• Hyrspel

  • Svar på vanliga frågor som rör NES.
Svar på vanliga frågor som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #691778  by Sonefors
 
RetroVision hette JuNKy tidigare om det namnet är mer bekant. Jag har haft mycket kontakt med honom och sålde en stor del av mina hyrinstick till honom, även en del hyrspel. Listan han har kommer troligtvis från tiden vi hade som mest kontakt strax efter RSM förra året och det är samma lista som vi har här.
 #691795  by Ufouria
 
Jaha, det är han :) Misstänkte nästan att det måste vara någon som är gammal i gamet.
 #694349  by Nintendo 89
 
Rentals which were released in Finland but not in Sweden?
viewtopic.php?f=10&t=1305
Addams Family
Darkwing Duck
Kirby's Adventure
Mega Man 5
R.C. Pro-Am II
Super Turrican
Wrestlemania


GW
Fantastic Adventures of Dizzy
Firehawk
Mig 29 Soviet Fighter
Super Sports Challenge
Ultimate Stuntman
Micro Machines
Last edited by Nintendo 89 on 15 Jun 2015, 19:34, edited 2 times in total.
 #694367  by i<3zelda
 
You got mm5 for rental in Finland? Bet Sanna would be interested in it, is There proof of this?
Last edited by i<3zelda on 08 May 2014, 19:28, edited 1 time in total.
 #694401  by Nintendo 89
 
I've seen the pictures and its on list. Not many pieces known to mayby 1-2. Mayby sir-kitaristi own it?
 #694403  by Ufouria
 
Yes :yes: and also another Finnish collector.
 #694444  by i<3zelda
 
Wow that's cool! Sanna inget intresse i att skaffa en? :D
 #694762  by JBH
 
Wow, the Mega Man 5 rental looks so nice!
 #694767  by Ufouria
 
Yes, very beautiful! :MM :birdo:
 #694790  by i<3zelda
 
That's really nice! Can you enlighten us with when you bought it, from where and maybe also at what price? :)
 #694803  by Sir-Kitaristi
 
One finnish guy bought nes bundle from huuto.net which included 10 rental games plus console and paid 150€. This bundle included also mega man 5 and rc pro am 2. The original seller was from small city in Finland so I think these games were only available for rent in that area (just like I've heard that Maniac Mansion swe/swe version was probably for sale in small stores in finnish-swedish areas like Vasa - not 100% sure about that).

I bought those 10 rental games from that lucky guy who agreed that he made a good deal with that 150€.

If I remember right I paid 700€ of those 10 rental games because I was missing 8 games of those 10 games :)

2 well known copies founded so far of that MM5, RC Pro-Am 2 is the only known :good:

The year was 2012, summertime!
 #694805  by i<3zelda
 
Thanks! We'll sounds like there probably aren't too many of them around at all the , no matter how hard you search :p big congrats in order then, really nice copies
 #710431  by dallen96
 
Såg att yoshis cookie ej fanns i listan, men jag har nämligen hittat en
Image
 #734881  by Lyret
 
Står ju med i listan men ser inte dom gamla bilderna, denna var dock kul o finna
tillsammans med RC Pro Am 2 i samma paket.

Även Sword master fanns med och den ser jag inte i listan
Attachments:
rc8.jpg
rc8.jpg (100.93 KiB) Viewed 25863 times
 #734968  by segasonic
 
Uppdaterat.
 #735526  by Lyret
 
Bildbevis på den första? kända?
Sword master då

Som ni ser har alla norsk text på insticken men inuti så har den inklistrade manualen svenska.
Attachments:
BOOM.jpg
BOOM.jpg (102.63 KiB) Viewed 25802 times
BOOM.jpg
BOOM.jpg (102.63 KiB) Viewed 25802 times
 #735529  by Lyret
 
Ja jag tänkte väl de :)
Var jag som fick komplettera upp listan då det inte fanns för några dagar sedan :)
 #756363  by Ufouria
 
RC Pro-Am II (norsk eller dansk?) ska väl läggas till i listan eller är det bara svenska uthyrningsspel?
 #756370  by segasonic
 
I topic (i den andra tråden) står det "i Sverige", men en bonusrad går ju alltid att lägga till. Är det en norsk eller en dansk version?
 #756372  by segasonic
 
:good:
 #759310  by Nightkiss
 
(Ang hyrversionen av spiderman igen: Vem har sista ordet eller vem /vilka är neskungarna? Kartongen är ju vanlig som sagt
och som ni skrivit är det inget äkta instick mao. Ska den här räknas som en hyrversion eller vanlig version? Den har ju säkerligen
hyrts ut men den har ju också sålts någongång av lekia som en vanlig. Jag behöver komma i kontakt med den ultimata neskungen
som är erkännt domare i sånna här frågor. Vi kanske rentav ska restaurera den till en vanlig igen? Nu är den på hyrlistan vilket
innebär att ingen kan skaffa sig en komplett hyrsamling av nesspel... för övrigt, länka gärna till bilden där så folk kan se hur den
se ut också är väl lika bra) MVH/Micke PS: bäst för alla kanske är att vi vaskar den helt och hållet??
 #759332  by segasonic
 
La til en notis längst ner i trådens (inte denna tråden) huvudinlägg.
 #759369  by Hrossharsgrani
 
Vad är det som talar för att Spiderman "säkerligen" har hyrts ut? Är det endast att någon satt in en kartong i en hyrbox?

Menace Beach (Color Dreams) bör läggas till på listan. Soccer ligger på fel plats i listan.
 #759383  by segasonic
 
Bytte till "kan ha", eller har någon annan ett bättre förslag?
La Menace Beach under Wendros då de andra spelen från Color Dreams finns där. Är det rätt?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Instagram #sndb.se