• Ljuspistoler och regioner

  • Svar på vanliga frågor som rör NES.
Svar på vanliga frågor som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #169271  by Team_f
 
Vilka ljuspistoler fungerar i Bergsala nes. Finns det någon spärr mellan olika europeska länder?
Kan man avläsa på pistolen om det är en bergsala?
vad betyder 004,005 osv? Skiljer dom åt något?
 #170182  by Tawny
 
bra fråga, rent instinktintivt känns det som om svaret är att zappern är "regionsfri", men folk får gärnsa kolla sina zappers och återkomma
 #170208  by sundrik
 
Jag har 3 röda och 2 grå. Alla är 005.
Hade jag haft tjock-tv, så hade jag kunnat testa på USA nes. men tyvärr.
 #170239  by Team_f
 
Spontant så borde det inte funka, med tanke på att det inte är samma hertz och antal linjer på en ntsc tv?
 #170528  by sundrik
 
Här var det inga ankor som dog. Inte på mitt amerikanska eller svenska nes. Funkade inte med lampan-trixet alls.

Men båda registrerade missar.
 #171551  by Wompa
 
Jag har ett German NES och där fungerar inte en enda av våra Svenska kontroller... Zappern är stendöd :(
 #171640  by Wompa
 
Den fungerade på Polaren Kines NES som är en eftermarknads enhet... Mer vet jag inte... :$
 #172785  by WERY
 
SCN och USA har samma region på alla sina tillbehör, åminstone dom jag prövat. Kontroller och Zappers. PAL eller NTSC, 50 eller 60 Hz spelar ingen roll, det funkar lika bra.

Sen finns det ju massa muppiga grejer från Tyskland, Holland och Frankrike men jag samlar bara på SCN grejer i Europa så jag får aldrig uppleva dessa problem utom i ett fall. Jag har en Four Score som varken funkar på nåt av mina NES. Har bara USA och SCN så då måste det vara nåt annat lands skit.

Detta visar tydligt konsekvensen av nintendos inkonsekventa beslut att låta fler länder än Sverige distribuera deras produkter. Dom skulle gett bergsala ensamrätt i Europa och alla länder borde ha varit tvungna att importera SCN spel med A4 papper på Spanska, Tyska, Franska osv. Det hade varit bäst för alla om det vore på det sättet.
 #172838  by Wompa
 
Verkar som att Tyska grejer inte fungerar på Svenska NES isf... och tvärt om...
Blir att skaffa en Bergsala konsol och lira på så man kan använda dosorna! \:D/
 #173299  by nes_nerd_no_1
 
Wompa wrote:Verkar som att Tyska grejer inte fungerar på Svenska NES isf...

Va? Vart har du fått det ifrån? :koopa:
Last edited by nes_nerd_no_1 on 15 Jul 2009, 18:56, edited 3 times in total. Reason: Nej då Belfe, som du ser har jag bara citerat ett litet stycke! ;)
 #173353  by Wompa
 
Precis... Det jag skrev innan kan ni skita i... Det var totalt felskrivet.
Tyskenheterna verkar vara lite handikappade men vafan det får man leva med.

Instagram #sndb.se