• Nytt NTSC NES med blinkade rött ljus. Problem eller bluff?

  • Svar på vanliga frågor som rör NES.
Svar på vanliga frågor som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #409394  by Nils
 
Köpte vad säljaren kallade ett "helt nytt NES". Det är mitt första amerikanska. När jag sätter in spelet känner jag inget motstånd alls och det bara blinkar. Titelskärmen syns dock. På lådan står det "zero resistance front loading". Är jag korkad, blev jag lurad av säljaren eller är NTSC skit? Snälla svara.

?? ?? ??
 #409395  by segasonic
 
Fel region? Vad har spelet för regionskod?
 #409396  by Draedon
 
Om titelskärmen börjar rulla men konsolen blinkar så har spelet dålig kontakt. Plocka ur connectorn, rengör och ev. bänd upp stiften. Gör även ren kontaktytan på kretskortet.
 #409398  by segasonic
 
Trycker du i ett NTSC-spel i en PAL-enhet syns titelskärmen, men bilden blinkar. Det bör vara samma med PAL-spel i en NTSC-enhet.

Edit: Finns en bra tråd redan. viewtopic.php?f=2&t=9152
 #409407  by segasonic
 
Återigen; Vad har spelet du försöker spela för regionskod?
 #409412  by Nils
 
NTSC! Han hävdade att konsolen legat i lådan all the time... När jag trycker in spelet är det INGET motstånd.
 #409422  by segasonic
 
Rengör både spel och connector :)
 #409428  by segasonic
 
Jag tror inte att det är sönder eftersom ett av dina spel fungerar. Nogrann rengöring bör göra susen...
 #409449  by Grenoli21
 
vad var det jag sa :yes:

Som jag sa till dig när jag kollade på konsolen "live"
så var det en svensk såld enhet i ett amerikansk kartong.

Stod till och med bergsala under enheten när jag kollade.

Det var anledningen att jag inte köpte den :luigi:
 #409473  by e5frog
 
Airrider wrote:Detta var en NTSC. Han hade bytt!
Airrider wrote:NTSC! Han hävdade att konsolen legat i lådan all the time... När jag trycker in spelet är det INGET motstånd.

Den där logiken går inte ihop... Om han har bytt så kan den ju rimligen inte legat i lådan "all the time".

;-)


Men det var väl kul att det gick att fixa, den borde vara rätt fräsh iaf?
 #409649  by Nils
 
850 kr med frakt. Var rätt OK tycker jag. Den är väldigt fräsch och funkar bra (efter att jag höll på med den).

Allt annat var bra förutom lådan. Den är som Grenoli säger helt OK men inte mint.
 #411701  by Nils
 
Men det måste ju vara lite koppling! Om pinsen är helt nedböjda så är det väl inte konstigt att det inte funkar?

Instagram #sndb.se