• Versioner av originalkonsolen?

  • Svar på vanliga frågor som rör NES.
Svar på vanliga frågor som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #380391  by nes_nerd_no_1
 
Sol wrote:Kreese: De första exemplaren kom utan Ice Climber om jag förstår bl.a. Martins bok rätt. Men det kanske bara var de första 10 000 exemplaren.
Yepp. Och Sverker klagade i Plus på detta, då många kände sig lurade som inte hade fått med något spel till sina maskiner... :roll:
 #398421  by Sol
 
Första 5000 exemplaren borde det varit men enligt Jarhamn följde Ice Climber med från allra första konsolen då jag pratade med honom (mejl). Så Martins bok har nog fel där. (Roligt att jag svarade på mitt eget gamla påstående för något år sen utan att märka det...)

Den finns en kartong med SWE, FIN, DEN, NOR & ICELAND också, kanske står under klistermärket?
Edit: denna: http://pici.se/327609/
 #459489  by Jacke
 
Min pappa köpte ett NES för ett litet tag sedan, har inte hunnit kollat på det ännu så bad han skicka lite bilder. Enligt säljaren så ska NES:et vara köpt i Sverige (han som köpte den). Visade sig vara regionskod HOL på kartong och konsol, men på papperna är det FRA och helt plötsligt en mindre manual på svenska. Är lite små nyfiken på hur det hela kommer sig. Kan det vara något företag som har importerat själva och lagt till en svensk manual?

Är det någon som sitter inne på lite mer information än vad som har diskuterats tidigare här så skulle det vara roligt att höra :)


Här kommer det lite bilder på vad som följde med (orkade inte ändra storlek på bilderna där av spoilern):
Image
Image
Image
Image
Image
 #459492  by Ufouria
 
De där såldes som sagt i Sverige. Har sett minst ett tiotal. Får för mig att det var Expert som sålde dem. Varför vet jag inte, känns bara som det.

kralleman kanske vet lite mer.. eller om det är någon som har en prislapp på sin HOL kartong.
 #470445  by smid
 
Är du lat och orkar inte redigera ditt egna inlägg? Jag gjorde det i brist på annat nu på morgonkvisten :lol:
 #471260  by kralleman
 
Jocke: Lite sent svar kanske, men jag har två sådana konsoler med precis det innehållet du visar upp. Mina boxar har båda två prislappar ifrån Leksaksmagasinet! Personligen ser jag den här utgåvan som lite av en raritet, typ som konsolernas motsvarighet till ESP-spelen:) Sedan är det ju lite extra roligt att just den varianten på box inte kom till Sverige annars.

Lösa HOL-konsoler dyker upp lite då och då. Rätt nyligen hittade en användare här en sådan på en loppis någonstans i Sverige.
 #471261  by Ufouria
 
Leksaksmagasinet verkar vara kejdan som tog in konstiga regioner. Även dom som sålde Tecmo Cup ESP.
 #477360  by Kreese
 
smid wrote:Är du lat och orkar inte redigera ditt egna inlägg? Jag gjorde det i brist på annat nu på morgonkvisten :lol:
Hehe, grejen var nog att Smart Cat lagt dem på nesdb servern, om utifall de försvinner från min sida.
 #483443  by Majk
 
Tror att jag kan bidra lite till tråden (något sval, men ändå:))
Control Deck-93.jpg
Senaste släppet borde vara den Xevious postade.
"©1993 NINTENDO CO. LTD." står det på kartongen, det bör vara året utgåvan släpptes.

På kortsidan av kartongen finns spelreklam med spel som Mega Man 4, Mario & Yoshi mm, det styrker påståendet ovan ytterligare.
På manualen står det NES-SCN-4.

Det bör vara den mest sällsynta av alla kartongutgåvor. Någon som vågar sätta emot 8)
599 kr kostade den tydligen :)
 #483459  by Ufouria
 
Najs! :) Vad står det på kartongens flärpar?

