• Hur lagar man kartonger?

  • Svar på vanliga frågor som rör NES.
Svar på vanliga frågor som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #583671  by Dynavoice
 
Vann ju nämligen ett paket i veckan på tradera och där ingick ju spelet Captain Skyhawk som säkert många sett. Jag måste väl säga att jag är rätt nöjd med skicket på det men det har ju det klassiska symptomet att det blir en reva på kartongen i botten där flärparna är eller hur jag ska förklara...
Problemet är ju att det är revan där men allt annat är i rätt bra skick där nere men finns det något trix som man kan fixa det på för går ju nämligen inte så bra att vika ihop den där nere..Vill ju inte direkt hålla på greja där så mycket när det är så extremt sällsynt att hitta det.
Lär väl finnas någon expert här på sådant misstänker jag:)
 #583674  by Ufouria
 
Grattis till det paketet! Riktigt bra pris! :good:

Var det en reva i underflärparna eller var botten bara "felviken"? Tyckte det bara såg ut som att den längre underflärpen hade hamnat utanför.
Det är omöjligt (tycker jag) att förklara hur man viker ihop botten om de hamnat fel. Är dock en fena på att vika rätt (har vikt ut många kartonger och fixat bottnar). Den ena längre flärpen först och sedan de två små flikarna på sidan ska vara utanför utom spetsen på dem som ska in under den längre flärpen. Sedan är det bara att försiktigt trycka ner/under den andra längre flärpen.

Edit: Hur var skicket på den förövrigt? Frågade honom ang. skicket men fick till svar "Den är i bra skick". Det var ju till mycket hjälp :lol:
 #583694  by Dynavoice
 
Tack så mycket!

Tur att hon här hemma inte riktigt vet om hur mycket jag köpte det för:D

Jag skickar en länk så får du se bilder på det:
http://s1286.beta.photobucket.com/user/ ... %20Skyhawk

Det man kanske inte ser är att det är en tryckskada uppe är Captain Skyhawk står orsakad förmodligen av att
det ej var någon frigolit i den:( *suck*

Fick ju med Flintstones 2 manualen med i rätt bra skick.
den som jag letat efter i ett par år.

Ska kolla om jag kan vika enligt dina instruktioner, brukar ju kunna fixa det men vet ju aldrig hur
jag har gjort tills nästa gång:)
Last edited by Sonefors on 22 Dec 2012, 22:52, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget.
 #583697  by Ufouria
 
Jag skulle ha använt superlim för att få ihop revan.

Skönt att du fick tag på Flinta manualen tillslut :good:
 #583708  by Dynavoice
 
Då får jag ta och införskaffa mig lite sånt imorgon och laga den.

Ja det känns riktigt skönt nu att man äntligen fått tag på den manualen.
Känner mig liksom inte så sugen på att köpa den separat för 1000 spänn.

A4an är jag nöjd med skicket över faktiskt.
Det som man kan anmärka på är väl att det är några fläckar mitt på pappret.

Det var lite roligt när jag hittade detta paket så var jag mest bara sugen på flinta 2 manualen men sedan
när jag kikade lite vidare så hittade jag något ännu dyrare:)

Sanna wrote:Jag skulle ha använt superlim för att få ihop revan.

Skönt att du fick tag på Flinta manualen tillslut :good:
 #654060  by Modrian
 
Jag tycker att superlim brukar fästa dåligt på papper/kartong.
Själv har jag lyckats bra med vanligt trälim.

Sen har ju superlim en förmåga att fastna på fingrar och annat eller i värsta fall kan lösningsmedlet i limmet skada färgen(bleka eller liknande) medans trälim bara är att torkabort med en fuktig tops om man spiller det där det inte ska vara.

Instagram #sndb.se