• Versioner av originalkonsolen?

  • Svar på vanliga frågor som rör NES.
Svar på vanliga frågor som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #18689  by nes_nerd_no_1
 
Azox:
Soft! Jag har en likadan i samma skick. Fast mitt IC är i bättre skick dock ;)

Kostade int emig heller ett öre eftersom jag fick det av min bruds föräldrar! :D

 #18698  by Den där Marcus
 
Bonomaul wrote:Kom det aldrig ut en version som inte innehöll spel utan bara enhet och en eller två kontroller?
Kollar du mitt inlägg från 15 maj 2006 (i den här tråden) så ser du att jag beskriver just en sån utgåva. Du svarade ju t.o.m. att du trodde att du hade en sån box hemma... Verkar ha trollat bort bilderna från mitt webbhotell just nu dock? Ska leta fram den igen så att även den får vara med i listan.

 #18707  by Bonomaul
 
Den där Marcus wrote:
Bonomaul wrote:Kom det aldrig ut en version som inte innehöll spel utan bara enhet och en eller två kontroller?
Kollar du mitt inlägg från 15 maj 2006 (i den här tråden) så ser du att jag beskriver just en sån utgåva. Du svarade ju t.o.m. att du trodde att du hade en sån box hemma... Verkar ha trollat bort bilderna från mitt webbhotell just nu dock? Ska leta fram den igen så att även den får vara med i listan.
Haha.. det har du ju helt rätt i ju! :) Vad dum man kan vara ibland då.
Kolla gärna upp om bilderna går att få upp igen.

Men är du säker på att den inte innehöll något spel? Kan inte klistermärket vara borttaget?
Kanske går att se på frigoliten om det finns någon plats för ett spel. I SMB3 utgåvan så är det ju en klar och tydlig plats för spelet.

 #18709  by Ufouria
 
Förutom boxen där ice climber följde med så finns det ju en likadan box men där super mario 3 följde med i paketet (med ett super mario 3 klistermärke på boxen). Den boxen kom väll något senare än boxen med ice climber?

 #18710  by Bonomaul
 
Sanna wrote:Förutom boxen där ice climber följde med så finns det ju en likadan box men där super mario 3 följde med i paketet (med ett super mario 3 klistermärke på boxen). Den boxen kom väll något senare än boxen med ice climber?
Precis.

* CD med SMB3, EAN kod, Swe Nor Den Fin Ice (tryckt), flärp: NES-S-CD-SCN, SOQ finns, IBB finns.
Släpptes med manual SCN-3

Släpptes högst troligt som nummer 5. 6 eller 7 på marknaden.

 #18735  by Den där Marcus
 
Bonomaul wrote:Men är du säker på att den inte innehöll något spel? Kan inte klistermärket vara borttaget?
Kanske går att se på frigoliten om det finns någon plats för ett spel. I SMB3 utgåvan så är det ju en klar och tydlig plats för spelet.
Helt säker kan jag ju inte vara eftersom det inte var jag som köpte den ny i butik, men jag ser det som sannolikt av två anledningar; Det finns inga som helst spår efter något klistermärke eller annat på kartongen (annat än det om handkontrollen då) samt att jag köpte den av Ganheden och jag förstod det som att det var han som köpte den på Stor & Liten någon gång i slutet av 80-talet och han brukar ha koll på sina grejer. Dock är det ju 20 år sedan nu, minnet kan svika och klisterlappen med vilket spel som ingick kanske var väldigt lätt att ta bort utan att lämna spår när kartongen var ny?
Nu är bilden tillbaka i vilket fall som helst.

 #18739  by Azox
 
nes_nerd_no_1 wrote:Azox:
Soft! Jag har en likadan i samma skick. Fast mitt IC är i bättre skick dock ;)

Kostade int emig heller ett öre eftersom jag fick det av min bruds föräldrar! :D
Visa bild bevis :P
 #19976  by nes_nerd_no_1
 
Azox wrote:
nes_nerd_no_1 wrote:Azox:
Soft! Jag har en likadan i samma skick. Fast mitt IC är i bättre skick dock ;)

Kostade int emig heller ett öre eftersom jag fick det av min bruds föräldrar! :D
Visa bild bevis :P
Here it comes! :)

Dock så slår din min eftersom jag varken har reklam eller medlemsansökan till min :(
Och den där svarta saken (som man snörper ihop sladdarna med) fattades till RF-kabeln, så den hålls ihop av en gummisnodd ist.
Och IC är ju inte direkt mint, men helt okej med tanke på att allt f.ö. är orginal & att det inte kostade mig en krona! :D

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by nes_nerd_no_1 on 13 Mar 2007, 13:43, edited 2 times in total.

 #19988  by Ufouria
 
nes_nerd_no_1: Är konsollen MINT (ospelad)?

Finns det någon som har en ospelad konsoll?

 #19989  by nes_nerd_no_1
 
Sanna wrote:nes_nerd_no_1: Är konsollen MINT (ospelad)?

