• FAQ: Borttagning av klistermärken/prislappar

  • Svar på vanliga frågor som rör NES.
Svar på vanliga frågor som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #56550  by rogerxy
 
Diskussionstråd --> Här!

Kreese:
Gå till Biltema och köp en sprayflaska med något som heter Bromsrengöring. Det är nått skit som man gör rent bromsskivor med. Det avdunstar utan att lämna några spår alls. Etsar inte på plast. Bara att spraya på litet på prislapp etc, så löser det upp limmet tvärs igenom pappen. Ifall vätskan rinner igenom ända ner till pappen i kartongen, så gör det inget. Den torkar strax bort helt.

Image

Rockard:
1. Värm upp etiketten med en hårtork.
2. Dra mycket försiktigt av etiketten.
3. Om det misslyckades, eller om kanske bara "översta" lagret gick av,
doppa tops i "ren bensin" (vit liten flaska, köpes i valfri matbutik tex) och blöt ner, sen skall det gå att pilla loss. Klisterrester försvinner alltid med ren bensin.

Loopus, Gsmhacker, Sanna:
Label Off
Image
Använd tops och trasa

Jag gör som så att jag sprutar Label Off på prislappen/etiketten, väntar ett litet tag (10 sek kanske) så att medlet går in i prislappen. Därefter tar jag bort prislappen med fingrarna, går ganska lätt. Vanligtvist tar jag lite mer label off och tar bort resten. Sedan sprutar jag label off på en topps och tar bort eventuella klisterrester. Sist lite försiktigt med en lätt fuktig trasa där prislappen suttit. Funkar alltid prima. Det enda dåliga är att om kartongen blivit blekt är kartongen aningens mörkare där prislappen suttit.

BelfegorC4
Ta elektronikspray på en tops, blöt ner klisterlappen 2-3ggr sedan drar du bort den. OBS!!! Ska inte göras om kartongen inte har kvar sin glatta yta =)

Bonomaul
Jag har märkt att en bomullstuss är mycket effektivare (och känns på något sätt skonsammare) än tops också. Strukturen på bomullen hjälper till att samla upp klisterrester på ett utmärkt sätt.

Instagram #sndb.se