• Intervju med en av Yapons grundare.

  • Svar på vanliga frågor som rör NES.
Svar på vanliga frågor som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #374545  by Smart Cat
 
Tack!

Tanken var att göra det och sen sätta ihop båda så det skulle bli som ett samtal med alla tre men tiden bara går så jag tänkte att ni får det jag har så länge.

Onödigt att hålla på det längre.
 #374571  by Ufouria
 
Haha.. varken han eller Owe vill kännas vid ESP spelen.

Sedan är det ju rätt glasklart nu att videobutikerna inte fick ouppvikta kartonger! De som hittats där är med i princip 100% sannolikhet nervikta hur fina och perfekta de än verkar och utan någon avslöjning att de kan ha varit nervika.
 #374599  by Smart Cat
 
Fast då är det frågan om var spelen lades i hyrfodralen.
Det är väl konstigt om Videohandlarna hade kartonger om de packades om hos Yapon.

ESP-spelen = huvudet i sanden.
 #374603  by Ufouria
 
Det lät på honom som att Bergsala skickade kompletta spel till Yapon och att de där la ner dem i hyrfodral och fixade. Sedan skickade Yapon vidare hyrspelen till de olika videobutikerna och ibland fick de med extra instick om de ville ha. Men det har du rätt i.. hur tusan kom kartongerna öht ut till videobutikerna (?). Det lär ju inte varit från Bergsala iaf då de lät Yapon sköta biten.
 #374640  by many
 
Ja, det var intressant! Dock undrar jag var han fått att Yapon ska betyda Japan på franska ifrån. Det stavas Japon.
 #374798  by Pinge
 
nu har jag läst allt... riktigt nice katten! :good:
 #377455  by kralleman
 
Hittade intervjun först nu. Sketabra katten!

Det är väldigt mycket som talar för att ESP-spelen är släppta av något företag inom Bergsalagruppen. Jag har till exempel ett A4 till Little Nemo på vilken det står just "Bergsalagruppen". :) Skulle försett dig med det innan intervjun, men det är klart, man visste ju inte att han skulle babbla på om Bergsalagruppen samt förneka ESPerna...
 #377899  by instinqt
 
Nom nom, skoj läsning :good:

Kralle: Bergsalagruppen finns det på gott om SNES-manualer. Det är för många titlar, för stora serier och för stora titlar för att det ska vara någon lilleputt som pysslat med det.
 #377942  by osiris
 
En stor eloge till Smartcat,s jobb med intervjun :good:
Mycket intressant läsning :yes:
 #524560  by Andreas No 1
 
Finfint Katten! Nämnas bör att dessa två herrar sedan gick vidare och startade upp Net-on-Net, men det vet ni ju såklart redan. Blev det nåt med H-K? :)
 #683320  by Oregondanne
 
Läste precis intervjuerna med Halvarsson och Jan Malmsjö. Mycket intressant! Tyvärr verkar dock alla bilder ha gått förlorade i och med att nesdb blivit sndb. Vore underbart om ni kunde lägga upp dem igen för jag är grymt nyfiken på att ta mig en titt!
 #683340  by segasonic
 
Bilderna ligger fortfarande på nesdb men bör synas i huvudinlägget nu efter min redigering.
Ska höra med Lirod om vi kan lägga dem på sndb istället.
 #683420  by Oregondanne
 
För mig syns de fortfarande inte. :( Står bara "Bild" på en massa ställen (och går inte att klicka på heller).
 #683523  by segasonic
 
Sitter i mobilen nu men misstänker att bilderna i huvudinlägget kommer synas för er om ni öppnar länkarna här, under "DisTr": http://nesdb.se/bilder/faq/InterAH/
Klicka in på en bild, gå tillbaka, öppna nästa bild osv. Kika i huvudinlägget efter det.
Väntar fortfarande på svar från Lirod angående bildförvaringen.

Detta är intervjun viewtopic.php?f=10&t=11228
 #683666  by Oregondanne
 
Kanon! Finns det en liknande länk för bilderna till Jan Malmsjö-intervjun?

Instagram #sndb.se