• Versioner av originalkonsolen?

  • Svar på vanliga frågor som rör NES.
Svar på vanliga frågor som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #626785  by Lyret
 
Tack Sone :) extremt ovanlig lät ju spännande .... :D:D
Sanna, han som jag köpte den av vidhåller att han köpte den i Sverige, men ska fråga ut honom ordentligt :)

Synd att inte manualen fanns kvar, eller något spår av någon prislapp på kartongen.
 #626816  by aerobert
 
Så pass sent som 93 så är det säkert nån butik som kommit över ett restparti eller att Bergsala helt sonika skickat ut det lokalt i Sverige. Nypriset skulle väl ha varit 599kr? Ett lågbudgetalternativ för de som tyckte att SNES var för dyrt.
 #626817  by Lyret
 
Han har köpt den på Coop i Uddevalla för en massa år sedan säger han nu
 #626848  by Lyret
 
Fast i vanliga fall brukar ju så vara fallet ;) fast inga regler utan undantag, är det väl man säger :)
 #626864  by MilleN
 
Den konsollutgåvan i sig är ju ganska tråkig tyvärr, med bara en hk osv. Är det plats för big box-mario i?
Svårt att hitta en köpare som vill ha just en sådan tror jag, men kul fynd :) Är plastpåsen till konsollen original? Ser ut att vara kass passform, eller ska konsollen bara vändas kanske?

Image
Last edited by MilleN on 21 Oct 2015, 08:26, edited 1 time in total.
 #644608  by YellowBird
 
Köpte nyligen en SMB 3 kassett med märkningen NES-UM-SCN på framsidan av ettiketten.
Den ovanliga utgåvan som diskuteras tidigare i denna tråd.
Säljaren säger sig vara säker på att det köptes med ett komplett exemplar (inte SMB 3 bundle) när SMB 3 släpptes i Sverige.
 #668904  by Lyret
 
Någon som vet om denna versionen någon gång släpptes i Sverige?
 #668907  by Lyret
 
Ska kolla detta :)
 #669272  by Lyret
 
Här kommer kvittot, men hur vida detta är en "fulimport" har jag inte en aning om...
 #670332  by Lyret
 
HOL stod det på flärparna
 #684714  by kralleman
 
Leksaksmagasinet sålde sådana. Jag har haft två stycken från just leksaksmagasinet. De kom med en kopierad svensk manual som jag även sett i andra sidoimporter. Rätt ovanliga. Står nog om den på någon tidigare sida i denna tråd, men bilden kanske har försvunnit i flytten.
 #689483  by Santanagti
 
En fråga här fick tag på konsoll komplett med kartong och allt.Men kartongen är märkt EEC och manual,konsoll och spel märkt SCN.fanns det såna eller?
Last edited by KarlChristianLund on 20 Apr 2014, 07:39, edited 1 time in total. Reason: Tråd flyttad.
 #719595  by Lyret
 
Vi har tagit upp denna modell innan men nu så har jag en hemma med den svenska manualen.
Leksaksmagasinet klisterlappen som Kralle sa :)
Attachments:
HOL2.jpg
HOL2.jpg (97.87 KiB) Viewed 23676 times
HOL1.jpg
HOL1.jpg (161.33 KiB) Viewed 23676 times
HOL.jpg
HOL.jpg (147 KiB) Viewed 23676 times
 #727620  by xeorix
 
Äntligen fick jag svar på om det var BB eller SB av SMB som skulle vara i min kartong. Tack än en gång SNDB :)
 #747559  by Lirod
 
Kom Ice Climber- och Super Mario Bros.-utgåvorna med kartong till spelen?

Var på kartongen sitter Imported By Bergsala-märkningen? På baksidan?
 #747565  by Lirod
 
Om det stämmer vilken version av Ice-Climber, den första och omärkta? Vilka manualer följde med de två Ice-Climber-konsolerna?
 #747603  by Lirod
 
Någon som har nya eller icke-hopplockade Ice Climer-utgåvor av Control Deck?
 #747648  by WERY
 
rakapparat wrote:http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/01 ... c197c7.jpg
den här versionen släpptes aldrig i norden med SCN märkning va? Oklart ännu vad som står på flärparna på boxen men konsolen är Bergsala importerad i varje fall.
Den kartongen är amerikansk, då Challenge Set såldes där med SMB3 till. Kartongen har en oval SoQ och bilden på SMB3 föreställer den amerikanska boxarten, där texten "The biggest most exciting MARIO BROS. adventure yet" står ovanför SoQ på den boxen. Jag vill även minnas att den utgåvan av SMB3, hade en "Not for resale"-tejp, runt den lilla kartongen som fanns med i paketet

Om det inte är en "fulimport" så kan ju någon ha lagt en svensk NES och komplett SMB3 i den amerikanska kartongen. Hittar man dock den kartongen med SCN på flärparna, då är det en äkta sådan utgåva

Edit; En jämförelse med de vanliga kartongerna: (SCN t v, USA t h)
Image
 #767592  by MilleN
 
Lirod wrote:Någon som har nya eller icke-hopplockade Ice Climer-utgåvor av Control Deck?
Denna ska bara ha legat i garderoben hemma hos en gubbe sedan ny :)

Eec-märkta flärpar på konsollboxen, slät yta på enheten. Scn-märkt ice climber-manual, treskruvars helt omärkt kassett och omärkta flärpar på spelet.
Attachments:
20151011_152807.jpg
20151011_152807.jpg (719.86 KiB) Viewed 21448 times
20151011_153616.jpg
20151011_153616.jpg (551.36 KiB) Viewed 21448 times
20151011_152327.jpg
20151011_152327.jpg (831.91 KiB) Viewed 21448 times
 #796172  by danskdynamit
 
Jag har kommit över en version av action setet som garanterat inte är ett hopplock då det har legat hemma hos gubben jag fick det av sen det var nytt. Han har bara plockat ut konsolen och låtit resten ligga.

Action Set med SMB/Duck Hunt och Zapper
EAN kod, Swe Nor Den Fin Ice
Flärp: NES-ACMH-SCN och Gulgrön färgkod på flärparna (Detta är det enda som skiljer boxen från EEC varianten)
SOQ finns, IBB finns.
Släpptes med konsol manual SCN-3
Zapper Manual SCN-1
Bergsala svarskort NES-SCN-4
Reklam blad SCN-GP-2
SMB/DH Manual NES-HM-SCN-1 med ett litet inringat T över koden och Gulgrön färgkod på hörnet av manualen.
Kasett. Fram NES-MH-SCN; Bak: SCN
Last edited by danskdynamit on 29 Nov 2016, 18:59, edited 1 time in total.
 #801493  by Segafreaks
 
Lyret wrote:Vi har tagit upp denna modell innan men nu så har jag en hemma med den svenska manualen.
Leksaksmagasinet klisterlappen som Kralle sa :)
Hur ovanlig är denna?:)
Vad är värdet cirka?
 #801508  by Segafreaks
 
Vann denna idag eller tog den på köp nu! :)
Vet ej om det var för dyrt men roligt att ha i samlingen!

800kr + frakt!

http://www.tradera.com/item/300806/2698 ... kontroller" onclick="window.open(this.href);return false;
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Instagram #sndb.se