Finns det någon som har en ospelad konsoll?
Nej den är inte ospelad dessvärre...
Men jag har renoverat connectorn så den fungerar klockrent!
Och vetskapen om att det faktiskt är kartongens orginalkonsoll gör ju det hela ännu roligare :)
Men det hade varit riktigt grymt om den aldrig var spelad på...

 #21052  by rocc
 
Har før mig att jag sett en kartong dær de gør reklam før att
super mario bros 3 finns med i kartongen mer æn med bara
ett klistermærke...

Føresten på tal om det dær med ospelade nintendos.. De hade
varit en jævla soft grej att få ta en nintendokonsols oskuld i dessa
tider :D jag hade gråtit av lycka

 #21064  by Ufouria
 
rocc wrote:Føresten på tal om det dær med ospelade nintendos.. De hade
varit en jævla soft grej att få ta en nintendokonsols oskuld i dessa
tider jag hade gråtit av lycka
Det fanns ett oöppnat NES paket (likadant som nes_nerd visar kort på) på Tradera för några månader sedan. Den gick för runt 4000 kr om jag inte minns fel.

 #21072  by nes_nerd_no_1
 
Sanna wrote: Den gick för runt 4000 kr om jag inte minns fel.
Ja... Det är helt sinnessjukt imo...

 #21316  by Azox
 
Nice nes nerd! Plasten som är de viktigaste nästan iaf, svårare å få tag på ju :P

Jag så den där ospelade på tradden oxo, funderade på att bjuda hem den me :P men den gick ju nästan lika dyrt som wii konsolerna går för. Men de var ändå inge väntat.

 #22022  by Dark2
 
Sanna wrote:nes_nerd_no_1: Är konsollen MINT (ospelad)?

Finns det någon som har en ospelad konsoll?
Jadå. Här finns det en som har en. Ett oöppnat Nes Action Set.
Den förblir dock där för alltid om jag får bestämma.

 #22024  by Ufouria
 
Dark2 wrote:Sanna skrev:
nes_nerd_no_1: Är konsollen MINT (ospelad)?

Finns det någon som har en ospelad konsoll?

Jadå. Här finns det en som har en. Ett oöppnat Nes Action Set.
Den förblir dock där för alltid om jag får bestämma.
Ååå, tänk om man hade en sådan. Action Set dessutom som är den finaste tycker jag. :)

 #24062  by nes_nerd_no_1
 
Jag har fått känslan av att utgåvan Action Set är den vanligaste, men det är bara en magkänsla.
Den såldes ju ändå under NES:ets största era här i Sverige...

 #30060  by Ufouria
 
Jo, riktigt läcker box med Ghostbusters på.

 #30310  by Azox
 
Inte skulle Nintendo släppa en bundle med sketna ghostbusters finns så mkt bättre spel som tex Zelda:P Tycker de borde ha släppt en Guld verisons bundle med Zelda II lr nått.
 #33068  by MXS
 
Och är min första NES box.
Håller med Kreese om att 1:a utgåvorna med klistermärke och utan och som är med lite mindre låda är den snyggaste utgåvan och den som känns mest "NESig".

Jag har Super Mario Bros-utgåvan, på bild 2 syns SCN märkningen också.
Image

Image

 #33115  by Bonomaul
 
Där ser man.. det finns SCN-märkning på etiektten också. Det var mer än jag visste faktiskt. Inttressant!

 #38706  by Posten77
 
MXS: Kan man få köpa den för en hundring :)

 #38783  by Ufouria
 
MXS wrote:Håller med Kreese om att 1:a utgåvorna med klistermärke och utan och som är med lite mindre låda är den snyggaste utgåvan och den som känns mest "NESig".
För mig betyder Action Set kartongen mer och känns mer NESig eftersom det var den jag fick som barn. Den är snyggare oxå.
 #39728  by Xevious
 
Hva med denne?:

Image


Reklamen er norsk, men ble den bundleboxen noen gang utgitt i skandinavia?

 #39737  by Bonomaul
 
Hoppsan! Duktigt snygg box, den skulle man ju vilja ha!
Kan aldrig tänka mig att den är utgiven i Sverige iaf, isåfall skulle man ju ha sett den.

 #39797  by Filurkatten
 
Xevious:

Jäkligt snygg box!

Är det något svårt att få tag i en sådan tro?
Har själv aldrig sett en sådan box vad jag kan minnas.
 #41594  by Xevious
 
Ja den er veldig snygg ^^ Men er ingen som har sett den for salg i skandinavia. Snakket litt med jalla og han har bare sett fransk og engelsk utgave av den.
(Er ikke en eske men et papircover tredd utenpå en vanlig eske).

Mulig de bare annonserte i Norge med den esken, og når man kom i butikken fikk man en vanlig eske med et kjipt TMHT klistremerke på...?

Fant dette bildet (husker ikke om det var på Tradera eller Qxl):

Image
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Instagram #sndb.se