Kul att de har lagt till Mega Man 4 där bland alla Nintendo-släppta spelen. Måste ha kommit hyfsat sent den där.
 #483462  by Majk
 
Sanna wrote:Najs! :) Vad står det på kartongens flärpar?

Kul att de har lagt till Mega Man 4 där bland alla Nintendo-släppta spelen. Måste ha kommit hyfsat sent den där.
Glömde bilden med flärparna på föregående bild ](*,) Den kommer här...
CD93_flärpar.jpg
 #487907  by Pinge
 
Wow, den var nice!
har jag aldrig sett förut.. iaf ingen där man sett SCN som regionskod!
 #537977  by Kobben
 
Gjorde ett loppisfynd långt ute på vischan i hälsingland. Ett Super Set i super-kondition. 50 spänn tycker jag var som hittat :D

Kartong NES-SSZZ-SCN
Manual SCN-3
Four Score Manual NES-A-FS(SCN)
OBS-lapp till Four Score NES-XZ-SCN
Svarspost NES-SCN-4
Spelmanual NES-ZZ-SCN-1
spel NES-ZZ-SCN
Snabbmanual NES-SSZZ-SCN
Color Coding SCN
Reklamblad NES-SCN-3

Bilder
Image

Image

Image

Image

Image
Någon som vet hur allt ligger packat i originalkartongen? Kul om allt ligger som det gjorde från början.
Last edited by Kobben on 27 Jun 2012, 23:04, edited 1 time in total.
 #538044  by wkd!?
 
Galet med 50 spänn för det paketet! Grattis :good:
 #538074  by Ashaman
 
fyyyyy... Det är ju inte ok...
jaja... man kan ju inte mer än gratulera...
Ursäkta :OT:
 #592138  by Lyret
 
Jag har fått tag i en konsol i orginalförpackning, serienummer 009494. Flärparna är omärkta, men jag hade en instruktionsbok med som det står SCN på.
Ice Climber versionen men de behövde jag nog inte säga ....
Blir inte klok på detta :S hur va de nu från början :) ......................... SCN manualen ska ju inte va med i första utgåvan, eller????!!!!???
 #592139  by Tronin
 
Jo: viewtopic.php?f=26&t=9190

Edit: Aha, my bad.
Last edited by Tronin on 27 Jan 2013, 21:17, edited 1 time in total.
 #592142  by Lyret
 
Ja konsol manualen är det jag menar :)
 #592145  by Lyret
 
Det hade ju helt klart varit kul o veta om man har fått tag på den första versionen eller inte :)
Med tanke på det låga serienumret så kändes de lite som en jackpot, men jag kan ju va ute o cykla :)
 #593823  by MilleN
 
Det vill jag också veta. Sedan undrar jag vilka det följde med kompletta spel till och vilka det bara var carts till?

Jag har en fin SMB-bundle utan spel och skulle vilja komplettera, är det komplett spel eller bara cart? Man borde väl fått manual till spelet iaf :)

Jag har för mig att jag hade en SMB-bundle när jag var liten och vill minnas att jag hade SMB komplett men kommer inte ihåg 100% :/
 #593827  by smid
 
Det va väl big box till SMB bundle, eller finns det med small box också? Bara cart kom väl endast smb/dh? Eller det med Tetris också?

Bakis som få, lite problem med minnet... :(
 #593839  by Vikeskar
 
Drog ett sms till Toffe-86.
Han borde ha någon smb bundle som han kan titta.

han är värre än en hamster på hamstra :P

EDIT:
Fick svar.
Han nämnde att några här på nesdb köpte nya bundlar av en norrman.
ska finnas bilder på det.

En av dom var SMB bundle med SB låda.
 #593851  by Vikeskar
 
Kan inte svara alls på det då jag har inte ens ett smb bundle liggandes :S

Funderade lite på min SMB3, hittade en enda bild, som inte går att förstora.
viewtopic.php?f=4&t=5323&p=129868&hilit=Konsol+bundle#p129868

Antar att SMB3 inte kom med någon box alls?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Instagram #sndb.se