• Hyrspel

  • Svar på vanliga frågor som rör NES.
Svar på vanliga frågor som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #346728  by poppe
 
Misstänker också det.
 #346732  by Pinge
 
jag har två stycken SMB hyrspel från samma butik hemma, kan ju kolla med dom... om dom inte har samma nummer så man utgå ifrån att alla kassetter hade unika koder
 #349425  by kralleman
 
Flintstones 2 finns tydligen också. Köpte ett ex idag och har postat bild i senast köpta NES-spel.
 #349493  by Mango
 
Wow, det var inte dåligt! Var har du hittat allt? :)
 #349499  by kgoster
 
samlat letat dock har inte favorit spelet dykt upp an nån som har goones 2 på yapon o sälja??
 #350622  by Ufouria
 
Jäklar vad nice det skulle vara att få tag på ett hyrspel från videobutiken man hyrde spel i som barn. :love: :love: :love:

Kommer inte ihåg vad videobutiken hette som jag hyrde spel i men det kan ha varit något med Glädjens videobutik.
Någon som har ett hyrspel från Upplands Väsby? Ska inte lura det av er det men det vore helt fantastiskt att få se en bild!
 #352430  by Ufouria
 
O:)

168 --> 169 (om nu inte det har glömts att ändra den siffran)
 #353563  by Pinge
 
jag har sett minst två betydligt större hyrspelssamlingar! men nice ändå
 #353589  by goguran
 
Jäklar vad nice det skulle vara att få tag på ett hyrspel från videobutiken man hyrde spel i som barn.
På tal om det så sålde du ett hyrspel till mig från Edvinssons i Hultsfred, min gamla hyrbutik =)
Tror det var metal gear, kul överraskning! :D


Snyggt Kgoster, ser ut att vara väldigt bra skick på grejerna!
 #353690  by Shredder
 
Kommer att plocka in ett dussin hyrspelsboxar runt jul eller tidigare. Vet inga titlar ännu men det gör det hela ännu roligare. Jag hojtar till när det är dags för er att ta del av hyrspels-kakan.

Trevlig helg!

/Shredder
 #354210  by goguran
 
Oh, vilken teaser ;)
Ta det efter jul så man hunnit komma tillbaka i ekonomisk balans efter julklappar å grejer.
 #354213  by Shredder
 
goguran wrote:Oh, vilken teaser ;)
Ta det efter jul så man hunnit komma tillbaka i ekonomisk balans efter julklappar å grejer.
Haha! "Den som spar han har - mer av vad Shredder kommer att ha!"

:DOG
 #354221  by Ufouria
 
Tur att jag har mina slantar sparade då. :)
 #354416  by rogerxy
 
Ang. hyrspels-FAQ:n så är det 174 spel listade och inte 169 (enligt min räkning)
"Athletic World" kan läggas till också, så har vi 175. Jag har dock 176 på min lilla lista, får dubbelkolla
 #355579  by Kreese
 
Hade varit käckt om man kunde checka för spel i databasen så de blev markerade som hyrspel.
 #355639  by Pinge
 
och även om man kunde scanna in omslagen till hyrspelen!
 #359561  by toffe-86
 
En fråga jag funderat på länge nu, har fått svar på den men ingen som gett ett ordenligt svar.
Adventure of Lolo, släpptes det med i sverige, finns det CIB? eller bara som hyrvariant?
 #359791  by nes_nerd_no_1
 
Det finns både och! Det kom först bara som hyrspel, men sedan släppte Bergsala det med CartInstructionsBox.
det är dock ett väldigt ovanligt spel, och inte helt enkelt att hitta ett komplett SCN-exemplar, men visst finns det! :yes:
 #359815  by Pinge
 
ett hos mig bl.a
 #359824  by nes_nerd_no_1
 
Har du både hyrvarianten & CIB-varianten Pinge? :)
 #359827  by Pinge
 
nej, jag har gjort mig av med alla hyrspelen! har bara CIB varianten kvar..
 #359828  by tjibynn
 
de e väl EEC på flärparna på Lolo kartongen va ?

inte SCN...

jag blir inte riktigt klok på om min box e den rätta.. databasen här o på andra sidor hjälper mig icke heller..
 #359842  by tjibynn
 
de finns ju inte scannat ju...hmm...
 #359843  by nes_nerd_no_1
 
Alla (typ tre) svensksålda exemplar som jag har hållt i har iaf haft EEC på sina flärpar...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

Instagram #sndb.se