• Borttagning av klistermärken/prislappar

  • Svar på vanliga frågor som rör NES.
Svar på vanliga frågor som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #98650  by Johnny
 
Smart Cat wrote:Om man söker på Label Off på google så kan man få fram att både Micro-bildelar och Elfa säljer en motsvarande produkt så du behöver inte åka till Norsborg.
Har ringt till både Svanström och Clas Ohlson och de har varken den eller motsvarande produkt.

Men jag hade tänkt åka dit idag så jag kan ta med några flaskor hem om det är någon mer som är intresserad.
Ja, ta gärna en extra. Jag behöver! Kanske försent och säga nu dock? :)

 #98797  by Sunking
 
Smart Cat: Har du en label off flaska över vill jag absolut köpa en av dig.

 #98798  by Tawny
 
det är här samlarna skiljer sig från hamstrarna.. jag orkar inte ta bort klisterlappar :)
:oops:

 #98804  by Smart Cat
 
Jo, jag har faktiskt exakt 2 flaskor över. Är ni intresserade?
Johnny, vi kan väl mötas i stan (om du orkar ta dig dit) och Sunking kan väl pm sin adress. 70:- pröjsade jag för flaskorna så det blir priset på dem.

 #98805  by Smart Cat
 
Tawny wrote:det är här samlarna skiljer sig från hamstrarna.. jag orkar inte ta bort klisterlappar :)
:oops:
Fast kartongerna blir ju ännu finare när man tar bort klisterlapparna. Hatar när det sitter prislappar eller sån där färgade, runda klisterlappar på kartonger eller Lp-omslag. Det förfular. :evil:

 #98813  by Johnny
 
Smart Cat wrote:Jo, jag har faktiskt exakt 2 flaskor över. Är ni intresserade?
Johnny, vi kan väl mötas i stan (om du orkar ta dig dit)
Yesbox, jag vill ha en! Kan mötas i stan!
Skriver till dig efter jobbet, måste springa... lite brådis nu :)

 #98840  by Sunking
 
Smart Cat wrote:Jo, jag har faktiskt exakt 2 flaskor över. Är ni intresserade?
Johnny, vi kan väl mötas i stan (om du orkar ta dig dit) och Sunking kan väl pm sin adress. 70:- pröjsade jag för flaskorna så det blir priset på dem.
Jag har svarat på ditt PM katten.

 #98897  by Ufouria
 
Smart Cat wrote:Fast kartongerna blir ju ännu finare när man tar bort klisterlapparna.
Prislapparna på en del kartonger är charmiga, beror på vart de sitter och hur de se hur. En skavig prislapp där det bara står 199:- är inte särskilt charmig men det kan däremot en fin liten prislapp där det står inköpsställe på vara.

 #98899  by dalapower
 
Skum läste trodde ni tala om Johnny Walker Red Label :lol: Innan jag läste lite mer :D

 #98937  by Johnny
 
dalapower wrote:Skum läste trodde ni tala om Johnny Walker Red Label :lol: Innan jag läste lite mer :D
Va? Det är ju det vi pratar om :)

 #98990  by Gsmhacker
 
Image

:wink:

 #99298  by Sunking
 
Sanna wrote:
Smart Cat wrote:Fast kartongerna blir ju ännu finare när man tar bort klisterlapparna.
Prislapparna på en del kartonger är charmiga, beror på vart de sitter och hur de se hur. En skavig prislapp där det bara står 199:- är inte särskilt charmig men det kan däremot en fin liten prislapp där det står inköpsställe på vara.

Håller fullständigt med :)
Vissa prislappar hör till, och de tar jag absolut inte bort.
 #440633  by Tamagon
 
Vet att det fanns en tråd förut med massa smarta sätt att ta bort klisterlappar från kartonger. Var bl.a snack om ngn sorts bromsrengöring från biltema om jag inte minns fel? :koopa:
 #440634  by Nils
 
1. Ta absolut inte bort klisterlappar från kartonger ;)

2. När Kapten Krok tar bort klistermärken på kassetter värmer de upp dem med en viss grej som gör så att klisterlapparna lossnar med labeln skadas ej. Samma kan nog funka med kartonger.
 #440635  by Widar
 
Label off(eller vad hette den?) från Biltema har jag blivit tipsad om, behöver själv införskaffa en burk!
 #440663  by Ufouria
 
Slog ihop med denna tråd (senaste inlägget okt 2008 :o)

Label Off har jag bara använt och det funkar bra på det mesta men inte GB kartonger, fråga mig inte varför.
Om prislappen är fin så ska den såklart sitta kvar!! Det är rester av prislappar jag tagit bort.
 #440684  by smid
 
Dessa har jag en del av. Är det Åhlens som hade den? Eller har de bara en annan lika stor och ful? Kommer inte ihåg om det finns olika i denna klass av fulhet...
 #440719  by smid
 
Just jäklar, Ellos också. Eller så kanske bara dom? Minnet sviker :(
 #441017  by Tamagon
 
Nu har jag kollat runt på 5 olika butiker: Biltema, Laitis, Stapler, Åkerbloms och på Gubbdagiset. Label off säljs inte längre!!!! Fått tag i ngt som heter label cleanse lr ngt som de skulle ringa upp om de kunde fixa fram åt mig. Ngn som vet ngt om label cleanse, cleane ngt sånt? BRA lr ANUS?
 #441034  by Tamagon
 
Frågade om ersättningsprodukt men dom på biltema och på stapler som hade haft label off tidigare sa att de inte visste vad jag svammlade om :C Kan det vara den där label cleanse som är ersättningen? stor flaska med som en pensel på spraymunstycket, var ngn sorts oljebasserat medel.
 #441216  by Snutteliten
 
Oljebaserat ska man allt akta sig för om man int vill ha stora fettfläckar som int går bort. [-X
 #441830  by Tamagon
 
label off är oljebaserad den med det ska tydligen gå bra så länge man har en glansig yta under lappen så sa de till mig när jag var ute och frågade runt efter produkten.
 #441836  by Mippy
 
Hmm, betyder det att man inte kan använda det till manualer och annat i pappersform? Om svaret är ja, finns det då något annat man kan använda istället?
 #443458  by Gooner
 
Inte ta bort [-X
Ingen som sitter på en rulle prislappar som man kan använda till att lappa över skador? :badgrin:
 #443522  by smid
 
Det har diskuterats tidigare, dock vill man ju ha de fina med datum och namn på butik. Riktiga dvs :)

Instagram #sndb.se