en del i min ungdom och lyckades understundom hitta hemliga bonusbanor vars ingångar uppenbarade sig som blinkade GO! Jag lyckades emellertid bara hitta en eller färre på varje bana utom på den första där jag hittade två. Jag är ganska säker på att det finns fler än 0 på de banor där jag inte hittat någon exempelvis, så fler finns det alla gånger. Är det någon som känner till dessa och kan dokumentera var (några av) dessa finns? Nu är ju själva spelet inte så svårt i sig att man behöver besöka bonusbanor oftare än man biter på naglarna, men det vore skoj få veta.

Enligt samma princip finns väl 2 per bana i Tale Spin också, varav jag hittat en del, men inte alla.

Jag minns att jag utan problem hittade alla kartbitar i Duck Tales 2 inom några dagars spelande utom den i Niagarefallen som gäckade mig i veckor.
 #505662  by Perry
 
Vet inte om man har stor chans till svar här, men jag har ett problem som gäckat mig:

I Gradius kan man ibland ha tur och få autofire. Men jag kan inte räkna ut när det inträffar. Någon som vet? Alltså: Ska man samla poäng, samla vapen eller göra något annat för att belönas med autofire?

Instagram #sndb.se