• FAQ: Vikter

  • Svar på vanliga frågor som rör NES.
Svar på vanliga frågor som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #130955  by BelfegorC4
 
Snutteliten wrote:
torsten.r wrote:Och vad lärde man sig av det här?
Jo, Att man bara behöver betala 11kr i frakt om man skickar Ice Climber eller Ice Hockey med bristande emballage :D
Ja, om man skicka den förra året. :roll: ;)
Ekonomibrev 11kr, har jag missat något? :-?
 #130956  by Snutteliten
 
Jo, men det é ju fortfarande 2 frimärken à 6kr/st.
 #130959  by Smart Cat
 
Nej, Ekonomibrev går på 11:- och 3 dagar.
 #130963  by Snutteliten
 
Belfe: :good: O:)
 #182287  by SuperGamer
 
Vid något tillfälle har jag sett rabattfrimärken till salu på Tradera. Jag tror inte att rabattfrimärken ges ut nu för tiden, men de som finns är giltiga och med sådana kan man få ner frakten avsevärt. 1up använder rabattfrimärken och kan därför tjäna en hacka på frakten då han tar ut normal fraktkostnad. För övrigt en rolig tråd!

Jag har också märkt att Posten inte brukar invända om vikten överskrids med bara några få gram. I de allra flesta fallen kommer breven fram även om man egentligen skulle ha satt på två frimärken till.

Vikten på enskilda saker i NES-samlingen kan ju också vara av intresse om man vill veta hur mycket hela ens samling väger. Bara för att kunna säga: Jag har X kg NES hemma.
 #182289  by Smart Cat
 
SuperGamer wrote:Jag har också märkt att Posten inte brukar invända om vikten överskrids med bara några få gram. I de allra flesta fallen kommer breven fram även om man egentligen skulle ha satt på två frimärken till.
Sker inte kontrollen bara med stickprov? I så fall kan man ju överskrida lite mer än bara några gram och ändå klara sig.
 #444860  by ^MeTaNoLiC^
 
angående vikter på spel/carts så finns det nog hur många olika som helst..
har nyss haft isär och rengjort en massa spel och kretskorten finns i en del olika varianter.. en intressant sak jag upptäckte var att metroid har plats för batteri (sitter inget där givetvis) men man kan ju fundera över varför platsen finns där.. kanske hade dom tänkt göra det på "riktigt" så man slipper skriva upp massa svårtolkade koder hela tiden..
 #444866  by Mango
 
Här finns svaret:

http://www.digitpress.com/forum/showthread.php?t=20102
Metroid, Kid Icarus and Zelda were all originally on the Famicom disk system which supported writing to the game for saving. Who knows why at the time that Metroid and Icarus were altered to support passwords instead, maybe it was going to be too expensive but it's quite clear that Nintendo had it planned to some degree.. Zelda came next and it supported battery.
 #462162  by Highwind
 
Jag har här mätt upp vikten på några objekt som saknar nuffror. :)

small box - 22,35g
frigolit 0,91
converter 56- 57,5 jag hade 2 converters, såna man kopplar ihop med japanska-spel, den ena vägde 56, och den andra vägde 57,5
 #798195  by highwindNOW
 
Uppgifter för vad en FDS (komplett) väger saknas. Om det med "komplett" menas FDS samt adaptern som man kopplar mellan FDSen och Famicomen så väger detta kompletta paket 1380 gram.
 #798211  by segasonic
 
Jag uppdaterade huvudinlägget :good:

Instagram #sndb.se