• Platta till dina NES-kartonger!!!

  • Svar på vanliga frågor som rör NES.
Svar på vanliga frågor som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #404931  by smid
 
Kul att testa iaf, han säger eller skriver väl att det inte va så illa. Jag ska prova någon NOE kartong :)
 #406044  by Sol
 
Ska se om jag hittar dem igen. :)

Var ska man lägga upp dem så de stannar online länge?
 #406058  by Smart Cat
 
Sol wrote:Ska se om jag hittar dem igen. :)

Var ska man lägga upp dem så de stannar online länge?
Du kan skicka dem till mig så lägger jag in dem på vår server.

Mvh. Katten
 #409376  by Sol
 
Hittade dem inte... :( Men testade en ny metod idag. Kartong med diskhandduk på och sen ångstrykjärn. Funkade mumma! :D
 #409538  by Rickard Ingvarsson
 
Jag har en hemma som ligger i press nu!
Tog dock inga "före" bilder, men funkar det bra kan jag dokumentera lite när jag kör nästa.
 #411298  by Nils
 
Inte jag heller!

Men mer intressant: Jag håller på med det nu! \:D/

Doppa den i en balja och la den mellan tvån diskhanddukar. Sen staplade jag böcker på dem. Vi får se hur det ser ut imorgon.
 #411307  by MrDomarn
 
Är det inte risk att färgen på kartongen fastnar på handduken då? Jag trodde det var viktigt att det som ligger närmast kartongen inte suger fukt.

Jag har testat metoden i filmen o fått hyfsade resultat, men det tar en sanslös tid för kartongen att torka. Och om man tar ut den medan den är blöt o lufttorkar så böjer sig kartongen under upptorkning.


Ska bli kul att höra dina resultat Airrider.
 #411360  by smid
 
Handdukar är nog inge vidare att lägga kartongerna mellan. Han kör ju med folie för att det är jävligt platt, handukarna har ju en väldigt "kuperad" yta :D Dina kartonger kommer inte att vara lika släta längre så jag skulle byta ut handdukarna... :(
 #411840  by Highwind
 
Flera veckor låter inge vidare, finns det ingen hyffsat hög riskfaktor att kartongerna börjar mögla isf?
 #411938  by Rickard Ingvarsson
 
Min har vart i press i ca 10 dagar nu.. eller nått. Ska låta den ligga en stund till tänkte jag, har lagt den mellan två folie bitar sen la jag en bok över och ställde en tjocke TV på.
 #412598  by Nils
 
Jag la den under en natt och den blev mycket fin. Den diskhanddukarna sög upp vattnet och tryckskadorna försvann...

!!!
 #412619  by segasonic
 
Smid har redan postat de filmerna i denna tråden ;)
 #417747  by Nils
 
OBS!!! Använd folie och inte handdukar! Mycket bättre resultat! Trust me.
 #417750  by AndiOne
 
Ja har nu testat med 2 kartonger med helt okej resultat, dock rätt slitna ex.
Håller på just nu med ett peppar peppar vattenskadat/buckligt somfan men endå helt intakt
Wrath of the black manta.

Ja har ett gäng Bertby vitrinskåp i förrådet. O har typ 20st glashyllor till dem uppe i lägenheten.
Så ja la en glasskiva på bordet, en fuktig kartong på de, o sen pressa ner en glasskiva o sen resterande glasskivor för tyngd.
Sen ett gäng feta Collectors Edition spelguider inbudna ^^ Blev säkert 10kr press o som sagt.
Första omgången blev klart bättre än de va innan. Ska ta lite kort på Wrath of black manta sen när den är klar om några dagar.
 #860646  by Kotan
 
Gammal tråd, men ej orelevant för det.

Är det någon som har bilder som kan visa före och efter resultat ? Äldre bilderna och youtubelänkarna fungerar ej.

Instagram #sndb.se