• Hyrspel

  • Svar på vanliga frågor som rör NES.
Svar på vanliga frågor som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #359847  by Pinge
 
EEC är det som gäller! har även haft en dansksåld som också var eec
 #359850  by tjibynn
 
oki..då har jag nog rätt box iallafall..

synd man inte har scanner.. dags att uppdatera databasen m lite pics tycker jag...
 #360195  by toffe-86
 
Ok, hojta till när någon råkar få tag på en dublett, tack för svaren! (Adventure of lolo)
 #360782  by goguran
 
Jag har Tecmo Cup - Soccer Game med klistrad manual, hittade inte den i listan.
Omslaget är dock lite weird då någon har klippt bort vissa delar av det, har för mig att det inte är en sönderklippt kartong.

Kan ta en bild när jag är hemma. :good:
 #360794  by Pinge
 
gör det! det heter det ju "Tecmo Cup Football Game" , men har dom använt det amerikanska som modell till hyrfodralet så kan det mkt väl stå Soccer game som det heter i amerika
 #360853  by Ufouria
 
Någon som minns att det stod "skyltex" på hyrboxarna som stod ute i videobutiken där man valde vilket spel man skulle hyra? Jag minns inte alls. Det enda jag minns var att det var hyllor (som skulle vara perfekta att displaya spelen med framsidan utåt) där hyrfodralen stod med framsidan för det mesta utåt. Kommer inte heller ihåg om det hände att man bestämt sig för något spel och så visade det sig att alla exemplaren var uthyrda. Är det inte någon som har bild på hur det såg ut! [-o<
 #360857  by genne
 
jag minns inte riktigt men jag har ett svagt minne av att bakom varje spel i butiken jag hyrde i satt det ett instick bakom glas med framsidan på hyrboxen där det stod uthyrd tvärsöver.

Kan inte minnas att dom hade skyltex boxar i just den butiken men det borde ju rimligen ha varit så att någon butik använde sig av det varför skulle dom annars finnas.
 #360860  by Shredder
 
Hemma har jag ett dussin instick som det står skyltex på. Har även 3 klistermärken som det står uthyrd på och gissar att just dessa används i hyllorna.
 #361030  by goguran
 
Här kommer några skraltiga kort, har en dålig kamera. :cry:

Image
Image

Roligt är att det står soccer game på framsidan av omslaget med fotball på manual.
Men det är väl som sagt den amerikanska framsidan.
 #361038  by Pinge
 
har nu lagt till den i listan!
 #361071  by poppe
 
goguran wrote: Roligt är att det står soccer game på framsidan av omslaget med fotball på manual.
Men det är väl som sagt den amerikanska framsidan.
Det är väl flera av insticken som det står Rev a på om jag inte minns helt fel.
 #361078  by goguran
 
Det är väl flera av insticken som det står Rev a på om jag inte minns helt fel.
men det står ju även fotball game på sidan och baksidan av insticket!? har de översatt det själva och varför inte då framsidan?
att det är rev-a omslaget spelar väl ingen större roll på andra spel om det är samma namn men här blir det väl lite konstigt?
 #361081  by rogerxy
 
Det har de förmodligen ja, det är samma sak med första Turtles-spelet, det är REV-A men det står fortfarande "Hero" istället för "Ninja" i loggan.
 #367091  by Shredder
 
Har 2 st hyrspelsboxar utan spel och instick fast med klistrade manualer på insidan:
Blades of Steel
Adventures of LOLO

Någon som är intresserad av dessa? :roll:
Last edited by Shredder on 25 Jan 2011, 10:42, edited 2 times in total.
 #367139  by Smart Cat
 
Shredder wrote:Har även 3 klistermärken som det står uthyrd på och gissar att just dessa används i hyllorna.
Lando har lagt ut några nya skyltar som det står uthyrd på:
http://www.tradera.com/Nintendo-Nes-Hyr ... _126297571
http://www.tradera.com/Nintendo-Nes-Hyr ... _126297703
http://www.tradera.com/Nintendo-Nes-Hyr ... _126297762
 #367206  by Sol
 
Vad fick du för Lolo av Sanna? Riktpris gillas då jag har ett ex.
 #620896  by Sonefors
 
Kom samtliga spel i denna FAQ med Yapon-klistermärke på kassett samt ett hyrinstick (och klistrad manual) eller finns det undantag? Antar att många tidiga spel som DK, Clu Clu mm endast fanns med sönderklippt box? Någon som har koll får gärna upplysa mig.
 #626731  by Tronin
 
Dags att komplettera listan med Spider-Man.

Edit:
Dessutom ska spelet in i FAQ: Vilka spel släpptes som ESP i Sverige då det bevisligen är ett av spelen som släpptes i Sverige med svensk A4-manual.
 #626735  by rogerxy
 
Det där är ju en sönderklippt kartong, alltså inget spel som officiellt är släppt som hyrspel.
 #626742  by Tronin
 
Fast det är ju inte det enda spelet som haft sönderklippt kartong, så jag antog helt enkelt att det skulle räknas.

Nåja, spelet ska i vilket fall som helst in i FAQ: Vilka spel släpptes som ESP i Sverige.
 #626773  by Sonefors
 
Och beviset är? Det där exemplaret har du kunna knåpat ihop själv nu ikväll. Inte för att jag tror det, just saying. Är kralles ex också ESP?
 #626854  by Tronin
 
Min editering hörde inte hemma här, så jag valde att skriva flytta över min fråga till rätt tråd.
 #691712  by Rickard Ingvarsson
 
Är det någon här som känner RetroVision på Tradera?
Charlie Hallberg heter han IRL.

Han köper ju mycket hyrspel och jag hade lite mailkonversation med han idag.
Han påstår sig ha en komplett lista över alla Yapon som släpptes, men "vill hålla på den ett tag".

Kan han ha fått tag på en officiell sådan någonstans eller bluffar han?
 #691751  by i<3zelda
 
Låter som skitsnack men klart möjligheten finns. Kanske jobbat inom hyrbranschen eller har nån bekant som gör, som då sparat alla papper osv. Sannolikheten är dock väldigt liten, å vad skulle han tjäna på å "hålla på den ett tag?" :p
 #691754  by JBH
 
Låter lite som något i stil med "Jag har ett Iron Tank med svenskt A4-blad, men du får inte se det" :)
 #691775  by RobTho
 
Jag har sett listorna över spelen han har i alla fall. Herregud säger jag bara, finns det ett yaponspel så har denna killen det :D

Det var dessutom han som köpte mitt Pro-Am II i hyrbox!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Instagram #sndb.se